Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WinSel schreef:Welke opvang komt ie vandaan ?
Denk dat het misschien beter is om hem terug te brengen en een ander rammetje te halen bij die opvang
Want als jij bang wordt voor het konijn is het niet leuk voor jou en niet voor het konijn...
Een konijn word juist agressiever als jij schrikt, dan denkt ie, yes ze is weg....

Creatas schreef:Ik kwam laatst een artikel tegen op bunnybunch hierover, misschien dat je daar wat aan hebt.
Zoals konijnen elkaar domineren: kop/nek laag drukken en met platte hand op de kont tappen. Zoals door een dominant konijn op hem gereden wordt.
Geen idee of het succes heeft.
Ik zag elders in een topic voorbij komen dat ze op de neus tikte, dat heeft mijn inziens helemaal geen nut..
Verder: Heb je pijn uitgesloten? Gebitje goed enzo?
Kan het zijn dat hij maar deels gecastreerd is (Cryptorch)?
WinSel schreef:Op neus tikken zou ik idd niet doen
Maar wat jij zegt over het rijden, kan nog wel es helpen
Alleen moet TS dan wel zeker overkomen en neit bang zijn...
dierenfan schreef:toen ik mijn vlaamse reus ram kreeg (gedumpt op straat) wist ik al dat hij enorm vals was. Heb hem eerst 2 weken hier in grote ren gehouden en toen hij niet opgeeist was heb ik hem laten castreren. Hij heeft veel mensen gebeten. Hier in eigen achtertuin met bordje erbij pas op BIJT hard en flink door!!!!
Zodra mensen bij de tralies kwamen hing hij erin. Mijn eigen dierenarts die nog nooit gebeten was in 20 jaar door een konijn wist na behandeling van dit konijn wat een konijnenbijt is....
Hoe opgelost? Castratie werd hij al rustiger van. tegelijk heb ik steeds gemaakt dat ik sneller was dan hem met oppakken en idd kop/nek laag drukken en met mijn andere hand plat op zijn kont duwen en dan een bijt na doen met mijn vingers. Dan zag je hem gewoon rustig worden. Daarna aaien en lekker bij me laten lopen en zodra hij weer aanstalten ging maken voor aanvallen heb ik hem weer zo aangepakt.
Nu 2 jaar later is het een enorme knuffelkont en bijt hij eigenlijk nooit meer iemand. HIj wordt ook ouder en rustiger denk ik maar daarnaast heeft dat hulpje enorm veel betekend. Zonder hem pijn te doen kon ik aangeven dat ik de baas was.
)
Linea schreef:Hij moet op zijn plek worden gezet door een rammetje?![]()
![]()
Jammer dat het zo gelopen is, hij klinkt erg extreem ben ervan overtuigd dat het met de juiste zorg wel weer goed kan komen, maar ik snap helemaal dat jij dat niet ziet zitten. Met zo'n konijn is het toch wel belangrijk dat je niet bang bent om gebeten te worden en wat ervaring hebben met konijnengedrag. Succes met het zoeken van een nieuwe match, dat gaat vast lukken
SimoneUnique schreef:Ik heb je topic even doorgelezen maar het lijkt me dat dit niet gaat werken zo inderdaad. Meestal zijn gecastreerde rammetjes juist liever dan voedsters. Heel bizar dat dit rammetje zo agressief is. Ik zou als ik jou was voor een hangoor gaan, of een wat groter konijn...die zijn meestal van zichzelf al veel liever. Je zal zien dat je volgende week blij bent dat je de knoop hebt doorgehakt. Sterkte!