Vriendje en ik hebben een huis gekocht en dus zei ik gelijk dat ik een huisdier wilde hebben. Vriend was het hier absoluut niet mee eens, ik kon een goudvis krijgen en meer niet. Na een jaar zeuren gaf ik de moed maar op.
Paar weekjes terug was ik jarig en kreeg van vriendje een heel leuk kaartje waarop stond dat ik een hond of kat mocht uitzoeken!
Wat bleek nu?! Dat idee had ie al 2 jaar lang om mij dat te geven met m'n verjaardag vlak voor we samen zouden gaan wonen! Daarom hield ie ook zo vol dat ik geen dier mocht, nu is de verrassing veel groter! Was ontzettend blij natuurlijk!

En vriendje heeft er ook helemaal zin in en heeft al flink wat informatie opgezocht op internet.
Maar dan...
Onze voorkeur gaat uit naar een hondje. Maar het is niet zomaar iets wat je koopt, het is een levend dier. En ik vind dat je zo'n dier de rest van z'n leven koopt en niet voor eventjes. Het wordt dus niet zomaar een ondoordachte aankoop.
We zijn nu goed alle feiten op een rij aan het zetten. Is het voor ons haalbaar qua geld? Wie laat hem uit? Waar laten we hem als we op vakantie zijn?
Tot nu toe hebben we overal een oplossing voor, geld hebben we voldoende, uitlaten doen we ook omstebeurt en als we op vakantie zijn dan kan ie naar onze ouders, of we nemen hem mee. Vooral als we weekendjes weg gaan, gaan we graag naar het bos voor wandelingen, dus een hond kan dan mooi mee!
We willen hem sowieso na de zomer pas kopen. De komende maanden zit vol met weekendjes weg en festivals en we willen zo'n hond niet gelijk een weekend ergens anders laten terwijl ie bij ons nog niet goed gewend is.
Ook zijn we al op zoek naar cursussen in de buurt enzo.
Maar er zal vast nog wel meer zijn waar we over na moeten denken voordat we besluiten een hondje te kopen.
En ik bedacht me dat jullie mij daar vast mee konden helpen!