Mijn Duitse Staande heeft altijd honger, hulp gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Mijn Duitse Staande heeft altijd honger, hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:23

Hallo,

Ik heb een Duiste Staande korthaar van 4 jaar, ze is heel lief maar...
Ze heeft echt altijd honger! Als we haar net gevoerd hebben vraagt ze 10 min. later alweer om eten.
Ze zoekt altijd naar iets om te eten, hierbij wordt de vuilnisbak opengetrokken en het met de poten op tafel/aanrecht is ook heel normaal voor haar. We straffen haar echt wel als ze iets doet als we toevallig kijken, maar het straffen lijkt geen invloed te hebben!
We hebben haar op normaal hondenvoer voor volwassen honden en ze krijgt echt genoeg.
Als ze niet werkt, ze is namelijk een jachthond, komt ze best snel aan. Het jachtseizoen is inmiddels afgelopen dus bijvoeren is ook geen goed idee.
Hebben jullie nog ideeën of oplossingen, of is het iets medisch?
Ze is wel laten nakijken door DA, maar daar kwam niets uit.

Alvast bedankt!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:28

Goed gedrag belonen Slecht gedrag negeren...... ik vraag me af of dit gebeurd is kennelijk heeft hij wel eens zijn zin gehad
door te zeuren om eten tenminste zo komt het verhaal op mij over

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:30

Bezig houden, geestelijk moe maken.
Een jachthond (helemaal 1 die mee op jacht mag) wil continu zijn neus gebruiken.
Als ze niet worden bezig gehouden gaan ze zelf dingen bedenken.
De 1 gaat bv graven de ander stort zich op "lekkere" luchtjes/speuren (in dit geval eten).

Probeer hem minimaal 1x per dag flink (geestelijk) aan het werk te zetten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:34

Onze duitse staande draadhaar kon ook altijd wel eten, daar zat geen rem op en hij kon buiten ook altijd van alles vinden wat door iemand anders weggegooid was in de bosjes, bleh. Met de onze ging ik wel fietsen, dat vond ie lekker even uitrennen naast de fiets. Dan raken ze een boel energie kwijt.
Ooit heeft ie eens 3 x zijn gewone middag maal gehad in allerlei vormen omdat er 3 mensen thuis kwamen, dachten ach arme hond heeft kennelijk nog niets gehad (buurvrouw, ik en zus) en hij heeft ALLES opgegeten wat hij kreeg en was daarna hondsberoerd.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:35

@jiperdepip: omdat ze een werkende hond is wordt ze niet verwend, zeuren om eten en dan ook krijgen komt dus niet voor. (gelukkig! :D )
@brainless: bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik hier wel wat aan heb, maar zou je een voorbeeld willen geven van geestelijk aan het werk zetten?
@fargo: ahh bah, arme hond, wel eigen schuld! haha

petrea

Re: Mijn Duitse Staande heeft altijd honger, hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:36

Blik bonen bijvoeren ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:38

Je kunt hem zijn neus laten gebruiken door bv brokjes te verstoppen in de tuin.
Maar ook behendigheidsoefeningen kunnen een hond geestelijk moe maken omdat ze mee moeten denken en continu op jou moeten letten.

En zoals Fargo zegt wil fietsen ook de lichamelijke energie weghalen.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:41

@petrea: Haha! Zijn we idd nu aan het proberen, heeft ook niet geweldig veel effect jammer genoeg.
Ik heb het wel gedaan bij mijn oude hond toen ze haar baarmoeder (noodgedwongen) eruit had, toen hielp het wel erg goed...
Werken die hele dure brokjes goed? Waarop staat 'voor snel dik wordende honden die snel honger hebben (ofzo)' ?
@brainless: Ok, ik zal het gaan proberen! Bedankt!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:41

oke gelukkig is de hond dus niet beloond voor het zeurende gedrag.
en ook al is het een werkende hond geloof mij bij sommige gebeurd dit toch vaak genoeg :j

ik weet wat een werkende hond is want mijn golden gaat ook mee op jacht, en in de tijd dat hij minder werkt
moet hij ook afkicken ;)

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:41

petrea schreef:
Blik bonen bijvoeren ?

idd,,, en geestlijk bezighouden idd..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:42

Wij deden vroeger verstoppertje met onze hond :j Dan liep ik samen met mijn ouders in het park en dan verstopte een van ons zich en moest hij zoeken. Vond ie super leuk haha als ie je gevonden had.
Dingen zoeken, maar ook met een bal of een stok aan de gang kan lekker zijn en zoals gezegd fietsen, lekker actief gewoon RENNNNNNENNN

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:43

Misschien toch iets te weinig maagvulling? Naast zijn brokken sperziebonen geven ofzo?
Of misschien toch een andere soort brok waar ze het beter op doet?

