Vandaag zijn mijn man en ik met onze Boerboel gaan wandelen in het duingebied van Rockanje (ZH).
Hier troffen we echt iets verschrikkelijks aan: een achter gelaten Cane Corso. Brood en brood mager en harstikke schuw.
Het dier liet zich nauwelijks benaderen en het lukte mij om tot een meter of 6 in de buurt te komen.
Gezien hoe slecht de hond eruit zag, hoe schuw deze was plus het feit dat hij/ zij een oud stuk touw om de nek had doet ons vermoeden dat dit een achtergelaten/ gedumpt dier is wat hier al even loopt. We lopen elke zondag in dit gebied, maar dit is de eerste keer dat we deze hond tegen kwamen.
Direct contact opgenomen met 144, deze doen er niets aan omdat het een loslopend dier is. Ze hebben mij doorverbonden met de politie regio Rijnmond want die zouden hem wel gaan vangen. Helaas politie doet er ook niets aan, dus weer doorverbonden naar de dierenambulance. Als we de hond zouden vangen zouden deze hem wel op komen halen. Helaas is het dier echt niet te benaderen dus weer doorverbonden naar de stichting Amevedi. Hier de hond als gevonden aangemeld, maar meer konden hun ook niet doen.
Hoe frustrerend is dit, een dier wat duidelijk hulp nodig heeft word gewoon niet geholpen door de daar voor aangewezen instanties. Om te huilen.
We hebben zelf nog geprobeerd de hond te lokken met voer, maar deze was echt te schuw. Daarnaast hadden we natuurlijk ook onze eigen hond bij en deze wilden we niet onnodig in gevaar brengen. Je weet tenslotte nooit hoe een schuw dier reageerd als deze zich in het nauw gedreven voelt.
Misschien zijn er bokkers uit de buurt van Rockanje die iemand kennen die zo'n hond mist of nog beter wel iets voor de hond kunnen betekenen.
Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk dat wij verder niets hebben kunnen doen en dat het dier daar nu hulpeloos rond loopt.
Verder wil ik iedereen vragen deze info door te sturen aan dierenliefhebbers, bekend te maken op diverse (honden)fora etc. Wellicht kan iemand hulp bieden.
Gegevens:
Ras: Cane Corso/ Cane Corso achtige
Kleur: Bridle
Geslacht: Vermoedelijk teef
Overige kenmerken: Hang oren, met staart, in iedergeval 1 blauw oog, broodmager en onwijs schuw. Verder een erg mooie hond.
Locatie: We hebben deze hond op zondag 22 januari 2012 omstreeks half 1 's middags gezien in het kleine bos/ duingebied achter de begraafplaats en tennisbanen in Rockanje ter hoogte van de 1e slag.
Gemeld bij: 144, Amevedi Rockanje, Politie en Dierenambulance
Wil je nog meer info stuur me een pb.