Ik weet dat ik niet de enige ben die een traan heeft gelaten om een dier, maar soms vind ik mezelf echt te soft.
Zo heb ik een keer enorm veel tranen gelaten om een degoe (knaagdiertje) die heel erg benauwd was. Het was echt niet meer te redden, maar de dierenarts vroeg 30 euro om hem te laten euthanaseren. Uiteindelijk heeft hij het diertje wel ingeslapen en is het toch nog 'goed' gekomen, maar wat een ellende was dat!
Ik loop nu stage bij de dierenarts, ik volg een opleiding voor Dierenartsassistente. Ik heb vorige week al 2 euthanasie's meegemaakt, maar ik vind het erg moeilijk. Gelukkig barstte ik niet in janken uit, maar toen ik thuis kwam was ik toch echt wel heel erg blij met mijn diertjes die gezond en wel zijn en heb ik even flink met ze geknuffeld
Hoe zijn jullie hiermee? Overigens ben ik de loop van de tijd al harder geworden, ik was nog erger een paar jaar geleden...
Ik open dit topic overigens omdat een konijn van de kinderboerderij waar ik 3 jaar vrijwillig heb gewerkt is overleden. Een lang verhaal, maar de konijnen zijn in de opvang beland en daar is één van de konijnen dus overleden. De tranen stromen alweer over mijn wangen... Een schrale troost is dat ze gelukkige jaren bij ons heeft gehad en samen met een maatje heeft mogen zitten.
Toch vind ik dit enorm moeilijk omdat ik niet echt 'afscheid' heb kunnen nemen. Ze heeft helaas ook nooit mogen genieten van een nieuw huisje... ik zit nu met het gevoel: had ik haar maar mee naar huis genomen, hoewel dat nooit had gekund omdat ik al 2 konijnen heb. Nog meer konijnen erbij is geen optie.
. Staat daar zo'n uit de kluiten gewassen beer van een vent met een ieniemienie kanariepietje in zijn hand te snuffelen omdat het diertje het niet gered heeft. Mén, dan kun je mij wegbrengen hoor...
Hopelijk word het in de loop van de tijd toch minder, ik vind het zo een naar gevoel. Vorige week was ik na die euthanasie's ook helemaal kapot, het was vooral geestelijk enorm vermoeiend.
) en terwijl ze 'm aan het redden waren stierf ze. Nou dan zit ik al weer met tranen in mijn ogen hoor! Ook bij de topics hier op Bokt over overleden dieren heb ik binnen no-time een brok in m'n keel.