Rattenvraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Rattenvraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 00:13

Ik wil beginnen met ratjes, ik vraag me alleen af of mannetjes werkelijk zoveel knuffeliger zijn dan vrouwtjes? Ik krijg in de loop van de week vast nog wel meer vragen, is er een rattenkenner die mij bij kan staan?

Groetjes Li

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:51

Vrouwtjes zijn over het algemeen actiever, die willen de boel lekker verkennen. Die van mij namen nooit de tijd om lekker op je arm te blijven zitten, ze zagen altijd wel iets wat interessanter was en gingen dan op onderzoek.
Mijn castraat was een echte luiwammes, die lag heerlijk op je arm te slapen :z
Ik heb voornamelijk vrouwtjes gehad en die waren geen van allen echt knuffelig, maar misschien zijn er uitzonderingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:41

Over het algemeen zijn mannetjes inderdaad wat rustiger en is de kans dat ze bij je blijven liggen/knuffelen wat groter. :j Uitzonderingen zijn er altijd, maar vaak gaat dit wel op. Vrouwtjes zijn ook wel heel aanhankelijk en contactgericht, maar die vinden het vaak ook heel leuk om lekker los te rennen en van alles te verkennen.

Jes

Re: Rattenvraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:52

Ik heb 3 vrouwtjes gehad, deze waren ook knuffelig, maar gingen ook wel op onderzoek uit. Mannetjes heb ik nooit gehad dus ik zou geen vergelijking kunnen maken.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:55

Ik vind ze allebei even knuffelig, maar er verschild nogal wat in actieviteit. Zo hadden wij twee slanke vrouwtjes, waarvan 1 niet stil kon zijn. Die moest maar rondlopen, ze was super lief, maar knuffelen ging niet echt. Ze wou gewoon niet stil zitten. En die ander kwam altijd onmiddelijk op je schouder zitten en bleef daar dan lekker zitten.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:43

Ik heb beide geslachten hier zitten en ik kan je vertellen dat al mijn mannen knuffeligger zijn dan mijn vrouwtjes! :) De vrouwtjes gaan veel liever op onderzoek uit en rennen veel liever als gekkies rond door mijn kamer... Als ik bij ze ga zitten komen ze niet echt stil zitten maar klimmen ze over me heen. Als ik bij de mannen op de grond ga zitten komen ze rustig bij me zitten, gaan ze zich wassen en sommige vallen lekker in slaap! Maarja er zullen vast ook wel vrouwen zijn die lekker willen knuffelen, maar over het algemeen zullen mannen wel wat rustiger zijn ja. ;)

Mocht je vragen hebben over ratten mag je mij gerust een berichtje sturen. Mijn pc is wel kapot, ik zit dus niet de gehele dagen op internet, dan kan je me het beste ff een prive berichtje sturen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:47

Ik ga achter mannetjes aan! Ik vond eerlijk gezegd de ballen nogal storend maar ik lees her en der dat ze zo lekker zacht zijn :')

Nu gauw mijn kooi vullen, tralieverdiepingen afdekken met fleece ( ? ) en petroleum voor de kachel halen zodat ze niet bevriezen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:48

Gaat bij veel dieren op :j dat mannetjes knuffeliger zijn. In het algemeen dan hè.

Maar mijn vrouwtjes waren ook altijd heel gezellig en lief hoor. :) Dus als je een setje vrouwtjes tegenkomt waar je een klik mee hebt zou ik ze ook niet afslaan hoor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:55

Ik heb twee mannetjes! Via een kennisje, ze zijn gelukkig ook al een beetje tam... Maar nu heb ik er een knaagstaaf met fancy eetbare dingetjes er in hangen... Is dat wel een slim plan? Garp vindt het veel te lekker geloof ik.. de brokken laten ze allebei liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:00

Knaagstokkken zijn voor zover ik weet voor geen enkel beest goed :)

Gefeliciteerd trouwens! Heb je een foto? :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-12 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:00

Leuk dat je ze hebt! Je kunt ze gerust af en toe een knaagstaaf geven hoor!
Maar niet dagelijks want er zit vaak erg veel suiker in en het mag natuurlijk niet ten koste gaan van het normale eten. Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor yoghurtdrops.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 19:12

Ik haal 'm er zo wel weer uit... Ze slapen nu toch... Ik heb alleen Garp op de foto kunnen zetten toen het nog licht was, maar ze zien er allebei hetzelfde uit...

Afbeelding

Hoe heet dit kleurtje eigenlijk? Zo wit met creme en een wit blesje...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:39

Ik heb een vermoeden dat het een beige husky dumbo is. :)
Zij worden donker(der) geboren en worden steeds lichter.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:53

Ik zie hier een husky dumbo in in waarschijnlijk (zoals Iris ook zegt) de kleur beige.. Kan ook nog geel zijn maar dat kan ik zo niet goed zien op deze foto, ik gok beige. :) Ik zie rode oogjes volgens mij en dat gaat ook vaak samen met geel, mja met beige kan het ook haha :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:04

ik heb zelf twee dames en die zijn inderdaad vooral op 'avontuur' gericht, lekker rondrennen en alles bekijken, overal tussen kruipen waar ze niet mogen zitten en niet rustig op schoot zitten maar in m'n vest kruipen en gaten zoeken waar ze doorheen kunnen. Een kennis van mij had mannen en ik weet dat die veel rustiger waren, maarja dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Ik vind alleen een Remy kooi niet zo geschikt voor ratten, ben ik de enige daarin? 't is een kooi die bestaat uit drie verdiepingen van tralies, als je daar mannen in stopt en ze groeien dan kunnen ze straks precies nog heen en weer lopen maar verder niks. Ik zou eerder voor een Ferplast Jenny (KD) of Ferplast Furret XL gaan, zeker met twee mannen, die worden toch over het algemeen groter dan vrouwen. En je wilt niet dat ze bumblefeet krijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 23:20

Hoi, bedankt voor je tip, maar je hoeft niet in 2 topics hetzelfde te zeggen. Mijn kooi is iets groter dan een meter bij een meter, en die 2 bovenste verdiepingen gaan er uit en de onderste wordt bekleed met handdoeken of karton.