gevonden dode kat, wat zouden jullie doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

gevonden dode kat, wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:24

Rijd vanmorgen naar stal, ligt er een kat dood op de stoep in de wijk, gestopt gekeken of ik kokertje met gegevens aan het bandje vond, dat was niet zo dus maar door gereden, toen ik terug reed lag hij er nog. Heb aan mensen een doos gevraagd en de kat mee genomen, ondertussen gemeld bij dierenambulance en amivedi dat ik hem gevonden heb en dat hij hier nu in de tuin ligt, probeer nu de eigenaren te vinden.

Denk zelf namelijk dat als het mijn dier was dat dood lag dat ik liever heb dat iemand hem mee neemt en poging doet om eigenaar te vinden dan dat iemand hem zou laten liggen. Wat zouden jullie doen als jullie mij waren en hoe zou je denken als eigenaar. Liever melding dat hij dood gevonden is en dat iemand hem mee genomen heeft in de hoop de eigenaar te kunnen vinden of zou je liever onzeker blijven als je hem niet terug vind.

Anoli

Re: gevonden dode kat, wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:26

Even zorgen dat je (morgen bijvoorbeeld) bij een DA terecht kan om met een chipreader te kijken of het beestje een chip heeft. Zou een hoop zoeken schelen voor jou en de evt eigenaren.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:26

Als dierenambulance/amivedi niet komen zou ik ermee naar de dierenarts gaan en kijken of hij een chip heeft! Dan ben je al een heel eind verder en heb je misschien de eigenaren zo gevonden.

Sterkte ermee!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:27

Dat gaf de dierenambulance inderdaad ook al aan. Maar dierenarts is er vandaag niet dus wordt dan morgen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:29

Morgen kan prima hoor, beestje loopt niet weg...

En die ene dag kan er wel bij voor de evt eigenaren ...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:31

Even advertentie maken op marktplaats in rubriek vermist?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:33

net gedaan op marktplaats

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:34

Ik zou idd bij een DA langsgaan om te kijken of hij een chip heeft. En misschien kun je hem daar achterlaten (mocht er geen chip inzitten) zodat hij met de destructor mee kan.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:36

ik zou inderdaad naar de dierenarts gaan en dan de chip uit laten lezen en fotos van de kat maken, even op een blaadje de kleuren en aftekeningen zetten en alle andere kenmerken, verder amivedi marktplaats maar ook de asielen in de regio op de hoogte brengen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:36

Als ik eigenaar niet vind kan ik hem morgen eventueel naar asiel brengen, dan gaat hij daar tijdelijk de vriezer in zodat als de eigenaren gevonden worden ze zelf nog een beslissing nemen, dus regelen voor destructor via dierenarts zou niet mijn keuze zijn.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:17

SandravdB schreef:
Als ik eigenaar niet vind kan ik hem morgen eventueel naar asiel brengen, dan gaat hij daar tijdelijk de vriezer in zodat als de eigenaren gevonden worden ze zelf nog een beslissing nemen, dus regelen voor destructor via dierenarts zou niet mijn keuze zijn.

inderdaad een prima oplossing!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:28

Hier is een kat voor m'n ogen plat gereden. heb hem in een vuilniszak gedaan en "netjes" neer gelegd. dus dat hij niet opgevouwen verstijft.
bij amivedi gemeld en bij de dierenarts gebracht. die heeft de chip na gekeken en het bleek een kat van een "klant" te zijn. de volgende dag al een telefoontje van die mevrouw dat ze zo super blij was dat ik de kat bij de dierenarts had af geleverd en zo netjes neer had gelegd. de vorige kat was niet meer aantoonbaar en d'r kindje sliep nog steeds met een foto van het dier. nu kon ze afscheid nemen zonder trauma's.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:03

hoe zag de kat eruit?????

