Duif in de tuin die niet weg kan vliegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Duif in de tuin die niet weg kan vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 17:04

Ik heb hier al heel de middag een duif in de tuin. eerst beetje rondscharrelen naar voer, naderhand op een onlogische plek gaan slapen maar goed hoort er ook bij dacht ik.
Nu zit de duif er nog steeds, en ben gaan kijken, want hij zat zielig in een hoekje op de grond nat te regenen, maar het gekke dier kan dus niet meer vliegen.
Ziet er verder goed uit en eet ook gewoon. heb er nu wat vogelvoer bij gegooid en poepen doet ie ook.
Wat moet ik doen??
Hij moet wel gewoon vliegend mijn tuin in gekomen zijn en er is geen kat ofzo erbij geweest in mijn tuin.
Ik kan dat dier toch niet heel de dag/nacht zo laten zitten? Of moet ik maar gewoon afwachten :?

Anoniem

Re: Duif in de tuin die niet weg kan vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:05

Heeft het een ring om?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:06

Als hij er verzwakt uitziet, evt enkele dagen binnen houden en goed voeren, dan opnieuw loslaten, misschien moet hij gewoon even aansterken en is het dan al opgelost :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:12

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 17:14

het is gewoon zo'n dikke straatduif, dus geen ring om.
ziet er verder ook niet verzwakt uit en eet het voer ook goed

heb de dierenambulance al gebeld, deze geven mij een nummer van een dierenabmulance uit eindhoven wat dus niet meer bestaat.

@marsika: dank je wel voor de link, maar het is dus een duif zonder ring

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:19

Als je de dierenambulance belt zou ik de duif in iedergeval al binnenpakken en in een doos ofzo zetten.
Dierenambulance medewerkers ergeren zich namelijk vaak eraan dat als ze aankomen het dier wegvliegt.. dan zijn ze voor niks gekomen en hadden ze ook een ander dier kunnen helpen.

Zou dat in iedergeval al doen.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 17:21

ben net weer richting duif gewandeld, en hij kan echt niet wegvliegen, hij begon wat harder te lopen en hij valt zo voorover.

wie heeft er het goede nummer voor mij van de Dierenambulance of evt iets anders. ik kan hem hier in een bench zetten, dan zit hij droog maar dat is naturlijk ook niks en dan moet hij de schuur in want ik heb 2 katten die er dan bovenop zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:22

040 - 252 31 88 dit zou het werkende nummer moeten zijn van Eindhoven en Omgeving :)

Probeer anders een doos over hem heen te zetten met wat luchtgaatjes en iets erop, dan kan hij iig niet wegkomen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:24

duiven kunnen vaak wel wat "bij" moeten komen. ik zou m idd droog zetten met wat eten en drinken en wat rust geven.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 17:43

@jans: dat nummer bestaat dus niet meer ;) heel slecht want dit nummer gaf de meldkamer mij ook door :S
had ook nog een ander nummer gehad wat veel verder weg is van hier. heb deze gebeld en hun wilde hem wel komen halen, maar ik heb nu afgesproken hem in de bench te zetten in de schuur met water en eten en hem daar tot rust te laten komen, als het morgen dan nog niet zou gaan kan ik hun alsnog bellen, word vervolgd dus

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:55

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:11

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:05

@iris82: dat nummer heb ik dus gebeld, en die kwamen dus aan met dat nummer van de dierenambulance uit eindhoven die het niet meer doet. jammer dat ze daar niet van op de hoogte zijn schijnbaar

@princesmax: ik heb nu een vogelopvanglink gekregen die in eindhoven zitten en als de duif morgen niet vliegen wil dan hoop ik dat ik daar zaterdags terrecht kan en anders rijd ik wel naar someren. of ik overleg met de dierenambulance.

ik hoop zo dat hij morgenochtend gewoon meteen wegvliegt en dat hij nog leeft, ben best bang dat hij straks dood ligt vanwege de stress ofzo, is voor zo'n dier natuurlijk ook niet normaal heel de nacht in een bench doorbrengen, wel heb ik er dekens over gelegd

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:17

helaas duif was ziek, en had een of andere besmettelijke ziekte voor vogels bij zich. weet zo de naam niet meer.
heeft die man ons ook laten zien, een keel vol gele prut. duif was toch dood gegaan aan verstikking als we er niks aan gedaan zouden hebben, ben blij dat ik dit voor heb kunnen zijn
heb hem trouwens naar vogelasiel tilburg gebracht

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:32

Oh.. dat is waarschijnlijk 'het geel' geweest.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:07

Goed gedaan!! Vogelasiel Tilburg is heel erg fijn.
Kom daar ook graag. Hebben tenminste wel altijd tijd.
Ook echt heel erg goed dat je er zoveel moeite voor gedaan hebt.

Wat onwijs raar dat DA EHV niet bereikbaar lijkt.
Je zou het telefoonnummer van Amivedi eens moeten bellen, die man weet zeker wat het juiste nr is.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:16

Hee Evelien, goed dat je zoveel moeite hebt gedaan.
Toen wij laatst die hond hadden gevonden kregen wij van het asiel dat 0900 nr. Ik had ook al tig nrs geprobeerd maar kreeg overal voicemail of dat ze niet meer bereikbaar waren..