Mijn konijn is mijn beste vriend! Ik heb hem nu 4 jaar en ben dol op hem! Hij heet Safir en is een middelgrote (ongecastreerde) ram. Ik ben sinds ik hem heb altijd met hem bezig geweest (spelen, aaien ed) en volgens mij denkt ie dat ik ook een konijn ben
Hij staat op mijn slaapkamer en loopt als ik er ben gewoon los. Als ik tv zit te kijken komt hij naast me op bed liggen slapen, hoofdje op t kussen, onder de deken het liefst ook nog. Hij kan kunstjes (plaats, blijf, hier, op, voetje, neus, rondje, op ect.) en vindt het nog leuk ook! Volgens mij is hij ook nog erg slim want hij kan zelf blikjes en doosjes openmaken, en de deksel aan mij geven

Helaas heeft mijn trouwe vriend nogal wat gezondheidsproblemen. Elke 5 weken voor zijn kiezen naar de dierenarts(scheve kaakstand), en is hij een echt 'zorgenkindje'. Zo had hij laatst een bacteriele luchtweginfectie maar daar is hij helemaal van genezen. De da heeft al meer dan eens gezegd dat als hij bij een minder oplettend iemand als ik terecht was gekomen hij allang dood was geweest... MOet er niet aan denken.
Maar misschien ga ik soms ook wel te ver in mijn 'liefde' want ik maak me volgens mij wel eens te erg zorgen, en ben te oplettend: een plekje hier, een kuchje daar.. Maar beter te oplettend dan helemaal niet oplettend toch?
Bestaat er zoiets als té gek met je konijn? (qua omgang, liefde, behandeling). Behalve dingen als zijn haar verven enzo dan, dat bedoel ik niet
Zijn er nogmeer konijnen-idioten zoals ik op bokt?Groetjes me & Safir
ps. een tip voor die mensen: boek : high five met je konijn
. Helaas mag hij niet binnen van mams, en doe ik er dus minder mee dan gewild, maar laat hem wel zo veel mogelijk buiten los lopen met zijn maatje. En als we bij de DA zijn geweest (elke 3 maanden tanden knippen) springt hij weer op me als de DA hem los laat!
)
Een konijn heeft maar weinig aan een mens.