hoe kuil in folie beschermen tegen loslopende konijnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bluebeauty

hoe kuil in folie beschermen tegen loslopende konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:31

Sindskort heeft onze buurman zijn konijnen naar buiten gedaan, want hij vind het zo leuk dat ze los lopen.
Er zijn er nu rond de 50.....De konijnen blijven altijd rond het huis van onze buurman lopen
Ze zitten echt overal, al kan ik nog niet zeggen dat ik er echt last van heb. We wonen landelijk dus heel veel ruimte.
Alleen zijn we nu overgegaan op kuil/voordroog voeren wat in folie zit. Dit is de eerste keer dat we dit gaan voeren en de enige plek waar die (mega)balen (500kilo) kan staan is vlakbij de konijnen. Ik ben nu heel bang dat ze gaan knagen en de kuil dus kapot gaat. Wat zal helpen? extra draadje stroom of huppen ze daar overheen? iets met gaas maken? extra dekzeil? Iemand ideeen?

Caira

Re: hoe kuil in folie beschermen tegen loslopende konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:32

Gaas eromheen spannen is denk ik de enige remedie, de rest zal weinig effect hebben. Maar joh daar ben je lekker mee, dit jaar 50 volgend jaar 500!

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:33

Ja ik "hoop" dat er binnenkort een vos langskomt. Ik vind konijnen hardstikke leuk en alle buren eromheen vinden het ook hardstikke leuk, maar waarom zoveel..... Ik ben de enige die zich zorgen maakt.....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:36

Lokale jager eens bellen voor advies?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:38

Jeetje, zoveel konijnen......... Die wordt je echt snel zat! Ze gaan waarschijnlijk binnenkort ontdekken hoe onwijs leuk het is om gangen te graven.... Daarbij zullen ze zich heeel snel uitbreiden, want ik ga er niet van uit dat ze allemaal geholpen zijn....

Ik denk dat je alleen met een hekje/gaas de konijnen tegen gaat houden...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:38

idd voor je het weet graven ze gaten in je weiland, en dan ben je verder van huis! Ik zou eisen dat hij een degelijke erfafscheiding neerzet.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:42

pfff het is al zo'n moeilijke man.
Hij was laatst heel boos dat mijn hondjes (boerenfoxen) bij hem achter thuis liepen. Ze luisteren normaal heel goed, maar ze hadden konijnen in het vizier......
Zo boos was hij, maar ja wat nu? Hij laat zijn dieren "ook" overal lopen. We hebben al een onzichtbare omheining besteld gisteren, want de honden kunnen nu niet meer los in de tuin.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:43

Weet niet hoe de konijnen erbij lopen, maar misschien kan je de dierenbescherming wel inlichten.
Zag pas ook een advertentie van iemand met een grote weide vol hangoorkonijnen.
'Omdat ik dit jaar veel jongen gehad heb gratis af te halen aantal konijnen'.
Ja denk bij mezelf.. als je alles maar bij elkaar laat rondhupsen heb je er zo 100.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:47

Ach, als hij die dieren in de nacht ook buiten heeft lopen lost het zichzelf echt wel op hoor. Vossen, marters (passen precies in de gangen) en roofvogels (voor de jonkies) hebben het vlug genoeg door..

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:53

Okee, dan hoop ik op de "rovers". Ze zien er hardstikke goed uit, dus de dierenbescherming kan niks denk ik.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:01

bluebeauty schreef:
Okee, dan hoop ik op de "rovers". Ze zien er hardstikke goed uit, dus de dierenbescherming kan niks denk ik.

Als ze in de vrije natuur lopen en het zijn tamme konijnen dan weet ik niet of de DB niets kan. Volgens mij mag je tamme konijnen namelijk niet uitzetten of ik moet het mis hebben.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:05

Ze lopen overal, maar ik heb het idee dat ze wel steeds terug gaan naar zijn huis. Dus of het dan onder uitzetten valt? Ik denk dat hij ze gewoon voert. Dat ze daarom steeds terug gaan.
Maar ik ga de kuilbalen proberen af te zetten met gaas.