gekke/grappige angsten van je huisdier..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

gekke/grappige angsten van je huisdier..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 00:06

Ik vroeg me af of jullie dieren ook van die 'gekke/grappige' angsten hebben?

Zo is mijn hond (labrador) bang voor muizen... jawel... dat grote beest is bang voor een klein muisje!!! Een keer op de paardenstal schoot eropeens zo'n muisje tevoorschuin en voor ik 't wist rende m'n hond er met de staart tussen de poten vandoor!! :+

Bij m'n nichtjes hebben ze een hamster en hun buren hebben een kat en die komt wel eens 'op bezoek'. Nou die kat is bang voor de hamster :Y) hield 'm die eerste keer vast (de hamster) en de kat durfde écht niet in de buurt van de hamster te komen en hoe dichter ik met de hamster naar de kat ging, hoe verder de kat in z'n achteruit ging :') echt geweldig :+

Hier nog iemand huisdieren met wat lachwekkende angsten?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:24

Hier zijn alledrie de katten bang voor mijn konijnen :Y) soms durven ze ook niet via de achterkant naar buiten omdat de konijnen dan bij de deur zitten. Erg lachwekkend :')
Verder is mijn ene hond bang voor de piep-geluidjes in speeltjes. Ze begint dan keihard ertegen te blaffen en als ik het dan op de grond leg of voor haar weggooi dan slaat ze met haar poten erop en springt in de lucht voordat ze het heel voorzichtig vastpakt in haar bek, bang dat het ding weer gaat piepen.

abeltje_xx

Re: gekke/grappige angsten van je huisdier..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:44

onze hond is bang van het gangetje naar de schuur achterom.
hij is niet erg blij met de deur van de zadelkamer en hij heeft het ook niet zo op stofzuigers :P
verder hebben we een houtkachel en soms rolt zijn bal daar tegenaan dan durft hij de bal niet meer te pakken. het ligt niet aan de hitte, want even later ligt hij met z'n neus er bijna tegenaan te slapen. :roll:

grappig vind ik wel dat hij vanochtend in de schouderband van mmijn tas is gestapt en dat die toen om zijn poot bleef hangen. toen hij trok met aijn poot schoof de tas een stukje op en srong hij met alle vier de lucht in :) nu vertrouwd hij mij tas niet meer :P

maar de leukste is het kerstgewei dat jingle bells speelt. die vind hij ECHT niet leuk _O-

wij hebben een cane corso trouwens, dus dat is 50+ kilo dat op je schoot kruipt :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:46

Haha zo een grote hond en dan zo een bange poeperd! Heerlijk! _O-
Dat heeft mijn hond trouwens ook, als de bal ergens onder rolt dan durft hij het niet meer te pakken. Zelfs niet onder zijn voerbak.
Misschien hetzelfde als de 'bak-kabouters' fobie bij het paard?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:51

Onze Jack is als de dood voor hondenweer.
Zij wil als het ook maar een klein beetje regent NIET naar buiten.
En als je der buiten neerzet wil ze niet lopen.
Het is niet echt een angst, maar ze wil ook echt niet, staat met de staart tussen der benen.
En als je al zegt: Plasje doen? gaat ze op der rug liggen...

Ze is ook heel bang voor mensen met een overal aan, of een pet op, of z'n veiligheids hesje..
Zelfs als mijn vader er een aan doet, ze herkent mijn vader gewoon niet.

Onze oude Golden is NERGENS bang voor!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:13

Voor de tuinslang.
Die zit bij ons altijd achter thuis en als mijn hond aangelijnd die kant op moet weet hij al hoelaat het is.
Wegrennen, trekken, piepen, blaffen op de grond gaan liggen. De laatste dingen doet hij.

Mijn roze beertjes sloffen! Zijn echt van die grote lomé dingen, en als ik er een stap mee in de richting van hem zet is die of weg of gaat ie de aanval in! Echt leuk al grommend op mijn sloffen aan vliegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:19

Uhm voor ons konijn ( half dwerg)
ons konijn heeft namelijk onze hond gebeten!
mijn hond wilde alleen maar het konijntje kusjes geven,
echt heel komisch, je ziet een hond die een konijn likt en dan opeens HAP. :=

en deo-bussen zijn HEEEL eng.

