oude hond zonder eetlust, vers vlees optie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

oude hond zonder eetlust, vers vlees optie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:06

Hoi,

onze hond is voor zijn drie jaar verwaarloost geweest, in beslag genomen, en dan hebben wij hem geadopteerd uit het asiel op driejarige leeftijd. Hij was erg mager en we hebben hem nooit 100% dik gekregen omdat hij snel stopt met eten. Ook erg lekkere dingen (in zijn ogen) laat hij dan liggen.

Dat was voor kort geen probleem, maar hij is nu 11 jaar en begint af te takelen (last van zijn heupen) Hij eet nog minder maar kan nu wel extra energie gebruiken, gevolg is dat hij zienderogen mager wordt. Wat kunnen we nog proberen om hem meer te laten eten?

Wat werkt niet meer: zijn brokken (royal canin), blikvoer (heeft een week gewerkt maar wilt hij niet meer, kreeg daarvoor nooit blikvoer), hondensnoepjes/koekjes,... wat er wel vlot ingaat: curryworst :+ Maar dat lijkt me niet de juiste manier.

Mijn vader opperde om hem gewoon vlees van ons te gaan voeren, kan je dit zomaar doen of kook/bak je dat best, zou vers vlees (voor honden) een optie zijn? Andere ideeën zijn ook welkom!

(hij krijgt al medicatie voor zijn heupen)

kimmie261

Re: oude hond zonder eetlust, vers vlees optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:18

ja je zou vers vlees kunnen proberen,je kan bij de supermarkt smuldier halen,haal dan wel de compleet versies,zo voer je alles wat je hond nodig heeft,als je gewoon vlees zou gaan voeren,dan moet je echt gaan barfen,daarmee zorg je dat de hond voldoende voedingsstoffen binnen krijgt,als je dat niet wilt dan is kvv zeker een optie :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:26

Kan ik dit ook in België krijgen denk je? Hier in de Aveve hebben we wel iets van diegevroren vlees, dat is waarschijnlijk hetzelfde als smuldier?

Kan je barf-vlees ook via internet bestellen of moet je echt langs de slager *complete leek*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:34

weet je het merk ook wat ze verkopen bij de aveve??

mestal als het diepgevroren hondenvlees is ,is het een complete maaltijd,en dat kan je zeker voeren.

voor barfen zal je vast adresjes hebben in belgie waar je dat kan bestellen,maar daar moet je je wel voor inlezen en in verdiepen wat je moet voeren en menutjes maken :j

mss kan je je hier aanmelden en kijken welke kvv adressen er zijn en evt barf adressen: http://www.barf-vlaanderen.be/forum/vie ... f=15&p=456

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:42

Ik denk dat het Frodog is, zegt dat je iets?

Zal dat barfen eens gaan uitpluizen. Kan altijd eerst beginnen met één diepgevroren maaltijd om te testen of hij daar wel enthousiast van wordt. Het is gewoon zo frustrerend dat hij niks wilt eten, hij draait zelfs zijn koppie ervoor weg als je het voor zijn neus houdt *zucht*

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:48

Vers vlees is een hele goede optie maar let wel op dat het een complete voeding is en geen enkelvoudige, anders krijgt je hond echt bouwstenen tekort. Het staat gewoon op de verpakking, gewoon even kijken en anders naar de dierenwinkel, daar zullen ze het vast ook hebben.

Ik heb hier van de week een hond in pension binnen gekregen, ook een RC eter. Erg mager, slechte ontlasting, jeuk, schilfers, moe, broze breekbare vacht, geen bespiering en de langharige hond is kortharig geworden. Ik heb hem op de vers vlees gezet, hond is nu 2 weken bij ons, is dikker geworden, , perfecte ontlasting, jeuk is weg, begint te glimmen, de chocolate kleur wordt dieper en donkerder en bovenal...de hond is weer vrolijk en actief. Eigenaars lopen al weken de deur plat bij de DA maar ze kregen het plaatje niet rond.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:49

Mijn Jack Russell is 18 jr, maar is weer goed gaan eten toen ik begon met gekookte rijst door z'n blikvoer te mengen. Je kan zelf rijst koken,maar je kan ook rijstvlokken bij de dierenspeciaalzaak krijgen. Ik krijg ze van het merk Jarco. Mijn hond blijft met dit eten goed op gewicht. En dat, terwijl hij hele slechte tanden heeft. Probeer het eens.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:50

Dat klinkt wel goed :) Hopen maar dat hij dit wel wilt eten. Sowieso eet hij al niet veel qua hoeveelheid, als hij al eet. Zou wel fijn zijn als hij opeens een grote eter wordt met vers :D

@gootje: zal dit ook uitproberen als vers niet wil. Maar hij trok vandaag zelfs zijn neus op voor kaas. Terwijl hij daar normaal een moord voor doet.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:57

Doet die van mij ook wel, maar zijn prakje rijst met vlees is altijd goed . Ik laat hem ook zoveel eten als hij wil.
Heeft jouw hond soms lat van z'n tanden ?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:58

Onze hond krijgt dit te eten : http://www.prinspetfoods.nl/hond/voedin ... Dgod2nweuw

het is ook niet zo een beste eter, maar dit vindt ze heerlijk. Toen we het net gingen geven kreeg ze er diarree van, maar hier waren we al voor gewaarschuwd. Daar moet je dus even rekening mee houden als je vers vlees gaat geven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:59

@gootje: tanden zijn ok, zijn vroeger wel enkele keren door DA schoongemaakt maar zit voor zover ik zie geen ontsteking oid

@essie: bedankt voor de link! Kunnen we evt nog bestellen als het belgische merk hier niet gegeten wordt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:39

vers vlees is zeker een goede optie!! Eventueel voor goede adressen in belgie zou ik kijken op www.barfplaats.nl

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:46

Bij een 11-jarige hond die zienderogen vermagert en heel selectief eet zou ik persoonlijk toch eerst bloed laten trekken bij de dierenarts en kijken of er daar iets naar bovenkomt.
Zijn lust om minder en selectiever te eten komt ergens vandaan, en meestal is dat adhv een algemene bloedbepaling inclusief gal- en leverwaarden goed na te gaan.
Mocht daar inderdaad niets mee aan de hand zijn dan is vers vlees natuurlijk een mooie optie om te gaan voeren.

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:04

Eerst even langs de dierenarts voor een onderzoekje lijkt mij inderdaad verstandig. Als dat niets opleverd, zou ik inderdaad vers vlees gaan proberen, dit bevat alle natuurlijke bouwstoffen die een hond nodig heeft. Misschien is dit iets voor je: http://www.darf.info/pages/waar-verkrijgbaar/belgie.php !!

Rijst :( |( ??? Ik zou toch even wat gedachtegangen over het voeren van rijst op het net doorlezen, voordat je dit aan je hond gaat geven!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:25

Vers vlees zelf samenstellen is een heel goede optie, doordat je daarmee enorm kunt varieren. Ga echter wel even bij de dierenarts langs om de bloedwaarden te checken, wellicht is de verminderde eetlust het gevolg van bijvoorbeeld nierfalen.