Nu 11 dagen geleden is mijn hond aan ED via een endoscopie geopereerd. Dit verliep goed en hij herstelde goed. Gistermorgen heeft de dierenarts de 2 hechtingen eruit gehaald en vond dat alles er goed uitzag. Aan de eind van de middag zag ik dat hij af en toe de bewuste poot omhoog hield. Later werd het alleen maar erger. In de avond ontwikkelde zich in een klein aantal uren een grote bult aan de binnenkant van het gewricht, hij had erg veel pijn en kreeg koorts. Dus naar dierenarts gegaan. Hij vermoed dat er een bacterie bij het operatiegebied is gekomen maar het is erg raar dat het pas na 10 dagen is gekomen. Is het mogelijk dat het komt omdat de hechtingen zijn verwijdert? Zover ik weet zit de hechting alleen maar in de huid en kan er van buitenaf niks in het gewricht komen?
Hij heeft nu antibiotica etc. gekregen en over 3 dagen kijken of de infectie ook naar binnen is geslagen. Zo ja, dan moet het gewricht opnieuw schoon gespoeld worden.
het zou kunnen zijn dat de wond door het verwijderen van de hechtingen wat is gaan irriteren en dat je hond aan de wond heeft gezeten. hierdoor zou een bacterie binnen kunnen zijn gekomen.
okey, Ik zag vanmorgen dat de huid waar de hechtingen hebben gezeten open gesprongen is. Volgens mij is dit goed aangezien de troep dan weg kan komen maar kan het dan ook weer sneller naar binnen komen?
rommulus
Was met ons ambertje ook zo Hechtingen er uit en de wond sprong na een dag of zo weer open (en dat was een gat ! zo'n 20 bij 10 cm) Hierna voelde zich wel stukken beter Dus ab er bij wond 2x daags spoelen na spoelen met zilver water en in smeren met mesitran Na 2 dagen was de ontsteking er uit en begon die al met genezen 1,5 week later was het noemmens waardig meer
Het kan een reactie op de hechtingen zijn. Dat het lichaam die verstoot zeg maar. Zijn er inwendig hechtingen geplaatst die vanzelf oplossen? Mijn reu heeft zoiets gehad en dat was een ellende. Lichaam accepteerde deze niet en het heeft een jaar geduurd voor we de wond weer dicht hadden.
Her waren geen inwendige hechtingen en het begon pas nadat ze eruit zijn gegaan. Ik heb er nu een steriel verbandje om en verschoon het regelmatig. Schoonspoelen ga ik straks doen.
Vandaag is hij weer geopereerd aangezien de infectie in het gewricht is gekomen. De dierenarts die zelf veel van dit soort operaties uitvoert heeft dit nog nooit gehad, net zoals zijn collega uit Budapest. Hij heeft de boeken erbij gehaald waarin staat dat er een hele kleine kans is dat het al in bloedbanen zat (maar blijkbaar er wat langer over deed dan normaal om in het geopereerde gebied te komen) en dat er ook een hele kleine kans bestaat dat het door de 1 mm kleine gat in de huid (er zit dus nog dichte huid tussen het gat en het gewricht) een bacterie komt.
Nu is er een biopsie naar het lab gestuurd om te laten onderzoeken wat het pressies is en welke AB er het beste bij gebruikt kan worden. Volgens de boeken moet hij nu een maand aan de AB en nu word de wond regelmatig opnieuw verbonden in de kliniek en heeft hij ondanks het vele verband ook een kap om.
rommulus