carnibes vs struviet voer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

carnibes vs struviet voer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:16

momenteel krijgt mijn kat (onbeperkt) struviet voer (brokken). ze heeft nu 2 keer blaasgruis gehad en is daarvoor behandeld.

Mijn hondje krijgt al Carnibest daar ben ik erg tevreden over, en ik zou in principe mijn kat daar ook graag op hebben.

alleen zit ik met het volgende: mijn kat eet niets anders dan brokken... blikvoer vind ze afschuwelijk , en als ik haar een stukje vlees geef wordt er wel aan gelikt, een keer in gebeten en dan laat ze het liggen. Zou ik haar wel op carnibest kunnen krijgen?

en dan zit ik met nog iets, als ik op vakantie ga of een paar dagen weg zorgt mijn buurvrouw of mijn moeder voor de kat. Maar mams kan maar 1 keer per dag langskomen, dat is niet handig als je 2 keer per dag voert dus zou het een ramp zijn als ze op die dagen wel brokken krijgt?

heeft iemand hier sowieso ervaring met katten die blaasgruis gehad hebben en nu op carnibest staan ?

Floepie86

Re: carnibes vs struviet voer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:14

Waarom geen blaasgruis dieet brokken?
Als zij vlees niet lekker vind, zou dit een oplossing kunnen zijn.
En als ze die niet lekker vind, kun je eventueel brokjes geven met elke keer een klein beetje vlees.
Als ze dat wel eet, kun je elke keer een beetje meer bij doen.

Over je vakantie of paar dagen weg, dan zou ik zeker geen carnibest geven!
Droogt namelijk erg snel uit en bederft daardoor zeer snel.
Brokjes kunnen een uitkomst zijn ja op dat zulk dagen, dat blijft iig langer goed als carni.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:41

ze heeft nu dus blaasgruis dieet brokken oftewel struviet voer. dat vind ze prima en is ook wl prima maar ik wil haar liever op carnibest hebben.

als ik op vakantie ga laat ik geen vlees buiten de koelkast liggen natuurlijk , het gaat me er meer om dat mams geen mogelijkheid heeft om 2 keer per dag langs te komen om te voeren, dus zou ze in die periodes gewoon brok kunnen krijgen?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:06

Als zij tegen die tijd op carni is gegaan en ze vind dit lekker, wil ze misschien geen brok meer hebben?
Ik weet niet hoe kieskeurig jouw kat is qua voedsel.
Kan je moeder niet 1x per dag en je buurvrouw dan 's avonds? of andersom?Dan kan ze gewoon op carnibest blijven

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:17

nu ja meestal doet mijn buurvrouw het maar als ze niet kan dan kan de kat niet 2 keer bezocht worden door mijn moeder. dat is het hem een beetje.

ik vermoed dat ze nog wel brok zou eten maar ik weet niet of het kwaad kan of ze dan ineens een maand brok zou krijgen, vermoed van niet maar wou het wel even vragen aan anderen.

(ik ga in september een maand weg dus vandaar) Ik denk dat we het iig gaan proberen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:20

mijn kat vrat ook niks anders dan brokken, totdat ze er ziek van werd, toen heb ik haar op carnibest gezet en nadat ze drie dagen beledigd was, begon ze te eten :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:22

tis dat ik het een fijner idee vind dat ze echt vlees eet, plus dat daar meer vocht in zit wat naar ik begrijp 1 van de redenen is dat katten kristallen krijgen , omdat ze niet genoeg drinken en het voor blaasgruis katten dus beter kan zijn om op carnibest staan. hondje krijgt dit dus al en ben er erg tevreden over.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:23

Brok = dood voer, het blijft maanden goed........ dus zit er niks meer aan biotica in :+ en het bestaat uit zetmeel een enorme belasting voor de nieren.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:40

ik ben het met je eens, maar had haar dus nog niet op vers voer omdat ik toen ik haar kocht niet eens van vers voer af wist, en omdat ik haar niet op blikvoer wou hebben dus kreeg ze brokken. maar vers vlees vind ze dus ook niet zo aantrekkelijk (nog?)

ga het toch proberen denk ik, zal alleen misschien wat tijd kosten voor haar om over de belediging heen te komen :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:01

Mijn kat heeft ook blaasgruis gehad en staat nu op vers vlees. (Koop zelf de bot/spier/orgaan en maal ik met het molentje, meneer heeft een slecht gebit)

Hij stond voordat hij blaasgruis kreeg op Carnibest. Dus toen toch maar het advies van de DA aangenomen om weer op speciaal dieetvoer te zetten. Alleen was ik toen niet echt te spreken van z'n vacht. Dus weer overgegaan op vers maar me eerst flink ingelezen.

In Carnibest zit toch nog rijst en ik zie in de ingredïenten dat er vlees in zit, maar geen gemalen bot. Ook kun je nergens achter verhoudingen komen, die willen ze niet geven. Wat voor vlees er nu dus in zit? :o?

Als je je kat op vers voer wilt zetten voor de blaasgruis zou ik niet zo snel voor Carnibest gaan. Zo wel, dan wel de diabetes versie (zit geen rijst in).

Haaksbarf vindt ik een goeie, maar vrij duur. Als je kat tegen kip kan kun je ook Shaweca geven (de goedkopere lijn van Haaksbarf), het verschil is dat er bij Shaweca bij elke smaak de calciumbron kippenbot is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 23:45

ik heb begrepen dat je over de carnibest wat appelazijn kan doen , voor de ph waarde van de urine, dus dat was het uiteindelijke plan :)