Mijn poes lust het voer niet, eet echt niks !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dietmdb

Mijn poes lust het voer niet, eet echt niks !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:47

Hallo bokkers,
we hebben sinds vandaag nieuw voer voor onze poes, maar ze heeft er de hele dag nog niet van gegeten !
Het is best wel een kieskeurige kat, en volgens mij lust ze het voer gewoon niet. Ze neemt er namelijk wel een hapje van, maar dan laat ze het gewoon uit haar mond vallen. Kan een kat wel een dag zonder eten? Want ik zou het niet leuk vinden als ze morgen dood is :(
We hebben niks anders in huis wat ze kan eten, geen kattenvoer iig. Zijn er nog andere dingen die katten kunnen eten? Kaas ofzo?
Anders heeft ze een dag niet gegeten.

Nouja, groetjes Dieuwertje

avalonnancy

Re: Mijn poes lust het voer niet, eet echt niks !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:51

hoi,
allereerst, wat voor voer kreeg ze? en wat krijgt ze nu en hebben jullie dat opgebouwd?
hoe oud is ze? is ze gesterriliseerd?
geen zorgen als ze een dag niet eet, als het langer dan 3 dagen duurt dan wordt het wel een probleem.
als je eerst de vragen beantwoord dan kan ik je verder helpen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:52

probeer meer soorten voer. blik /vlees/brokjes.
ze kan ook last van dr tanden hebben, gezien dat ze het laat vallen.z.s.m. na laten kijken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:59

Katten kunnen best wat hebben. Wij houden altijd de 3 dagen regel aan, bij nieuw voer na 3 dagen niet eten lust hij het echt niet en dan smijten we het weg en krijgt hij nieuw. Voordat ik als dierenbeul wordt neergezet, kat is een buitenkat die erg veel zelf bij elkaar scharrelt dus verhongeren doet hij nog lang niet..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:03

Heb je niet beetje voer meegekregen van de eerdere eigenaar? Misschien die even vragen wat ze voerden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:07

Evelijn schreef:
Heb je niet beetje voer meegekregen van de eerdere eigenaar? Misschien die even vragen wat ze voerden.

Krijg je een gratis kat bij nieuw voer? :')

Katten gaan echt niet dood na een dag niet eten hoor! Wat voor voer heb je nu en wat gaven jullie eerst?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:56

Lekker gelezen Air ;) maar het was dus gratis voer bij de kat (oh en later ook bij de konijnen).

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:01

We hebben haar vanaf dat ze ongeveer 7 dagen was. Ze kreeg eerst dure brokken, maar nu geven we haar iets goedkoper voer. Eerst hadden we een ander smaakje, dat at ze wel . Nu hebben we een andere smaak en eet ze het niet meer. Ze is trouwens 2, dit jaar wordt ze 3. Ze is gestereliseerd. Mijn moeder is nu even niet thuis, maar als ze thuiskomt zal ik even zeggen dat ze ander voer moet kopen :j
Bedankt voor jullie reacties !

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:02

Air schreef:
Evelijn schreef:

Krijg je een gratis kat bij nieuw voer? :')

_O-

Een kat gaat niet zo snel dood hoor.
Maak je geen zorgen het komt vast door het nieuwe voer.
Waarschijnlijk eet ze het morgen gewoon.
Kaas is niet goed voor een kat, zorg ervoor dat ze wel vers water heeft staan.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:07

dietmdb schreef:
We hebben haar vanaf dat ze ongeveer 7 dagen was. Ze kreeg eerst dure brokken, maar nu geven we haar iets goedkoper voer. Eerst hadden we een ander smaakje, dat at ze wel . Nu hebben we een andere smaak en eet ze het niet meer. Ze is trouwens 2, dit jaar wordt ze 3. Ze is gestereliseerd. Mijn moeder is nu even niet thuis, maar als ze thuiskomt zal ik even zeggen dat ze ander voer moet kopen :j
Bedankt voor jullie reacties !

oke, dus het is een flessenkind.
mag ik vragen waarom je op goedkoper voer over bent gegaan?
vaak scheelt het aan het einde van de maand niks omdat je daar meer van moet voeren dan een premium voer ;) ( heeft te maken met de ingredienten )
zeker op deze leeftijd en als ze gesterrilisseerd is dan is een goede voeding wel belangrijk.
volwassen gesterriliseerde katten zijn gevoelig voor overgewicht en voor blaasgruis.
maargoed als de andere smaak van het goedkopere voer wel door haar gegeten werd dan heeft het niet met de samenstelling van het voer te maken.
dan heb je kans dat ze gewoon kieskeurig is en zou het best kunnen dat als ze echt honger krijgt ze wel wat eet, al gaat het dan niet van harte :P

gr nancy

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:28

Ik zou als ik jou was snel weer dr oude voer geven..laat dat beessie lekker...Komt wel weer goed. Katten kunnen heel erg kieskeurig zijn en gerust jaren lang op een soort voer zitten.
Mijn DA zegt altijd; 'never change a winning team'

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:47

Mijn oma gaat straks ander voer halen, ze staat nu echt voor haar voerbak van; 'dat ga ik dus écht niet eten hoor baas!!'

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:31

Inderdaad het oude voer weer geven. Eén van mijn katten heeft zichzelf bijna verhongerd toen de samenstelling van Whiskas was veranderd. Als je haar aan andere brokjes wil laten wennen, kan je eerst een beetje mengen met de oude brokjes, en dan langzaam steeds meer nieuwe, en minder oude brokjes geven.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:13

En eet ie weer?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:14

Dezelfde vraag als xRomana :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:09

Ik heb hier ook een kieskeurige kat, we gaan wel overstappen op ander voer, daarvan hebben we al met proefzakjes voer geprobeerd of hij het eet, en jawel, hij vind het heerlijk!! (Royal Canin - Yong male)

Wij stappen nu ook over op duurder voer (DA) en merk aan de jongste (die al ander voer heeft, Royal Canin - Growth) dat hij minder poept en dat dat dan ook nog eens minder stinkt. Daarbij eet hij nu minder dan eerst, en ziet er beter uit. Binnen nu en twee weken zal ook het oude voer van de grote op zijn en gaat hij ook echt over.

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:46

Mijn moeder heeft nu Gourmetvoer gekocht, en ze vindt het heeeerlijk, verwend beest haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:34

Gelukkig dat ze weer eet :j Al zou je haar toch op ander voer willen zetten idd mengen met het nieuwe voer, steeds meer tot het helemaal nieuw is.
Verder, een kat zal zich niet zo snel verhongeren hoor.. als ze echt honger hebben gaan ze wel eten hoe vies ze het ook vinden (of ze vangen zelf een vogeltje)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:07

Ik heb geleerd dat het wel slecht is als een kat niet wil eten. ik weet niet meer precies hoe het zit, maar katten moeten elke dag eten.
Ze gaan niet direct dood van een dag niet eten, maar goed is het niet. In tegen stelling tot honden die rustig een dag mogen vasten.