Nieuw hondje, nieuwe naam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Nieuw hondje, nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 10:41

Jaa we krijgen weer een nieuw hondje!!
Een aantal maanden geleden hebben we ons hondje in moeten laten slapen. Dit was erg moeilijk en doet nog steeds zeer. We hebben het een tijdje laten bezinken en zijn nu toe aan een nieuw hondje. De fokker krijgt eind januari puppy's en wij krijgen de eerste keus! Maarja, dan moet er een naam komen.... En wat is dát moeilijk!

Ons vorige hondje heette Pebbles, en die naam blijft in je hoofd rondspoken. Maar een nieuwe Pebbles gaat er nooit komen. Niet één hondje kan hetzelfde zijn. We krijgen wel weer hetzelfde ras, een Caïrn Terriër. Een lekker druk en fel hondje. Het moet dus geen suffe naam zijn, maar een beetje een vlotte en leuke naam.

Maar hoe in godsnaam begin je daaraan? Iemand goede tips om op zoek te gaan? (sites, boekjes, of weet ik veel wat)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:43

pip,bubbles,spike,duke,freggle,turbo

Fellow

Hoe heten de ouders van het hondje? Misschien kun je daar wat leuks mee doen. :)

Muronia

Ik zou gewoon wachten tot je hem gezien hebt, ik kan pas een naam bedenken als ik het dier heb leren kennen. Dan weet je ook wat bij hem/haar past. Ik zou nooit de naam van een overleden dier opnieuw gebruiken trouwens.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:46

Wat wij eigenlijk altijd doen is gewoon een naam nemen van een bekend persoon (of bijnaam)
Zo heet onze kat Bart (ten tijde van de allereerste Big Brother)
Onze ene mechelaar Jamie (naar de drummer van Di-rect waar ik destijds helemaal weg van was) en de andere mechelaar Mickey (de bijnaam van voetballer Sulejmani van Ajax). De katten op stal hebben ook Ajax namen; Demy, Toby en Jari :D

Dus misschien heb jij ook wel idolen of bekenden waar je fan van bent?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:46

BamBam, refereert toch weer een beetje naar pebbles. (flinstones).

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:49

Een exvriend had maar 1 hondennaam voor al zijn honden. (ik bedoel daarmee dat als een hond overleden was en er kwam een nieuwe, die nieuwe hond ook weer deze naam kreeg) Dit werd al vanuit zijn opa zo gedaan, en was een soort familietraditie. Dus alle honden dezelfde naam.
Als jij Pebbles een leuke naam vindt, waarom zo je je nieuwe hondje ook niet zo noemen?
Als je toch een andere naam wilt, dan zou ik wachten totdat je het hondje ziet. Wie weet valt je meteen een naam binnen.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 15-01-12 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xRowina

De namen Rambo en Timor vind ik wel bij zo'n soort hond passen :)

_AB_

Geeft de fokker de pups niet al namen? Onze vorige hond heette al Caspar toen we m kregen. Werd wel afgekort tot Cas naar een tijdje :)
En anders, wachten tot je t hondje ziet! Dan komt er vanzelf n naam in je op denk ik! :)

Char_elle

Re: Nieuw hondje, nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 10:56

Bambam zat ik ook al aan te denken, voor een reu een super leuke naam! Maar waarsschijnlijk wordt het een teef (ligt er natuurlijk aan wat voor pups eruit komen)

Namen van de ouders weet ik zo 1,2,3 niet, zou ik na moeten vragen.

Nog een keer dezelfde naam ga ik niet aan beginnen, dan ga je alles vergelijken. Want zo'n hondje kan gewoon niet precies hetzelfde zijn.

De fokker geeft ons de kans om een naam te bedenken, wel moeten we de naam van de fokker erachter zetten voor op het paspoort ofzo.

Ik wacht inderdaad ook tot ik 't hondje gezien heb, maar een aantal namen die je leuk vindt zou handig zijn. Alleen is dat zó lastig :+

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:00

Of blijf gewoon in de "traditie" van de flinstones..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:02

Ja, bij ons had de fokker ook een kennelnaam en een nestnaam. Het nestje heette surprise en de kennel of naiads manor :) Dus als Cas niet al een naam had gehad, mochten we de naam idd ook zelf kiezen :)
Waarom ga je voor een teefje en liever niet voor een reu? :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:05

Bij mijn hondjes koos ik zowat een van de eerste dingen die in mij opkwamen, behalve voor de laatste ...
Mijn eerste JRT heet Rudy (naar de bijnaam van mijn toenmalige vriend), de tweede JRT heet Bailey (ik was gék op Baileys on the rocks, maar wou ook niet te veel naar de drank refereren), en de laatste, een zwarte labrador heette oorspronkelijk KASTAR (vond ik dat een vieze naam...), wou ik haar dixie noemen, maar iedereen dacht aan openbare toiletten... Dan maar Gipsy genoemd :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:34

Als ik ooit 2 hondjes koop (ivm tijdgebrek kan het nu niet helaas) wordt het taxi en toeter. Om de simpele reden dat het maffe namen zijn en we willen dan ook graag een beetje gekke pittige honden. Ohh, enne ik verheug me nu al om heel hard in het park TAXI te kunnen roepen. Hehehehehe...

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:13

Ik vind grappige namen ook wel tof! Zo heb ik de kat van m'n vriendje MacGyver genoemd :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:15

Wij hebben ook zo'n namen traditie voor onze honden. Al onze honden hebben een naam uit Star Trek gehad :')
De eerste was Kira, daarna hadden we Tasha en nu hebben we Hoshi en Nyota!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:13

_AB_ schreef:
Ja, bij ons had de fokker ook een kennelnaam en een nestnaam. Het nestje heette surprise en de kennel of naiads manor :) Dus als Cas niet al een naam had gehad, mochten we de naam idd ook zelf kiezen :)
Waarom ga je voor een teefje en liever niet voor een reu? :)

geen idee, persoonlijke voorkeur denk ik. Hebben tot nu toe altijd een teefje gehad en willen dat nu gewoon weer eigenlijk.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:15

Wij hebben onze hind dezelfde naam gegeven als onze vorige hond die we ook hebben moeten laten inslapen. Er zat wel ruim 3 jaar tussen

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:20

Wat leuk Char! :D

Charlie misschien? :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:23

Bubbled vind ik ook leuk! En past bij Pebbles. Mijn hondje heet Pipi, dat is zo'n heerlijke naam! Phantom vind ik ook leuk voor een hondje. Succes!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:01

Hier krijgen ook al mijn dieren andere namen. Moet er niet aan denken het over Rambo 1 en Rambo 2 te moeten hebben.
Hier mensen in de buurt geven ook alles dezelfde naam. Die hebben Basje 1 t/, 10 afschuwelijk praten vind ik dat.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn honden uit het asiel komen en dus al een naam hebben echter bij 2 van de 4 zijn de namen toch veranderd.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:20

@ts: wij hebben toen der tijd ook niet bewust voor n set gekozen. Cas was over, en toevallig n reu. Kan goed dat als we tot t volgende nestje gewacht hadden, we een teefje gekozen hadden. Denk dat ik zelf wel weer voor n reu ga volgende keer, geen idee waarom...

En wat betreft namen, ik hoe korte, goed roep-bare namen altijd wel leuk. Met 1 of 2 lettergrepen :)