Gezocht: Tips voor kat met nierdieet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Gezocht: Tips voor kat met nierdieet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:14

Hoi Bokkers :)

Ik heb twee katers van rond de 9 jaar en 13 jaar. Sinds een aantal maanden zitten ze op een nierdieet. Beide hebben verhoogde bloedwaardes, niet extreem maar toch aan de hoge kant. Ze krijgen nu Royal Canin Renal brok en natvoer en Hills KD brok. De ene kater is erg kieskeurig en is eigenlijk wel klaar met dit voer.... De ander eet vrolijk door, maakt niet uit wat er staat.

Nu heb ik gisteren Clinic FRI gehaald, natvoer LAM. Dat heb ik door het andere natvoer gemengd en dat ging er wel goed in bij Humphrey( de kieskeurige kat) Ik zat net bij Zooplus te kijken en die hebben Integra nierdieet en Beaphar. Wie heeft er ervaring met deze merken?

Ik ben van plan om dit ook te mengen met het huidige voer! Humphrey is ook uitgekeken op Hills helaas... Ik las ook goede recensies over Happy Cat brok. Mijn DA zegt dat Clinic sowieso dicht in de buurt komt van RC en Hills. Ik had eerder al een topic over nierdieet geopend maar nu gaat het mij om de ervaringen die bokkers hebben met bovengenoemde merken! Alle tips zijn welkom! :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:15

Mareng

Re: Gezocht: Tips voor kat met nierdieet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:19

Arabesk: Mij DA heeft het afgeraden om vers te gaan voeren... reden: de nierwaardes zijn al slecht.. Ter voorkoming lijkt het mij wel wat, maar dat is nu te laat denk ik..

dromertje2

Re: Gezocht: Tips voor kat met nierdieet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:25

Mijn kater van 6 jaar heeft ook nierproblemen, en krijgt ook Royal Canin Renal, enkel dat. Hij maakt er geen probleem van.
Dit eten is door de dierenarts aangeraden en ikan ik ook enkel daar kopen.
Ik zou het toch eens met de dierenarts overleggen voor je dat geeft, kwestie van zeker te zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:25

Mareng schreef:
Arabesk: Mij DA heeft het afgeraden om vers te gaan voeren... reden: de nierwaardes zijn al slecht.. Ter voorkoming lijkt het mij wel wat, maar dat is nu te laat denk ik..

De dierenarts Wim de Leeuw raadt het wel aan; hij kijkt iets verder dan een reguliere arts http://www.biomentor.org, misschien kun je hem voor advies mailen :-)

Vergeet niet dat veeartsen er belang bij hebben om allerlei brokjes aan te raden. >;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:27

Mareng schreef:

Ik heb twee katers van rond de 9 jaar en 13 jaar. Sinds een aantal maanden zitten ze op een nierdieet. Beide hebben verhoogde bloedwaardes, niet extreem maar toch aan de hoge kant. Ze krijgen nu Royal Canin Renal brok en natvoer en Hills KD brok. De ene kater is erg kieskeurig en is eigenlijk wel klaar met dit voer.... De ander eet vrolijk door, maakt niet uit wat er staat.

Nu heb ik gisteren Clinic FRI gehaald, natvoer LAM. Dat heb ik door het andere natvoer gemengd en dat ging er wel goed in bij Humphrey( de kieskeurige kat) Ik zat net bij Zooplus te kijken en die hebben Integra nierdieet en Beaphar. Wie heeft er ervaring met deze merken?

Ik ben van plan om dit ook te mengen met het huidige voer! Humphrey is ook uitgekeken op Hills helaas... Ik las ook goede recensies over Happy Cat brok. Mijn DA zegt dat Clinic sowieso dicht in de buurt komt van RC en Hills. Ik had eerder al een topic over nierdieet geopend maar nu gaat het mij om de ervaringen die bokkers hebben met bovengenoemde merken! Alle tips zijn welkom! :j

Onze oudste staat op de Hills K/D, maar zie dat die van jou erop uitgekeken is.
Naast de brokken van Hills krijgt ze ook speciaal nierdieet natvoer, besteld bij zooplus. Het heet Kattovit, low protein. Ook zij is ongelovelijk kieskeurig, maar dat vind ze heerlijk! Daar valt ze echt op aan.

Ik zou trouwens persoonlijk ook niet op vlees overstappen als de nierwaardes al slecht zijn.

@Arabesk, niet waar. Alle dieetvoeders mogen inmiddels ook gewoon in de winkel worden verkocht, waardoor er voor de DA niks meer aan extra waarde in zit.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:28

chanel: De DA vind het geen probleem, omdat eten belangrijker is dan niet eten! Ik vroeg mij af wat de ervaringen waren van mensen die bijv. Integra voeren.

Arabesk: Ik zal hem eens mailen. Klopt inderdaad, de DA verdiend goed aan dieetvoer!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:29

Nikki__ schreef:
Mareng schreef:

Onze oudste staat op de Hills K/D, maar zie dat die van jou erop uitgekeken is.
Naast de brokken van Hills krijgt ze ook speciaal nierdieet natvoer, besteld bij zooplus. Het heet Kattovit, low protein. Ook zij is ongelovelijk kieskeurig, maar dat vind ze heerlijk! Daar valt ze echt op aan.

Ik zou trouwens persoonlijk ook niet op vlees overstappen als de nierwaardes al slecht zijn.

@Arabesk, niet waar. Alle dieetvoeders mogen inmiddels ook gewoon in de winkel worden verkocht, waardoor er voor de DA niks meer aan extra waarde in zit.

Kattovit zag ik ook staan inderdaad!