Hond haalt drollen uit de kattenbak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkialex

Hond haalt drollen uit de kattenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:22

Hooi bokkers,

Sorry als dit vies overkomt,
Maar mijn hondje vreet alle drollen uit de katten bak van onze kitten,
En legt ze vervolges neer op een wollen kleed, en vreet ze de helft op.

Hoe kan ik dit probleem oplossen??

Barst los ideetjes.

Caira

Re: Hond haalt drollen uit de kattenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:28

hond opvoeden, mijn hond zou ook niets liever doen, maar nee is nee. En als je wegbent zorgen dat de kattenbak ergens staat waar hij er niet bij kan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:18

goede kattenbak aanschaffen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:19

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:21

ik vind de 2 tips die hier boven gegeven worden duidelijk en ik ben het met beide eens :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:05

ieuw ja, de hond van mijn moeder doet dit ook. Gelukkig staan de bakken boven en zit er een hekje voor de trap... maar als joyce vergeet het hekje dicht te doen dan jah.. hond glipt naar boven en heeft feest! *en dan wil ie daarna nog kusjes geven ook! *

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:20

drollen eten kan een tekort aan vitamine beteken. ik heb ooit eens gelezen dat het in sommige gevallen opgelost kan worden met een eierkoek, te beginnen 1 per dag als dit goed gaat kan je minderen met 1 per week.

mijn vorige hondje vondt de uitwerpselen van een ander dier ook altijd erg lekker, ik ben toen veranderd van voer en toen was het over.
ik weet niet wat je geeft ? blik, brokken, vers ?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:24

Herkenbaar..die van ons steelt kattenpoep én paardenmest. Viezerik..
Kattenbak doet hij nu alleen nog op momenten dat wij net 2 tellen de kamer uit zijn, maar daarvan weet hij inmiddels wel dat het niet mag. Paardenmest vind ik niet zo erg, het schijnt ook nog wel gezond te zijn en het is een jachthond, dus het hoort bij het ras.

Een tekort zou best eens kunnen. Wij hebben die van ons een paar maanden geleden uit het asiel gehaald, veel te mager. Inmiddels is hij wel al een stuk bijgekomen, maar nog niet zoals het moet zijn. Zijn vacht is iig al enorm verbeterd (zachter geworden, glans erover). Daarbij blijkt hij ook nog eens pas 1,5 te zijn ipv 4, dus qua groei etc. heeft hij wel wat extra nodig.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:35

1 van onze honden deed dat ook ,wij hadden een kattenbak met een deksel ,en regelmatig ging hij daar met zijn kop in om de bak leeg te vreten,totdat ik dat een keer zag terwijl ik op een afstand van anderhalve meter naast hem zat ,ik nam in 1 keer een duik waarbij ik hem nog verder de bak in duwde en terwijl hij met zijn kop nog in de deksel zat heb ik die aan zijn halsband vast gemaakt , zo heeft hij de rest van de dag rondgelopen,hij heeft zich een dag heel ongemakkelijk gevoeld omdat hij niet normaal kon liggen en zich niet goed kon bewegen,maar het was gelijk over en hij heeft het nooit meer gedaan

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:07

Bak met de opening naar de muur toe zetten klein stukje van de muur af zodat poeslief er net inkan maar de hond niet. Doe ik ook en sindsdien mag ik weer poep scheppen *\o/* *\o/*