Mijn volwassen hond heeft al een paar maanden een mooie rietenmand in de woonkamer. Helaas heeft hij sinds kort de gewoonte om aan het riet te knagen wanneer hij alleen is. Hij heeft muziek en genoeg botten / speelgoed, hier ligt het dus niet aan. Ook zijn wij heel veel thuis en is hij weinig alleen, verder sloopt hij niets.
Wie heeft de gouden tip??! Mijn mand mag er niet van beschadigen / verkleuren.
Plastic vind ik niet mooi en dan had ik dat wel meteen gedaan ipv duur riet. Sambal is een goede geweest als dat niet ook blijvende schade zou achter laten.
Wie weet iets wat wel heel vies is / helpt maar de mand niet beschadigd?
Hmmm dat vond mijn Labrador juist erg lekker Hij likte het altijd van mijn dochters vingers af toen ze op haar nagels beet.
liefhelietje
Geplaatst: 26-01-12 00:01
Cribox?
Wietsje92
Geplaatst: 26-01-12 00:01
Antibijt spul wat ze ook voor houten wanden/stukken hout in een stal gebruiken? Ik denk niet dat dat blijvende schade toebrengt aan je mand.
HubbaBubba
Geplaatst: 26-01-12 00:04
Ik heb op de rieten mand van mijn honden anti-bijt (uit de ruitersportwinkel) gesprayd toen de jongste nog pup was.
Ik zette de mand in de tuin, sprayde hem in en bracht hem weer naar binnen. Nu zijn mijn honden bijna niet alleen thuis, dus merkte direct als het uitgewerkt was, maar denk als je het 1x per week/2 weken opnieuw insprayd, het wel voldoende is.
Het zit in een flesje en ziet er uit als water. Denk dat ze het vooral gebruiken op dekens en staarten van merrie's met veulen.
Zilfstar
Geplaatst: 26-01-12 00:06
Bij onze borstel voor in de stal kregen we citopogeen, dat laat ook geen vlekken achter en zou de interesse om te bijten verminderen. En dat heeft goed geholpen
HubbaBubba
Geplaatst: 26-01-12 00:07
Deze bijv. (ik had andere maar weet dat deze ook kleurloos is) Volgens mij had ik zelfs 50/50 met water in het flesje, maar weet het niet zeker meer
Wij zijn hier ook alweer aan de 3e mand toe Ach het ding is voor het dier als ze hem liever met verlaagde rand heeft mag dat en als hij uit elkaar valt zoeken we wel weer wat anders..