Maar ze staat er wel gewoon bij als je vuurwerk afsteekt.. :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:24

De hond van mijn zusje haar vriend is als de dood voor zo'n groot koeien bot. Het is een labrador (ongecastreerde) reu, en hij heeft niet in de buurt van zijn mand durven komen toen het bot ervoor lag. Uiteindelijk in kleine stukken gezaagd en toen ging het wel... :+

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:25

:)) heel leuk topic!

onze hond was bang voor mijn spiegelreflex camera _O-

de katten hebben opzich geen gekke angsten hoewel onze kleine van 7 maanden wel heel vaak schrikt van de stomste dingen _O-
als je de trap oploopt met andere schoenen kijkt ze met hele grote ogen wie er aan komt, ze kon wel is schrikken als je gewoon alleen de keuken binnekwam, stond ze opeens met hoge rug en een dikke staart _O-
en gekke geluiden.. op mijn kamer laatst zat ze heeel lang met grote ogen naar de deur te staren nadat de stofzuiger boven was gevallen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:28

Eén van mijn katten is altijd ontzettend bang als ik visite krijg... rent gelijk vol in paniek 2 trappen op naar de kattenkamer op de zolder. En laat zich niet meer zien tot het bezoek weg is, als het vrouwen zijn... als ik een kerel over de vloer heb, komt ie na 3 minuten weer naar beneden en loopt dan het hele bezoek door te slijmen bij deze persoon :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:29

onze hond word altijd pissig door sokpoppetjes :')
gewoon je hand in een sok doen en dan met een piepstemmetje tegen haar gaan praten :=
~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:29

Onze hond durft niet langs zijn eigen waterbak te lopen, maar drinkt er wel uit.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:31

Mijn hond is echt doodsbang voor de stofzuiger. En maar blaffen en grommen als die bij haar mandje komt. (Ja, zo wordt tie misschien wel bang van dr! :+ ) Heel raar, want er is nooit iets gebeurd met haar en een stofzuiger..

Ook durft ze niet in 1 rechte lijn van de voordeur de kamer in te lopen. Meestal gaat ze in de moonwalk de tussendeur door en dan draait ze zich om. Soms gaat ze dan ook nog rennen, glijdt ze uit en ligt ze zo tegen de bank aan. Erg grappig gezicht _O-

Ze is zowieso een angsthaas hoor, altijd al geweest. Maar ach, ze zorgt wel voor leuke situaties :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:39

_clau_1991 schreef:
Meestal gaat ze in de moonwalk de tussendeur door en dan draait ze zich om.

Ik zie het zo voor me :')

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:52

Me tmijn oude dog... circa 80 kilo;
Een donsveertje... _O-
Vervolgens durfde ze de kamer niet meer in.
Ben op m'n knieen het hele huis af geweest om te kijken waarom ze nou de kamer niet indurfde.... een donsveertje dus :')
Dat ene veertje moest ook echt de kamer uit voordat zij er weer in kwam.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:57

Mijn dog is bang voor de stofzuiger :P Vind ze maar niks als dat ding voorbij komt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:05

rolluiken wanneer die dicht gaan. Maakt niet uit waar. Thuis of wanneer we aan het wandelen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:06

grappig, mijn hond is bang voor wind...gaat hij hurken, oren plat in de nek en durft niet meer verder te lopen...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:07

GamblersCup schreef:
Eén van mijn katten is altijd ontzettend bang als ik visite krijg... rent gelijk vol in paniek 2 trappen op naar de kattenkamer op de zolder. En laat zich niet meer zien tot het bezoek weg is, als het vrouwen zijn... als ik een kerel over de vloer heb, komt ie na 3 minuten weer naar beneden en loopt dan het hele bezoek door te slijmen bij deze persoon :')

_O-
kattenkamer :D