hond eet alles wat ze tegen komt.. Help..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

hond eet alles wat ze tegen komt.. Help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:14

Hallo,

Zoals de titel al zegt mijn hond eet alles wat ze tegen komt. Als ik haar naar stal mee neem wat bijna elke dag is dan ben ik continue bezig met corigeren en voorkomen dat ze hooi, stro, poep, gras, mais, brokken en alles wat ze tegen komt en eetbaar lijkt/is op eet. Ook hier in huis zit de kat in een fase dat hij in de gang poept. daar kan de hond ook komen dus elke dag is het raak dat de hond met een katten keutel de kamer in gerent komt. en etensware op de tafel zetten is er niet bij want dat pakt ze dan ook.. ook papiertjes sokken onderbroeken truien broeken alles kwa kleding steelt ze en gaat ze op kauwen alsof het een bot is denk dat ze het ook op zou eten als ik haar der gang laar gaan.. als ik aan het koken ben mag ze niet in de keuken en gaat ze vanaf de woonkamer zitten piepen enz dat ze eten zou willen zou ik haar dan ook brokken aanbieden dan wilt ze dat niet eten en ga ik door met koken gaat ze gewoon weer verder met piepen. als ik haar zou geven wat ik aan het koken ben eet ze het op alsof ze nog nooit eten heeft gehad.

Ik weet niet meer zo goed hoe ik dit op moet lossen. ik zit eigenlijk nu best wel een beetje met me handen in mijn haar. ze is nu 6 maanden oud en doet dit al vanaf dat ik haar heb (8 weken).
Ze krijgt 4 keer per dag een portie eten. wat ze niet altijd op eet. brokken laat ze vaker staan dan pak ik het ook meteen weer weg.. soms bied ik het haar dan na 20 min weer aan maar wilt ze het nog niet.
Ze krijgt Poedel puppy brokjes en 1 keer per dag natvoer. Ik wil eigenlijk liever van het natvoer af i.v.m het gebit maar ben bang dat ze dan helemaal niet meer eet.. overigens krijgt ze door het natvoer ook brokjes er doorheen en dan eet ze de brokjes wel ook gewoon zo eet ze ze vaak wel is niet dat ze extreem weinig eet. en ze is ook niet mager.
Ik loop ook 2 a 3 keer per dag ongeveer 20 min met haar en ze heeft altijd knabbeltjes tot haar beschikking. ze is heel levendig op het ADHD af dus niet down of niet lekker.

Morgen ga ik ook naar de kliniek om advies te vragen maar wilde hier ook een balletje op gooien. !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:24

als ze brok niet wil eten ga dan lekker over op vers als je dat aan staat. Wie weet vind ze dat veel lekkerder.

Enne voor de tanden. Eet zelf eens een stuk mals vlees en een liga koekje. Waar wordt je gebit vies en plakkerig van? Juist van het koekje.
Zo is het bij honden ook. Vlees en zeker de stukken vlees als je barft houden eht gebit heerlijk schoon. Brok niet, dat heeft van die lekkere troep rond de tanden. Tenzij je een hond hebt die ze naar binnen schrokt zonder erop te kauwen.

Verder gewoon door gaan met corrigeren (en dan neem ik aan dat je dingen aan bied die ze wel mag pakken dus bijv. speelgoed? De hele dag 'nee' en 'foei' en ''ga weg' roepen is in elk geval niet de juiste manier wel de manier om te maken dat het nog leuker is want baasje reageerd en negatieve aandacht is ook aandacht).

Als je dat beu bent dan maken dat je niet moet corrigeren dus de omgeving waar ze kan komen aanpassen aan de hond.
Ze is nu op de leeftijd van ontdekken en kijken wat wel/niet mag. Als ze dan ook nog eens haar eigen voeding niet lekker vind dan is dit gedrag nog erger. Biedt ze zeker knaagwerk aan want dat is heel belangrijk op deze leeftijd. Niet alleen buffelhuid bijv. maar wissel het af. Dan weer een runder oor dan weer een vlees staaf enz.

Verder een dierenarts is een arts voor gezondheidsproblemen. Over voeding weten ze niet veel en met voedingsvragen moet je dus niet bij een dierenarts zijn en bij gedrags vragen moet je bij een gedragstherapeut zijn want een dierenarts leert daar ook niet voor. Er komt zeker wel gedrag bij kijken in hun opleiding maar voor dit soort problemen ben je veel beter af op een goede hondenschool om te trainen op gewenst gedrag en eventueel als je er niet uit komt met behulp van iemand die goed is in gedrag bij honden.

hier geef ik zelf een pup de kans niet om te slopen en rare dingen uit te halen. Als ik de tijd heb dan ondernemen we alles samen en heb ik de tijd niet dan maak ik dat de pup lekker bezig is daar waar deze niets kan slopen en wel lekker bezig kan zijn met speelgoed en knaagmateriaal. OP het moment dat er dingen zijn wat fout kan gaan dan ben ik er met 100% bij. Dus bij de paardenpoep hier in de polders was ik altijd in de buurt uiteraard. Hij rook en ik leidde daarna af met roepen en wat lekkers geven. Nu is het ruiken en doorlopen of naar mij komen zo van 'heb weer ontdekt, koekje? haha
Succes!!!

