In Rusland hebben ze daar onderzoek naar willen doen door te pogen zilvervossen te domesticeren dmv een soort natuurlijke selectie (liefste vossen zich laten voortplanten een de ''gemeenste'' ook als controlegroep). Na enkele generaties waren er echt enorm lieve vossen bij die ook uiterlijke veranderingen gingen vertonen (minder staartwervels/staart krult omhoog ipv omlaag, aparte kleurpatronen). Enkele van die vossen wonen bij onderzoekers in huis en lopen gewoon los buiten, getraind als een hond

Jullie mening? Mij lijkt het namelijk wel gaaf!! De onderzoekers waren al enkele jaren bezig om vergunningen te krijgen voor verkoop als huisdier, oa om hun onderzoek beter te kunnen financieren maar óók om de vossen die niet goed binnen het onderzoek pasten (vanwege beperkte financiele middelen moesten ze erg streng selecteren) te '''redden'', nu moeten die dieren naar een pelsfokkerij...
Vossen waren enorm mensgericht, mij lijkt het wel leuk, zo'n vosje in huis!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben géén voorstander van het houden als huisdier van wilde dieren, maar deze vosjes worden dus heel bewust gefokt en gedomesticeerd. Onderzoekers stonden er ook van te kijken hoe snel dat alsnog ging!
Overigens nog even de zoekfunctie gebruikt, maar kon alleen een topic uit 2003 vinden en daarin werd niet gerept over gedomesticeerde vossen, alleen over ''wilde'' vossen
Wat vindt bokt?
volgens dat artikel waren ze het perfecte huisdier (soort kruising kat/hond). Het lijkt mij super, maar dan moeten ze wel goed gedomesticeerd zijn
maar daar zijn ze al een tijd mee bezig toch, weet niet precies hoe lang? Geweldige dieren zijn het.
), ze zijn ermee gestart in 1960
waar ze altijd liggen..
)
)
levensgevaarlijk