Hoe kittens laten wennen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

schotkamp

Hoe kittens laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:42

Na aanleiding van mijn andere topic heb ik besloten er een kitten bij te nemen.
Nu gaan wij zaterdag naar een kitten kijken en vroeg ik het me het volgende af:Hoe kan ik ze het beste aan elkaar laten wennen?
Het is een tijd geleden dat ik twee kittens aan mekaar heb moeten laten wennen (9 jaar geleden) en weet niet meer zo goed hoe ik dat heb aangepakt in die tijd.
Ik zat zelf te denken de nieuwe kitten de eerste dag alleen op een kamer te doen met kattenbak en speeltjes en langzaam aan elkaar laten wennen en eerst alleen de geur.Of zou het beter zijn de kittens gelijk kennis met elkaar te laten maken zodat de nieuwe kitten daar steun aan heeft?
De kitten die ik nu heb is 5 maanden oud en 2 maanden nu hier.

Mareng

Re: Hoe kittens laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:48

Hoe oud is het nieuwe kitten? Mannetjes? Vrouwtjes?

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:59

De nieuwe kitten is 4 maanden.Het zijn beide vrouwtjes.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:05

Ze zeggen dat je ze langzaam aan elkaar moet laten wennen, vooral de kat die er al was veel aandacht geven and so on and so forth.
Wij gooiden een nieuweling gewoon in de groep en dat gaf misschien twee dagen wat geblaas, meer niet.
Lekker erbij zetten en erbij blijven dat ze elkaar niet vermoorden. Even wat naar elkaar slaan is normaal, ze kennen elkaar nog niet he..

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:07

Als ik een nieuw kitten in huis krijg laat ik het kitten eerst in de vervoersbenche zitten en laat ik de andere er aan snuffelen..
Als de katten niet veel intresse tonen zet ik de nieuwkomer op de kattebak van vandaar uit laat ik het kleintje zijn weg vinden.
Tuurlijk zal er heen en weer wel wat blazen zijn enzo, maar zolang het daar bij blijft is er niks aan de hand.
Dat blazen kan best een tijd aanhouden hoor...
Kwa eten geef ik ze tegelijk eten en blijf er dan gewoon bij zitten.
Maar omdat ze allebei nog jong zijn zal al snel goed gaan denk ik.

Zelf zet ik de nieuwkomer verschillende keren op de kattebak, en bij het water, zodat ze dat weten te vinden.
Verder laat ik ze dan gewoon hun gang gaan.

Succes!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:09

Zet ze gewoon bij elkaar. Het is tijdverspilling om de nieuwe eerst apart te laten wennen en dan in het gewone gedoe.. nee bij elkaar en als de oudste vervelend blijft doen (zit vrij veel leeftijdsverschil tussen en dus kracht enzo, als de nieuwe een kleintje is) Ik heb hier ook 2 kittens, 1 is van juni en de ander van sept. en soms is de "ouwe"gewoon te aktief en te drammerig en dan zet ik de oudere weg. Maar ze mogen van mij best s ruzie maken hoor.. hoort erbij. en ook mag de kleine/nieuwe s op zijn donder krijgen.. niks mis mee. Maar t moet wel binnen de perken blijven. Succes met je poesels!

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:10

Het beste is dus gelijk bij elkaar. Maar is dat niet bedreigend voor de nieuwe? Andere omgeving en dan gelijk andere kat erbij.Dus ook niet eerst maar uurtjes alleen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:16

als ze beide zo jong zijn kan je ze denk ik gewoon bij mekaar gooien, misschien dat er eventjes geblaasd zal worden maar jonge dieren zijn hier veel makkelijker in, speelt de oudere kitten wat te hard dan kan je ze misschien de eerste paar dagen als je er niet bij bent even uit mekaar halen, maar alleen als er echt geknokt word, niet bij gewoon spel, een oudere kat moet echt wennen aan een nieuweling in zn territorium, maar jonkies maken er niet veel van, net kinderen, die vinden ook overal vriendjes, volwassenen zijn degenen die moeilijk doen