Mijn hondje moet weg :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:26

Hallo,
Mijn ouders zijn nu al een tijdje gescheiden, mijn hondje woont nog bij mijn vader..
Ik ben daar helaas alleen in het weekend..
Maar mijn vader woont daar dus alleen, en mijn hond is dus best vaak alleen thuis.
Vaak neemt me vader haar ook mee naar zijn werk, en ik neem haar soms mee als ik bij vrienden thuis ga zitten.
Mijn moeder kan haar niet hebben, omdat wij een kleine tuin hebben zonder gras, en bij me vader een grote tuin met erg veel gras..
Mijn moeder moet vaak 7 uur smorgens werken, of nachtdienst, of tot laat in de avond.
Wij wonen niet bepaald in een buurt waar je je super veilig voelt ofzo, dus ik zie het ook niet zitten om haar savonds laat daar nog uit te laten, en mijn moeder liever ook niet..
Al ben ik daar wel de hele week, me moeder kan dan nooit eens weg in het weekend omdat ik elk weekend bij me vader ben, en zij dan met mijn hond zit..

Nu wil mijn vader haar dus wegdoen,maar dat wil ik echt niet.
Ik ben gek op dat beestje, en kijk altijd er naar uit om haar weer te zien..

Iemand een goeie oplossing? ik weet dat het wel zo eerlijk voor haarzelf is om haar weg te doen, maar zo'n hondje als haar vind je nooit weer ;(

Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:30

Ik heb ook een kleine tuin zonder gras en ik heb 4 grote honden. Dat moet geen excuus zijn om een hond niet te kunnen houden. Je zal dan wat meer uit moeten met de hond.
Tja, als je niet naar buiten wilt/kan/durft met de hond, zal je haar toch weg moeten doen.

Stoof

Re: Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:33

Kan de hond niet met je meereizen? In de week bij je moeder en dan in het weekend allebei naar je vader?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:35

Tosca2 schreef:
Kan de hond niet met je meereizen? In de week bij je moeder en dan in het weekend allebei naar je vader?

inderdaad, als je ze niet weg wilt doen moet je er iets voor over hebben. heb je dat niet, dan is het beter om je hondje weg te doen naar iemand die dat wél wil!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:37

Duhelo schreef:
Tosca2 schreef:

inderdaad, als je ze niet weg wilt doen moet je er iets voor over hebben. heb je dat niet, dan is het beter om je hondje weg te doen naar iemand die dat wél wil!

Pardon? Ik heb er harstikke veel voor over, daarom vraag ik toch ook om een oplossing!
Ik wil haar wel uitlaten savonds laat, maar mijn moeder wil niet hebben dat ik daar alleen loop.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:37

Tosca2 schreef:

Dat is misschien wel een goed idee ja, ik zal dat is overleggen.
Bedank!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:38

HorseTopShop schreef:
Ik heb ook een kleine tuin zonder gras en ik heb 4 grote honden. Dat moet geen excuus zijn om een hond niet te kunnen houden. Je zal dan wat meer uit moeten met de hond.
Tja, als je niet naar buiten wilt/kan/durft met de hond, zal je haar toch weg moeten doen.

Nee dat is ook wel zo, ik vind het helemaal niet erg om met haar uit te gaan, alleen het is savonds/snachts geen pretje om daar met haar te lopen..

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:39

Waarom gaan jullie haar s'avond dan niet samen uitlaten?
Vind het heel goed van je dat je een oplossing zoekt en mij lijkt de oplossing van meereizen de beste voor jullie allebei. Ook omdat het zo moeilijk is om afstand te doen van je hondje en er al zó veel hondjes zijn die een goed huisje zoeken! Succes en laat je nog wat horen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:40

Dess schreef:
Pardon? Ik heb er harstikke veel voor over, daarom vraag ik toch ook om een oplossing!
Ik wil haar wel uitlaten savonds laat, maar mijn moeder wil niet hebben dat ik daar alleen loop.

en waarom savonds laat nog uitlaten? doe het wat vroeger op de avond, en voorzie een plekje in de tuin dat ze voor het slapengaan haar behoefte kan doen (desnoods in de vorm van puppytrainers oid) , kakje oprapen, plasje wegspoelen met emmertje water, et voila

Buffelo

En als je haar/hem nou rond een uur of 8 gaat uitlaten en haar voor het slapen gaan nog even laat plassen in de tuin? Is dat dan geen oplossing. De dagen worden alweer langer het is zo weer s'avond licht.

tamaramt

ik heb 2 grote honden en helemaal geen tuin en mijn honden komen toch echt niks tekort; die worden 4/5 per dag uitgelaten waarvan 2 x grote boswandeling.
gewoon rooster maken en kijken hoe je er samen voor kan zorgen dat de hond zo min mogelijk alleen zit en regelmatig mee gewandeld word

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:41

Buffelo schreef:
Vind het heel goed van je dat je een oplossing zoekt en mij lijkt de oplossing van meereizen de beste voor jullie allebei. Ook omdat het zo moeilijk is om afstand te doen van je hondje en er al zó veel hondjes zijn die een goed huisje zoeken! Succes en laat je nog wat horen?

