ik zit echt met een kwestie.. ik ben al heel lang niet meer opzoek naar een maatje voor mn nijn ( hijs al wat ouder en hij heeft ook vrij weinig kans dat hij zonder complicaties gecastreerd kan worden. ) Hij is niet gecastreerd omdat we em voor voedster gekocht hebben, wat hij achteraf niet was...
om redenen die ik hier even niet ga noemen hebben we zodoende eigenlijk geen maatje voor hem erbij gekocht. Hij lijkt zich prima te vermaken met andere beesten die hier rond hupsen. Maaar nu het punt.. ik kreeg vandaag een aanbod van iemand of ik misschien een konijn wilde hebben... diegene dacht dat het ook een ram was. Nou weet ik dat twee rammen bij elkaar eigenlijk zelden goed gaat en je dus problemen kunt verwachten. Maar de reden dat ik dit wil overwegen is , dat dit konijn anders gewoon de pijp uit gaat.. hij zit in een dierenpark.. en nouja dan wordt het dus voer.. en dat kan ik en diegene ook niet over mn hart verkrijgen dus heeft diegene em mij aangeboden... Ik twijfel echt heel erg, aangezien mijn kerel al een x aantal jaren alleen zit en ik niet weet hoe die andere ram is... pfff ik weet het echt niet
Tijdens gevechten gebruiken ze vaak de sterke nagels aan de achterpoten om elkaars buik te verwonden.
Maar wat betreft dat andere konijn zou het niet goedgaan dan mag hij weer terug... maarja..
En de combinatie met cavia's is niet goed, omdat konijnen geen caviavoeding mogen hebben en ze elkaars taal niet verstaan een konijn kan een cavia lelijk verwonden. Het gaat wel eens goed, maar dan is het geen goede combinatie zeker niet als het konijn bij caviavoeding kan.
Ik zou het gewoon proberen, gaat het niet, dan haal ik ze weer uit elkaar en dan probeer ik ze met een andere te koppelen, niet geschoten is altijd mis...