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:06

Inderdaad wat jij gedaan hebt, meenemen en amivedi bellen dat je hem hebt gevonden (hoe hij eruit ziet en waar) is super.
En dierenambulance kan in principe chip uitlezen en hem meenemen.
Of uit laten lezen bij de dierenarts, wat in het weekeind niet gaat.

Denk dat de meeste eigenaren heel blij zijn dat ze ook al is hij overleden, wel weten wat er met hun kat gebeurd is.

(Heb er ook een keer 1 in vuiliszak geschoven die dood langs de straat lag en meegenomen,
is uiteindelijk opgehaald door de dieren ambulance en baasje ook gevonden.)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:09

SandravdB schreef:

Dat is idd een nettere keuzen dan destructie via de dierenarts. Misschien vinden ze toch nog de eigenaar, en dan kunnen ze nog afscheid nemen. Bij destructie kan dat niet meer.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:01

mag ik vragen wat destructie is? :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:03

SandravdB schreef:

De dierenambulance zou m als het goed is ook meenemen naar het asiel om m daar te bewaren indien geen chip.
Meestal gaan ze dan na 2 maanden als de eigenaar zich niet gemeld heeft, naar de destructie.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:34

Ketaki schreef:
mag ik vragen wat destructie is? :)

Verbranden in de ovens waar alles tegelijk in gaat, bij een groot bedrijf.

Crematie maar dan niet apart maar met 10 tallen dieren tegelijk...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:56

Destructie is vermalen toch?

edit: Ik lees op internet nu ook verbranden..........maar volgens mij heb ik laatst iets gelezen dat ze dan eerst vermalen worden

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:11

Ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij.
Als het mijn kat zou zijn, zou ik ook graag bericht worden. Daarom is mijn gratis boerderijkat dan ook gechipt... je weet maar nooit!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:00

Heel goed wat je gedaan hebt, de onzekerheid dat je niet weet wat er gebeurd is met je kat is het ergste dat er is. Als je hoort dat je kat overleden is door een aanrijding o.d. dan heb je wel verdriet erover maar kun je het een plaatsje geven en verwerken. Die geruststelling heb je niet wanneer je dier zoek is.
Ik heb het zelf meegemaakt met een kat en ik heb maandenlang gezocht en bij elke kat die er ook maar op leek maakt je hart een sprongetje van hoop om vervolgens keer op keer teleurgesteld te worden. Gelukkig hebben we deze kat na 1 jaar levend en wel teruggekregen (hij bleek door iemand te zijn meegenomen), maar zelfs als hij dood zou zijn geweest had ik dat ook willen horen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:23

Anoli schreef:
Even zorgen dat je (morgen bijvoorbeeld) bij een DA terecht kan om met een chipreader te kijken of het beestje een chip heeft. Zou een hoop zoeken schelen voor jou en de evt eigenaren.

Bednk wel dat je hiervoor moet betalen. In het ergste geval nog consultkosten ook.
Maargoed, ontzettend dat je zo bezig bent de eigenaars te vinden! Denk dat veel mensen die moeite niet zouden nemen namenlijk.

Succes!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:32

Buffelo schreef:
Anoli schreef:

Bednk wel dat je hiervoor moet betalen. In het ergste geval nog consultkosten ook.
Maargoed, ontzettend dat je zo bezig bent de eigenaars te vinden! Denk dat veel mensen die moeite niet zouden nemen namenlijk.

Succes!!

Toen ik een paar maanden geleden een hond gevonden had ben ik langs mijn eigen dierenarts gereden, kreeg de reader in mijn handen om te kijken of er een chip in zat en assistente heeft op de pc gezocht of de chip geregistreerd stond. Heb ik niks voor hoeven te betalen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:02

Ga zo naar de dierenarts om eventueel chip te controleren. Hoop dat die gechipt is en dat ik de eigenaar vind.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:03

iloveyoujorg schreef:
hoe zag de kat eruit?????

Tijgerkatje, bruin gestreept, geen aftekeningen, volwassen, met rood bandje, vindplaats heiveld in erp