Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GamblersCup schreef:Ik hoop dat het idee mislukt, eerlijk gezegd. Mensen moeten niet zo stom zijn dieren aan te schaffen als je geen centen hebt om je verantwoording te nemen als het nodig is.
Brainless schreef:GamblersCup schreef:Ik hoop dat het idee mislukt, eerlijk gezegd. Mensen moeten niet zo stom zijn dieren aan te schaffen als je geen centen hebt om je verantwoording te nemen als het nodig is.
Er zijn uitzonderingen als mensen bv in de WW komen en tijdelijk (tot hun volgende baan) een paar maanden moeten zien te overbruggen.
Ik snap ook best dat er mensen zijn die al een dier hebben en zo de kans krijgen deze langer te kunnen behouden bij een sterke inkomensdaling.
en heb mijn dieren gelukkig nog. Maar het is wel lastig geweest. Voer is toch een wekelijkse kostenpost. Ben blij dat ik geen mastiff heb
Aprils_joke schreef:gamblerscup. heb jij ooit wel eens aan de oudere mensen gedacht die bijv al 14 jaar lang een hond hebben en ineens aan een ww uitkering zitten?
zo,n hondje kun je niet meer overplaatsen.
dan zou het toch fijn zijn voor die mensen als ze naar zo,n voedsel bank kunne ?
je kunt altijd zomaar ineens een uitkering krijgen, die heb je niet voor je lol
ik snap best wel dat je beter geen dier aan kunt schaffen als je er niet voor kunt zorgen.
maar je moet niet alles over een kant gaan scheren
GamblersCup schreef:Elma, die zijn er nu inderdaad ook. Maar ik vermoed dat het er veel meer gaan worden door deze leuke mogelijkheid. "Mama, mag ik een hond? Nee, te duur. Oh, maar nu mag het wel want we kunnen gratis voer krijgen" ... en dan word zo'n beestje ziek, of de entingen zijn nodig, en dan is er geen geld.
Brainless, juist. Wat een antwoord... ik vind "zonder nadenken een dier aanschaffen" even wat anders dan een kind krijgen. Die schaf je niet even voor de lol aan.
GamblersCup schreef:Elma, die zijn er nu inderdaad ook. Maar ik vermoed dat het er veel meer gaan worden door deze leuke mogelijkheid. "Mama, mag ik een hond? Nee, te duur. Oh, maar nu mag het wel want we kunnen gratis voer krijgen" ... en dan word zo'n beestje ziek, of de entingen zijn nodig, en dan is er geen geld.
Brainless, juist. Wat een antwoord... ik vind "zonder nadenken een dier aanschaffen" even wat anders dan een kind krijgen. Die schaf je niet even voor de lol aan.
Aprils_joke schreef:GamblersCup schreef:Elma, die zijn er nu inderdaad ook. Maar ik vermoed dat het er veel meer gaan worden door deze leuke mogelijkheid. "Mama, mag ik een hond? Nee, te duur. Oh, maar nu mag het wel want we kunnen gratis voer krijgen" ... en dan word zo'n beestje ziek, of de entingen zijn nodig, en dan is er geen geld.
een dier 9 van de 10 keer ook niet
en ik vind een dier net zo belangrijk als een kind qua zorg
dus ik kan heel goed begrijpen dat als iemand van een dier houd dat deze het dier niet weg wil doen.
Aprils_joke schreef:en nog een punt als je je dier weg wil brengen naar een asiel of iets dergelijks heb je ook een ardige duit nodig
je bent al gauw 170 euro kwijt om je hond weg te brengen naar het asiel.
hier in denbosch niet ieder geval wel
geen geld om weg te brengen
geen geld voor voer.
wat doet zo iemand dan ?
GamblersCup schreef:Aprils Joke en Daantjuhhh, prima hoor, als die mensen gesponsord worden. Geen problemen mee. Kunnen er niets aan doen. Maar hoe het nu opgezet is werkt dat niet, er wordt niet eens gekeken naar waar het voer trechtkomt, behalve "steeksproefgewijs". Als daar een goede screening komt, vind ik het prima. Ik gun het die mensen absoluut, maar de mensen die hierdoor heel makkelijk een dier aan kunnen gaan schaffen hoewel ze daar het geld niet voor hebben, absoluut niet.
Hestejente, die mensen zijn er ook vast wel, maar het gaat om een voedselbank voor dieren, komop, is geen vergelijking. Je kunt 's morgens nog in een dierloos huishouden je koffie drinken, en 's middags na het zien van een lief hondje een hond in huis hebben.