Mijn Brits Korthaar-poesje van 6 jaar is een paar maanden geleden ontsnapt aan de voorkant (normaal komt ze alleen maar in de tuin) en is toen 5 uur weggeweest. Toen ze terug kwam zat ze onder het roet en olie. Ik weet tot op de dag van vandaag niet wat ze in godsnaam allemaal heeft uitgespookt in die tijd, maar ze is volgens mij (ondanks de roet en olie) niet aangereden, want ze had geen ernstige verwondingen. Ik merkte echter wel dat ze die avond mank liep rechtsachter. Dezelfde avond nog naar de dierenarts geweest voor de zekerheid, maar die zei dat het waarschijnlijk alleen gekneusd was, omdat ze ook niks voelde aan het pootje. Dus ik weer met poes naar huis en een klein weekje later liep ze weer goed.
Maar nu, opeens sinds 2 weken, loopt ze weer af en toe mank. Niet altijd, maar wel soms echt duidelijk. Aan hetzelfde pootje. Mijn vraag is nu, heeft iemand een idee hoe dit kan, terwijl de ontsnapping maanden geleden was en ze er wekenlang, zelfs maandenlang, geen last van gehad? Als het eind deze maand nog zo is, toch maar even weer de dierenarts bellen...
Ze heeft waarschijnlijk klem gezeten in een motorkap van een auto. Wees blij dat ze dat overleefd heeft. Het kan zijn dat ze toch een beschadiging heeft opgelopen en daar nu last van krijgt. Ik zou aandringen op een foto en anders een scan.
Ja, dat denk ik dus ook, dat dat gebeurd is. Eind deze maand (als er weer geld is voor dit soort dingen), de DA bellen en inderdaad dan maar een foto laten maken oid.
Oehh dat lijkt me niet verstandig om te wachten, als er iets beschadigd is dan heeft dat wel haast hoor. Als jij mank loopt ga je ook niet wachten totdat je geld hebt, jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van je kat
krijg nu vast half bokt over me heen, maar die ene week lijkt mij ook niet meer uit maken op een ongeluk van maanden geleden bij een katje wat zo nu en dan kreupel loopt
Nouja, dat is dus het rare, als je er aan zit en er een beetje in knijpt, trekt ze het pootje niet weg. En verder is ze gewoon zichzelf in alles, niet lusteloos of minder bijdehand. Het is dus ook niet altijd dat ze mank loopt en ze rent soms ook gewoon door de kamer. Alleen zo elke 3 dagen loopt ze weer een paar uurtjes mank...
Mijn kat (8 jaar) heeft precies hetzelfde. Af en toe loopt ze met één pootje mank. En dan loopt ze weer weken normaal. Dierenarts kon ook niets vinden, je kan er gewoon in knijpen, als ik haar oppak en met haar volle gewicht op het zere pootje laat leunen, doet ze dat ook. Wij snappen het ook niet. Ik denk maar dat ze af en toe een beetje verkeerd terecht komt als ze ergens afspringt. En ben het met je eens, zolang ze verder normaal doet en niet constant mank loopt, kan je best nog even wachten met de dierenarts. Zeker omdat je haar ook gelijk hebt laten nakijken toen je het de eerste keer zag.
__Elizabeth
Kan best een kneuzing zijn. een jong katje maakt veel aparte bewegingen. Als ze dan ergens op of af springt kan het best zijn dat het weel even pijn doen. Als je zelf iets kneust kun je daar ook maanden of zelfs jaren last van hebben
Ketaki
Geplaatst: 15-01-12 23:38
als ik jouw was, zou ik gewoon even foto's maken van je katje bij de dierenarts.
die kan je duidelijkheid geven hierover.
heb trouwens getemd, want dit staat verkeerd, hoort op beestenboel te staan,
ff aankijken en als t erger word naar de DA, lijkt niet op een noodgeval. Kan me voorstellen dat je soms in een maand door pech of wat minder geld heb, maar lijkt me dat je wel naar DA gaat als het echt nodig is. Kun je rekening altijd later betalen lijkt me?
Opzich zolang ze er mee rond rent en doet is er niet heel veel aan de hand. Onze poes van 7 maanden doet ook af en toe heel gek met dr achterpootjes, haar knieschijfjes blijken te ver naar buiten te staan. We gaan nu kijken of haar spieren dit opvangen als ze ouder word en zo niet moet ze toch geopereerd, ik ben blij dat ik het weet, kan ik er op letten en kom ik niet voor verassingen te staan, stel dat ze er later heel veel last van krijgt..
Ook heb ik haar verzekerd, en hoef ik nu ipv 170,- 32,- te betalen!
Heb ook een poezel die "wat mankt" met haar achterpootje Maar het lijkt me wel handig uit te zoeken waar het nou precies vandaan komt en of er evt wat aan te doen is, al is het bv het gebruik van supplementen...
franka75
Geplaatst: 16-01-12 02:43
het kan toch ook een beschadigd zenuwtje zijn dat het soms ff opgeeft. je kan er ook eerst laten verzekeren en dan gaan
Gowlan
Geplaatst: 16-01-12 03:28
Mijn kat heeft het ook gehad met hetzelfde verhaal als TS. En nu loopt hij af en toe spontaan ineens voor mank, alsof hij in een spijker heeft gestaan. Echter weet de dierenarts niet wat ermee is, soms loopt hij 1 of 2 dagen zo en soms is het binnen een aantal minuten of uren over.
Vrijdagmiddag naar de dierenarts geweest, aangezien het donderdagavond toch wel iets erger weer was. De dierenarts heeft flink in d'r pootje lopen knijpen, wat d'r toch wel zichtbaar pijn deed. Het bleek trouwens NIET hetzelfde pootje te zijn als van de ontsnapping. De da merkte op dat vooral d'r hak zeer deed en waar zeg maar de achillespees van een poes zit. Ook voelde haar kruisbanden wat losser dan bij het 'gezonde' pootje. We zijn toen naar huis gegaan met pijnstilling voor een paar dagen en als het niet beter werd, moesten we terug komen om foto's te laten maken en als daar iets op te zien zou zijn, zouden we doorgestuurd worden naar de orthopeed...
We zijn trouwens voor alle 3 poezen verzekerd, alleen moet je het toch vaak voorschieten, vandaar.
Fijn dat je toch bent gegaan! toch wel iets aan de hand dus.. goed dat je verzekerd bent! Ik heb om die reden bij proteq gegaan.. daar hoef je niks voor te schieten..