Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De bench is voor haar nu juist leuk geworden en geen straf meer. Ondertussen kan ze rustig enkele uren alleen blijven in de bench. Nuage schreef:Ik zou beginnen met oefenen dat ze in de bench gaat als je gewoon thuis bent. Niet de hele tijd natuurlijk, maar gewoon 10 minuutjes en iedere keer als ze erin gaat zeg je "Ga je in je bench?" en dan krijgt ze een koekje zodra ze erin zit. Of nog beter, een botje waarmee ze even bezig is. Daarna ga je gewoon verder met wat je deed. Je doet de bench dan na 10 minuutjes weer open, maar alleen als ze niet piept of blaft op dat moment. Want anders beloon je dat gedrag. Op die manier kun je het langzaam opbouwen en dan kan ze ook eens in de bench als jij naar een andere kamer gaat. Ook nu weer met een snoepje of een botje.
Het is duidelijk dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet eindeloos op door te gaan denk ik. Nuage schreef:Maar andere mensen mogen ook tips geven ThirtyHet is duidelijk dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet eindeloos op door te gaan denk ik.
Thirty schreef:Nuage schreef:Maar andere mensen mogen ook tips geven ThirtyHet is duidelijk dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet eindeloos op door te gaan denk ik.
Dat doe ik ook niet. Maar het is niet nodig om een pup zo te laten schreeuwen terwijl dat heel makkelijk voorkomen kan worden.
Als jij dat 'erop doorgaan' vindt, prima. Ik vind van niet. Ik vind het sneu voor de pup.
Maar dan moet je het wel langzaam opbouwen.
,een blind paard zou hier nog geen schade aan kunnen richten zeg maar...