Zoals de titel al zegt ben ik al enkele jaren op zoek naar Qanuk.
ik zal proberen het kort te omschrijven.
Quick Qanuk from the Mighty Muddle zoals hij voluit heet is op 24 februari 2002 bij ons geboren. (Beide ouders zijn nog steeds bij ons)
Het was altijd de bedoeling dat Qanuk altijd bij ons zou blijven, maar helaas hebben we op een gegeven moment moeten besluiten om een andere baas voor hem te zoeken ivm uit de hand lopende vechtpartijen.
Qanuk is daarop bij een hele fijne vrouw in Almere terecht gekomen, waar hij het super had. We hebben hem destijds met een herplaatsovereenkomst weggegeven, met de duidelijke afspraak dat wanneer ze Qanuk niet meer kon houden, hij terug naar ons zou komen.
Helaas is deze mevrouw redelijk plotseling komen te overlijden. Via via kregen we dit te horen, met daarbij een telefoonnummer van haar zus. Die zou de hond hebben meegenomen.
Contact gelegd, wat niet geheel van harte ging, Qanuk zou bij de zus blijven. Wel hebben we direct aangeboden dat wanneer hij weg moest, we daar een afspraak over hadden. Dat was haar bekend.
Op een gegeven moment belde ik om te vragen hoe het ging, en kreeg te horen dat ze hem aan andere mensen had gegeven/verkocht, dat hij inmiddels gecastreerd was, en ik zou later nog wel horen wie die mensen waren want die gegevens had ze niet bij de hand.
Na nog een aantal keren gebeld te hebben voor gegevens, nooit een antwoord gekregen, en op een gegeven moment ook geen contact meer kunnen krijgen.
Het spookt nog steeds door mijn hoofd wat er van ons mannetje geworden is. Het is/was zo'n schat van een hond, die verdiend niet om heen en weer gesleept te worden.
Dit is Qanuk:

en hier nogmaals, rechts zijn moeder, helemaal links zijn vader:

Ik heb al meerdere keren een advertentie op MP gezet zonder resultaat.
Aangezien er op bokt genoeg mensen met honden zitten dacht ik hier eens te kijken of iemand hem misschien herkend?
Het gaat er absoluut niet om dat we hem perse terug willen, als hij het goed heeft is het goed, maar de onzekerheid wat er met hem gebeurd is, daar zou ik graag een antwoord op willen. Ook als dat misschien geen leuk nieuws is.
Alvast bedankt als je het hele verhaal hebt gelezen!