Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tosca2 schreef:Eerlijk? ik vind niet dat je je hond zomaar naar elke vreemde hond moet laten gaan, ook niet als deze loslopen.
Delaja schreef:Uiteraard kan dat hondje zware artrose hebben maar op het strand (bij Den Haag) weet je als honden eigenaar toch dat er bijna altijd wel honden (los) lopen waardoor er een grote kans is dat er wel eentje op jouw hond afkomt om kennis te maken of te spelen.
Ik vind niet dat ze jou hier zo op aan had moeten spreken en ik zou je ook zeker niet schuldig voelen of wat dan ook. Zij is de enige op dat strand die weet dat haar hondje artrose heeft en dan is zij dus ook de enige verantwoordelijke en ze kiest er zelf voor om dat beestje mee te nemen naar het strand...
Tosca: en wat als het een stuk is waar je de honden los mag laten lopen? Mogen honden dan helemaal niet meer met elkaar spelen tegenwoordig? Er lopen er vaak zoveel op het strand en het grootste deel daarvan is totaal niet onder controle, dan vind ik dat de hond van ts nog heel netjes is hoor
.Thioro schreef:Mja, loslopen heb ik geen problemen mee (de mijne loopt ook standaard los) maar ik vind ook dat een hond niet op eigen initiatief naar een andere hond mag lopen (ook al lopen ze beiden los).
Is handiger als hond toestemming van baas afwacht.
(...)
Om dan gelijk hysterisch te beginnen roepen is dan ook weer wat overdreven van die vrouw.
Waarom een hond met artrose niet op het strand zou mogen ontgaat me even, beweging is niet slecht voor artrose.

Goof schreef:Ik vind het zelf heel vervelend als ik met mijn hond op het strand loop en er andere honden aan komen rennen. Mijn hond komt namelijk niet op het strand om met andere honden te spelen, maar om te rennen, zwemmen en energie kwijt te raken. Mijn hond geeft niets om andere honden, zal ze niet opzoeken en zal er niet mee spelen.
Als er een andere hond bovenop duikt zal ze die in eerste instantie negeren, maar daarna is ze het snel zat hoor. Ik vind dat als ik op het strand loop ik niet de entertainer hoef te zijn van andere honden.
pinkie87 schreef:als deze vrouw haar hond gewoon los had lopen en niet netjes naast er dan is het niet jou schuld vind ik persoonlijk.
Goof schreef:Ik vind het zelf heel vervelend als ik met mijn hond op het strand loop en er andere honden aan komen rennen. Mijn hond komt namelijk niet op het strand om met andere honden te spelen, maar om te rennen, zwemmen en energie kwijt te raken. Mijn hond geeft niets om andere honden, zal ze niet opzoeken en zal er niet mee spelen.
Als er een andere hond bovenop duikt zal ze die in eerste instantie negeren, maar daarna is ze het snel zat hoor. Ik vind dat als ik op het strand loop ik niet de entertainer hoef te zijn van andere honden.
Tosca2 schreef:Eerlijk? ik vind niet dat je je hond zomaar naar elke vreemde hond moet laten gaan, ook niet als deze loslopen.