Dat zou heel vaak wel kunnen, alleen als mijn moeder late dienst of nachtdienst heeft is dat dus geen optie. Ja dat meereizen lijkt mij ook goed..

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:42

Dess schreef:
Buffelo schreef:

Dat zou heel vaak wel kunnen, alleen als mijn moeder late dienst of nachtdienst heeft is dat dus geen optie. Ja dat meereizen lijkt mij ook goed..

En als je haar/hem nou rond een uur of 8 gaat uitlaten en haar voor het slapen gaan nog even laat plassen in de tuin? Is dat dan geen oplossing. De dagen worden alweer langer het is zo weer s'avond licht.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:43

Ik laat mijn hond altijd in de avond rond 19 uur voor het laatst uit en dan de volgende dag weer, verder gaat hij altijd mee naar me paard. Rrent hij daar dan een paar uur los over de boederij. Kan je dat hem niet aanleren?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:45

Bedankt voor alle reacties, ik ga eens overleggen met mijn ouders en alles even noemen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:47

wat vinden jullie laat? in de avond kan je ook gewoon een klein rondje lopen, hoeft niet 10 minuten ofzo te zijn, zolang je hondje maar de behoefte kan doen :) En idd, dat je hondje de hele tijd meereist, dat lijkt me de beste optie

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:50

Maar over dat meereisen, is dat niet slecht voor haar? Dat ze steeds weer ergens anders is?
In smilde gingen we haar voor het slapen altijd uitlaten, rond 11 uur half 12.. (meestal me ouders dan hihi)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:51

nee, dat is niet slecht, is gewoon een gewoonte. hond is meestal blij waar zijn baasje is ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:52

in wat voor wijk woon je als ik vragen mag? :P ik woon in de randstad maar ik doe gerust nog een rondje hardlopen rond een uur of 10 of 11 :P

Nee joh, denk dat ze er wel mee kan leven, zolang je maar haar belangrijkste speeltjes enzo meeneemt, waar ze aan gehecht is

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:53

Honden moet je eigelijk juist zien als reizigers, inhet wild blijven ze ook niet op 1 plek. Zolang je zijn mandje meeneemt en zijn vertrouwde speeltjes kan het niet zoveel kwaad. Mijn hond gaat echt overal mee naartoe, als ik ergens logeer of op pad gaat en hij vind het heerlijk!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:55

Buffelo schreef:
Mijn hond gaat echt overal mee naartoe, als ik ergens logeer of op pad gaat en hij vind het heerlijk!!

Idem hier. Naar het werk, boodschappen doen (blijft dan wel in de auto zitten), mee op visite. Ik ben eigenlijk nooit zonder mijn hond.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:56

Heen en weer reizen is zeker niet slecht... Ik neem mijn hond overal mee naar toe... En laat hem ook weleens achter bij mijn ouders, oma, schoonzus etc. Die van mij is het allemaal gewend... Maar normaal gesproken is hij meestal altijd bij me en gaat hij overal mee naar toe... Ook op het werk... :)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:57

HorseTopShop schreef:
Buffelo schreef:
Mijn hond gaat echt overal mee naartoe, als ik ergens logeer of op pad gaat en hij vind het heerlijk!!

Idem hier. Naar het werk, boodschappen doen (blijft dan wel in de auto zitten), mee op visite. Ik ben eigenlijk nooit zonder mijn hond.

Haha inderdaad, en als mijn hond ergens niet welkom is, dan toch niet, hihi. Gelukkig hebben de meesten in ijn vriendenkring ook honden en daar kan hij heerlijk mee spelen.
Boodschappen doen gaat hij ook altijd mee, zelfs als ik in de stad ga shoppen voor kleding. Vorige week moest ik nbaar uwv, en toen had ik hem ook mee. Haha had hij gelijk fans gemaakt!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:57

Joh marsdijk is niet zo gevaarlijk hoor ;)
Gewoon lekker je hondje mee laten reizen gaat vast goed komen :D
Mijn hond reist ook veel mee die vind het ook geweldig en is overal op zijn plekje zolang ik er maar bij ben

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:58

lifaya schreef:
in wat voor wijk woon je als ik vragen mag? :P ik woon in de randstad maar ik doe gerust nog een rondje hardlopen rond een uur of 10 of 11 :P

Nee joh, denk dat ze er wel mee kan leven, zolang je maar haar belangrijkste speeltjes enzo meeneemt, waar ze aan gehecht is

Marsdijk, ik woon er nog niet zo heel lang.. maar heb gehoord dat er veel hangjongeren enzo zitten