XxLiEsJuHhxX

Re: hond eet alles wat ze tegen komt.. Help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:41

dankjewel.. ! :) het is niet dat ze de brokjes niet lekker vind denk ik want als mijn ouders met de honden thuis zijn dan eet ze wel netjes haar bakje leeg. gewoon in 1 keer.
Bij het paard heb ik dan een plekje waar niks ligt en een gladde vloer is dus ze kan geen steenjes uit de grond trekken of niks.. Maar dat is dan wel afgelegen. dus ook niet ideaal gezien ze mee gaat omdat ik het 1 fijn vind ze het zelf leuk vind en ze dan ook minder alleen zit..

Kwa gebit als ik de tanden van de hond van mijn ouders en de tanden van de moeder van mijn hondje ( die is van mijn broer) dan is het verschil groot en de hond van me ouders is 9 jaar en nog geen tandsteen te vinden echt een super de super gebit en zij krijgt alleen poedel brokken en 1 keer per dan een heel klein beetje vlees door de brokken gemengt dit ook alleen omdat de pup van me ouders wel nog vlees krijgt. de moederhond van mijn hond krijg hetzelfde vlees ook en veel meer meet vlees dan brok. en die tanden zijn nu al echt nodig om gedaan te worden en zij is pas 4.. oke dan zal het natuurlijk ook wel met aanleg te maken hebben. Ook hoor ik altijd dat brokken veel vullender zijn..en denk ook niet zo dat het echt 100 % honger is want zoals nu heeft ze haar ''avond eten'' geweigerd Maar ze is nu niet aan het zeuren of bedelen ergens om..

Ik heb van die geperste staafjes liggen en kalfs staafjes, ook buffel Maar geen oren e.d. ze heeft altijd minimaal 2 a 3 verschillende soorten knaagwerk liggen waar ze ook veeeeel mee doet.

ook als ze wat heeft wat niet mag en ze pakt het echt uit je handen als je niet op let en corigeren kan je dan doen zoveel als je wilt maar werkt tot nu toe nog niet. Maar als ze dan wat heeft wat niet mag dan krijg je het ook bijna niet af gepakt. dan rent ze weg en maakt er een spel van. wat natuurlijk niet de bedoeling is. dus zeggen sommige maak een ruil. geef haar een klein snoepje o.i.d en dan als ze dat aan neemt het andere weg pakken..

Ze zit natuurlijk nu grandioos in de pubertijd dat weet ik.. Maar vind het niet leuk dat ik zoveel moet mopperen terwijl ze heel lief enz is. ik wil samen met haar genieten en niet alleen moeten mopperen..
Ik weet niet of het hier ook mee te maken heeft maar ze is ook erg dominant.. zou dat ermee te maken kunnen hebben.. ? want ook het corigeren moet ik goed opletten hoe en wat ik dat doe want als je het ''niet goed'' doet ziet ze het als een uitdaging en vliegt ze binnen 10 tellen helemaal over de top en is het geen poedel maar een pitbull.. ( deze uitspattingen heeft ze al een maand niet meer gehad dus dat gaat heel erg goed.. alleen zou ik graag willen dat ze op stal en met lopen ook lekker zichzelf kan zijn en lekker ontspannen mee kan lopen zonder dat ze continue alles op wilt eten en ik haar moet corrigeren.. want het corrigeren werkt gewoon zo nog totaal helemaal niet.. ze heeft er echt schijt aan..

Al moet ik wel zeggen als ik hier in huis snoepjes voor der neer leg en zeg dat ze er niet aan mag komen doet ze het ook niet.. moet ik wel op blijven letten als ik het echt voor haar poten of zelfs tussen de poten neer leg maar ze blijft er vanaf.. dus ze kan het wel.. ze weet heel goed wat nee is..

sorry voor het lange verhaal weer.. !

dierenfan

Re: hond eet alles wat ze tegen komt.. Help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:25

ik bedoel geen blikvlees zoals jij wel lijkt te bedoelen. Vers vlees of blik vlees is iets heel anders en qua voedingsstoffen en kwaliteit totaal niet te vergelijken.
Vers vlees en brokken is niet ideaal om te mengen en van vers vlees een slecht gebit krijgen heb ik werkelijk nog nooit gehoord en/of meegemaakt.

Vers vlees is echt rauw gemalen onbewerkt echt vlees.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:15

Als je elke dag maar 3x 20 à 30 minuten loopt is je hond nooit écht moe denk ik? Wat doe je in die wandelingen?

Wat wordt er voor mentaal werk met de hond gedaan?

En inderdaad vind ik vers voeren (dan geen KVV, dat is ook zo op, échte botten) ook een goed idee. Mijn hond krijgt ook BARF, krijgt oha maar 1x per dag te eten maar is er dan ook wel 15/30 min. mee bezig. Hij is dan ook echt voldaan na het eten en gaat dan rustig liggen.
Ik zou je dan wel aanraden om ook groentemix te geven, meeste honden die poep/gras e.d. eten komen voedingsstoffen tekort. (Al betwijfel ik dat dat bij jullie aan de hand is, gezien je zegt dat ze dit al vanaf 8 weken doet)

Hoe hebben jullie dit in het begin aangepakt toen ze een puppy was? Het klinkt namelijk alsof ze gewoon in het puppygedrag is blijven hangen van alles van de grond rapen met de mond om het te identificeren.