Mijn vriend en ik hebben 2 katten. Een lapjespoes met veel wit (Sketch) en een zwarte kat (Storm), broer en zus.
Sinds een paar maanden gaan ze naar buiten en dit gaat erg goed. Ze komen regelmatig binnen en zijn dan heel blij, mauwen, kopjes geven en dan snel weer naar buiten. 's Avonds zijn ze altijd binnen. Om 12 uur krijgen ze hun laatste brokjes en tot nu toe waren ze eigenlijk allebei altijd wel voor half 1 binnen. Storm was wel eens wat verder weg maar Sketch zit eigenlijk altijd wel in de buurt... Maar nu... nu is ze nog niet binnen. Het is toch zeker half 12 geweest dat ze voor het laatst binnen was.
Daarom zijn mijn vriend en ik net even een rondje wezen lopen. Nu is het zo dat naast om huis een soort stortplaats is met een waakhond, waar een flink hek omheen zit. Toen ik de katten riep voor brokjes hoorde we die hond tekeer gaan dus zijn we naar de opening van het hek gelopen. Wat we daar zagen schrok ik van. In de verte (zo'n 50/60 meter verderop lag een "wit iets" (wel op een andere plek dan waar de hond tekeer ging). Het had naar mijn idee precies de afmetingen van een kat maar volgens mijn vriend was het gewoon een soort paaltje. Toen zijn we ons rondje af gaan maken en uiteindelijk besloten nog even door het hek te gluren... Het "witte iets" was weg.. Mijn hard schoot in mijn keel,dus toch geen paaltje. Het is wel een stortplaats dus het zouden zoveel andere dingen kunnen zijn (hond speelt nogal vaak met troep).
Ondertussen een uur later en nog steeds geen Sketch te bekennen. Ik kan niet gaan slapen, zit op de bank met het raam open, hopend dat ze ieder moment naar binnen springt. Haar broertje is haar aan het zoeken, in ieder geval, zo lijkt het..
Ik weet echt niet wat ik met dit topic wil maar ik moet het gewoon even van me afschrijven. Ik ben ZO ONTZETTEND bang dat het "witte iets" onze lieve Sketch is die nog maar net 1 jaar oud is. Ben misselijk van de gedachtes
wij laten onze katten ook naar buiten, maar gelukkig hebben wij geen waakhonden in de buurt. Pffff jeetje kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt!

onze kat is echt een buitenkat wilt s'nachts altijd buiten zijn en anders krijst hij de boel bij elkaar dus mijn raam staat altijd op een kier en o wee als hij s'nachts niet is geweest dan ben ik helemaal van slag..vorig jaar heeft hij zich 24 uur schuil gehouden bij de buren binnen hij was door het dakraam naar beneden gevallen pfffff dat was ook zo zenuwslopend , maar fijn dat ze er weer is !!