Wie heeft er diarree?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Wie heeft er diarree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 16:12

Één van onze kittens heeft diarree. Dat merk ik aan de bak: een deel mooie drolletjes en een deel diarree-grit-smurrie. De smurrie blijft aan het schepje plakken, anders lijkt het verdomd veel op een megaplek plas. Het is licht gekleurd, beetje beige-gelig.
Nou weet ik dus echt niet wie er diarree heeft. Ze groeien even snel, kijken fris uit de ogen, speels, eten en drinken goed(veel), helemaal gelukkig die twee. Ook geen viezigheid bij de kontjes. Alles ligt ook netjes in de bak.
Ze hadden al eens eerder diarree. Toen even rijst+gekookte kip gegeven en daarna overgestapt op ander voer. Daarna ging het even goed en nu is er dus weer één de ongelukkige.
Momenteel krijgen ze Iams kittenbrok en Smuldier (kip, hart, vlees en vlees-compleet). Ik geef nooit twee keer dezelfde achter elkaar, maar wissel zo veel mogelijk voor de variatie en de volledigheid. Waterbakje staat er altijd, maar is de laatste tijd wel vaak leeg ('s avonds voor het slapen gevuld, volgende ochtend leeg. Overdag drinken ze minder).
Ik kan natuurlijk niet 24/7 bij de bak blijven staan. Hoe kom ik er achter wie er hulp nodig heeft?
Tips die ik direct kan doorvoeren om de diarree te verminderen (die niet hinderlijk/gevaarlijk zijn voor de gezonde kitten)?

Anoniem

Re: Wie heeft er diarree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:22

misschien naar de kontjes kijken? bak in de gaten houden? misschien kijken of er 1 uitgedroogt is (lichtjes?)