kan een kitten last hebben van wisselen? tanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

kan een kitten last hebben van wisselen? tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 18:15

En dan bedoelend op tanden.
Ik heb een kitten van 5 maanden. Ze is met alles wat later, maar als ze iets kan zoals springen op het aanrecht dan is ze ook helemaal in dr element dat ze bijvb zo hoog kan springen. Baasje wat minder..

Maargoed, vorige week waren we aan het ravotten en ineens zag ik bloed... Schrik me rot. Ze stopt met spelen en ze laat zo een hoektand op de grond vallen. Heel klein en zonder wortel. Heb gekeken en links was ze hem kwijt.

Maar nu heb ik het idee dat het toch iets gevoeligis. Ze mauwt veel bij dr bak. Eet kleinere beetjes per keer. Uiteindelijk wel altijd alles op.

Zal ze er last van hebben met eten?
Wat spelen en vrolijkheid betreft gaat alles top. Het is een huiskat trouwens.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:20

Ja dat kan, net als een paard, hond, mens ed.. moet een kat ook wisselen. En dat kan er tijdens het spelen ineens uit vallen. :j

Of ze er last van heeft? Kan best, maar daar kun je niets aan doen! Gaat vanzelf over. Het zal wel kunnen jeuken ed. Dus als ze veel gaat kauwen op dingen dan weet je waarvan het komt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:21

Zo te horen heeft ze daar wel last van ja, is de tand afgebroken? (zie je nog wortelresten in t kaakbot zitten?)
Zou in ieder geval even haar eetgedrag in de gaten houden en mocht er wortelrest zitten kijken of dat weg geduwd wordt door de nieuwe tand. Zo niet, even langs de DA om t eruit te laten halen, moet niet gaan ontsteken!

Magrathea

Re: kan een kitten last hebben van wisselen? tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:23

Ja toevallig had een collega van mij dat laatst ook. Hij schrok zich dood en was heel boos dat niemand hem erop had gewezen dat katten dat ook doen :P

Even zacht voer geven de komende dagen (of brokjes met een scheutje water), als het dan nog niet beter is even naar de DA :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 18:26

De tand was helemaal schoon. Je zag net als bij mensen dat de wortel gewoon opgelost was zegmaar. De plek in de mond zag er ook goed uit.
Water bij de brokken is een goed idee. En nu het gezegt word... De kussens in de bank zijn best gewild op dit moment....

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 18:30

Magrathea schreef:
Ja toevallig had een collega van mij dat laatst ook. Hij schrok zich dood en was heel boos dat niemand hem erop had gewezen dat katten dat ook doen :P

Even zacht voer geven de komende dagen (of brokjes met e :o en scheutje water), als het dan nog niet beter is even naar de DA :)

Ik wist het wel dat ze wisselen. Had het ook niet eerder verwacht omdat ze soms gewoon wat achter loopt. Ze was heel klein toen ze kwam. Te vroeg bij mama vandaan ook nog.. en ze kan pas sinds 4 weken op het aanrecht springen... Was wel leuk om dr te zien oefenen soms en het telkens niet redden :o

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 00:38

Magrathea schreef:

Even zacht voer geven de komende dagen (of brokjes met een scheutje water), als het dan nog niet beter is even naar de DA :)

Ik heb water op de brokjees gedaan, en daar is we wel heel erg blij mee.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:47

Mijn 2 jonge katjes hebben ook gewisseld. Ze waren allebei wat voorzichtiger met spelen (bijten op speeltjes) en eten, maar omdat ik vers (kvv) voer hebben ze niet echt moeite gehad met eten. Ik heb meerdere tantjes gevonden: 3 hoektandjes en een kiesje en bij allen zaten er geen worteltjes meer aan; zal net zo werken als bij mensen en paarden. Ik heb alleen geen bloed gezien, maar het is mar net of het er vanzelf is uitgevallen of dat het al los zat en met wat meer kracht eruit is gegaan.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 13:19

Deze was er dus wel met wat geweld uit gegaan. Waren echt evencaan het ravotten toen de tand los liet.