Ik heb een Franse hangoor van 4.5 jaar oud. Hij kampt met een blaasontsteking voor de 3e keer, en ik vraag mij nu af of jullie ervaring hebben in konijnen met een terugkomende blaasontsteking.
Antibiotica heeft geen effect. Heeft al verschillende kuren gehad van de dierenarts.
Wie wil zijn ervaring delen. Misschien zit er een handige tip bij eventueel homeopathisch of kruiden die helpen ondersteunen voor genezing. Ik weet het niet meer.
In ieder geval gaan wij morgen maar weer een bezoekje brengen bij de DA.
bij onze hond helpt het om van die kleine vitamine c pilletjes te geven als hij weer eens last heeft van blaasontsteking. Alles wat hij niet gebruikt komt er weer gewoon met de urine uit. Misschien is dit ook een idee voor je konijn? Je hebt dan natuurlijk wel maar een heel klein beetje nodig
Vitamine c is wel slecht voor de nieren voor konijnen...
Manou
Geplaatst: 23-01-12 23:00
Is hij wel eens verder onderzocht? Bijvoorbeeld op blaasgruis/stenen.
moos24
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-12 08:16
Manou schreef:
Is hij wel eens verder onderzocht? Bijvoorbeeld op blaasgruis/stenen.
Nee, eigenlijk niet. Nu je het zegt. Word er dan een röntgenfoto gemaakt ? De dierenarts die ik heb, heeft niet verder onderzocht als uitwendig voelen aan zijn blaas. Hij kreeg een antibiotica injectie, en antibiotica voor oraal mee. Ik durf te wedden dat het vandaag niet anders zal gaan, maar daar kan ik nu op inspringen.
Merk je verder aan het gedrag van een konijn iets als hij blaasgruis heeft o.i.d. ?
Ik zou inderdaad wat meer vitamine c geven. saskiakefie: heb nergens gehoord dat dat slecht is voor de nieren, maar anders moet je dat vragen aan de dierenarts. Toen ons konijn dat had kregen we ook nog iets om door het drinken te doen, maar weet helaas niet meer wat dat was.
Alle dieren maken zelf vitamine C aan behalve cavia's, apen en mensen dan...
moos24
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-12 11:22
saskiakefie schreef:
Alle dieren maken zelf vitamine C aan behalve cavia's, apen en mensen dan...
Dat is inderdaad makkelijker filteren
Manou
Geplaatst: 24-01-12 12:40
Voor blaasgruis is een röntgenfoto nodig, zo ver ik weet. (Ik heb er gelukkig geen ervaring mee) Wat me ook nog te binnen schoot is dat als het wel een gewone blaasontsteking is dat er dan gekeken zou moeten worden welke bacterie het is en dat er dan specifiek een antibioticum kan worden voorgeschreven, in plaats van dat je nu waarschijnlijk iets algemeens krijgt dat in veel gevallen wel helpt, maar hier niet.