Zijn het periodes? Ik ken namelijk wel teefjes die het met vlagen doen, dan gaat het een poosje redelijk (op wat boevenstreken na) en dan komt er weer een periode waarop niks veilig is...en dan kan je nog zoveel met ze bezig zijn...als zij honger hebben...

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:46

@jiperdepip: Afkicken, ja dat is het wel he? En als je eens tiro of haas roept, wordt ze gek :p
@Kitty84: Het is eigenlijk altijd, maar in het jachtseizoen minder omdat ze dan met het hoofd ergens anders is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:56

Je kan je hond ook rauw vlees voeren ipv brokken. Vlees verteerd langzamer en je hond houd minder hongergevoel.
Brokken staan voornamelijk uit granen en granen worden door een hond niet verteerd maar gewoon uitgepoept. Er blijft dus maar weinig aan voeding over wat de hond echt kan benutten.
Wij voeren onze hond kvv van Lotgering (dit is erg betaalbaar en gewoon goed) verdeeld over 4 porties per dag.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:04

of barf geven,is ze lekker lang mee bezich
Kaspar schreef:
Je kan je hond ook rauw vlees voeren ipv brokken. Vlees verteerd langzamer en je hond houd minder hongergevoel.
Brokken staan voornamelijk uit granen en granen worden door een hond niet verteerd maar gewoon uitgepoept. Er blijft dus maar weinig aan voeding over wat de hond echt kan benutten.
Wij voeren onze hond kvv van Lotgering (dit is erg betaalbaar en gewoon goed) verdeeld over 4 porties per dag.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:07

@Kaspar: dat lust ze niet! 8)7
Alleen gekookt vlees, daar is ze dan wel weer gek op. Stomme hond :')

ehh.. wat is barf? :o?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:08

Een mergpijp bij de slager, vinden ze heerlijk. De onze kreeg wekelijks op zaterdag een stuk bot, mijn broer werkte bij de slager en die nam het dan mee. Dat vond ie een feest en daar zat ie voor klaar.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:09

Botje! Ja dat is een goed idee! Kan ik iets mee ;) gewoon lekker naar de Debby's.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:15

De onze liep er een week mee rond en was dan weer klaar voor zijn nieuwe ;-) Dan hebben ze wat om mee bezig te zijn (en nog "eten" ook) en om mee rond te sjouwen (waar is je bot??) en te laten zien ;-) - ooohhh wat heb JIJ een mooi bot :')

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:16

Ja en als je dan BOTJE! zegt, helemaal flippen! Zo grappig! :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:17

Ja als ik terugkijk was dat bot toch wel een hoogtepunt in zijn leven en een uitkomst voor een boel behoeften ;-)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:18

ja stom de grote kauwbotten gebruiken we hier ook als afleiding
hoe kan ik dat nou vergeten :(:)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:19

*rent naar de winkel koopt bot* Idd wel het beste idee van Nederland! En ik hoef er niet eens voor naar buiten O:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:38

niet zomaar vleesbotten geven hoor...zeker niet als je hond niet gewend is om bot te krijgen...

als je hond het bot opeet dan kan hij echt heel erg verstoppen en dan heb je daarmee een groot probleem,daarnaast kan niet elk bot zomaar gegeten worden door honden...

je kan dan beter gewoon naar de dierenwinkel gaan en daar lekker kauwmateriaal halen,wat minder gevaarlijk kan zijn als het zomaar gaan voeren van rauwe botten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:40

Die botten gemaakt van huid vond de onze ook heerlijk. Onze slager wist wel wat hij wel en niet mocht en kon meegeven, maar daar ben je wel van afhankelijk inderdaad :j