Bah, mijn hond eet poep.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska15

Bah, mijn hond eet poep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:09

Hallo bokkers,

Hier een smakelijk topic over mijn 9 jarige labrador.
Onze bruine vriend eet sinds kort poep, en dan alleen hondenpoep. Thuis hebben wij een grote tuin met achter een soort bos(je) waar haast nooit iemand komt behalve hij. Vroeger deed hij soms zijn ontlasting daar. Omdat er nooit iemand komt en het opruimt doet hij dit zelf. Opzich beter dan dat van andere want wie weet wat daar voor wormen oid in zit.
De laatste tijd doet hij het minder in de tuin en eet hij het tijdens uitlaten. Hij luisterd perfect en loopt altijd los. Maar nu eet hij elke avond wel een hap. In zijn voedingsschema oid is niks veranderd. Maar om hem daarom de hele tijd vast aan de lijn te houden terwijl hij vanaf 3 maanden los loopt vindt ik sneu voor hem.

Heeft iemand ideeën of tips waar dit vandaan komt en waarom?

Grtjs Anouska

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:53

Je hond wordt al wat ouder, waarschijnlijk wat voedingsstoffen tekort?

Wat rauwe gepureerde groente/fruit wilt nog wel eens helpen :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:54

als het een teef is kan ze drachtig zijn, anders gedragprobleem of verkeerde voeding.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:54

Ander voer geven. waarschijnlijk een tekort ana het een of het ander..... haal wat vers vlees (of diepvries ) met pens erin. het stinkt wel maar is erg gezond!

Magrathea

Re: Bah, mijn hond eet poep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:55

Ze doen het ook wel eens om de geur van andere honden te doen weggaan.. Kan dus een dominantie dingetje zijn..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:55

ik volg even want mijn 2 teven doen dit ook :\

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:55

Mijn labrador deed dit ook, hij vloog echt zodra de lijn los ging het gras in om poep te zoeken. Erg onsmakelijk.
Ik ben toen ook informatie gaan zoeken en las verschillende tips, zo ook de tip geef je hond iedere dag een schijfje ananas.
Dit doe ik nu al een paar maand en hij eet geen poep meer! Binnen een week niet meer sinds hij ananas kreeg.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:01

Labrador eigenaar meld zich :D met hetzelfde probleem.. alleen onze lab eet zijn eigen poep niet (gelukkig) of van andere honden maar kattenstront en de mest van onze paarden, hij weet dat hij dit niet mag, doet dit soms ook zo snel en kijkt dan zeer schuldig :Y)

Mij is gezegd dat dit toch lab eigen is, ik pak het zelf aan dit gedrag, maar af en toe heeft hij toch weer wat te pakken...helaas.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:51

Qua voeding zou ik haast niet kunnen bedenken hoe dat komt.2 jaar geleden over gegaan op senioren voeding en verder niks veranderd. Dominantie zou het wel kunnen zijn, hij is best dominant. Fruit krijgt hij al maar misschien toch ananas proberen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:52

Mijn hond deed het eerst ook niet en is er op latere leeftijd wel mee begonnen.
Bleek uiteindelijk een en ander te mankeren, is nu onder behandeling en doet het niet meer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:55

Valt me wel op dat vaak labs. dit doen, ik ken er zelf ook een paar. Het zouden inderdaad voedingsstoffen te kort kunnen zijn, heb ook wel eens gelezen dat het uit verveling kan voorkomen.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:58

Ik hou dit ook even in de gaten, mijn teef doet dit ook alleen dan paarden/katten poep!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:30

Lees even mee.

Mijn hond doet dit ook, ze is net een jaar oud.
Meestal zijn het toch de grootste drollen die ze eruit pikt, een drol van een klein hondje moet ze niet.
Erg onsmakelijk is het, en ze weet dat ze het niet mag, maar doet het toch als ze los loopt.

Het was gister zelfs zo erg dat er een hond zat te poepen, en mevrouw ging er vervolgens gewoon onderhangen om een stukje mee te pikken.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:13

De teckel van m'n ouders doet het ook en ook die van mij wil wel eens een hapje poep nemen als die lekker genoeg ruikt.
Vooral die vieze rooie pedigree-drollen zijn blijkbaar erg smakelijk... :r
Vaak vinden ze het gewoon lekker en is er helemaal geen sprake van een tekort aan voedingsstoffen. ;)

Sommige honden willen ook wel hun eigen poep eten omdat ze als pup op de kop hebben gekregen nadat ze een keer onzindelijk zijn geweest en binnenshuis hebben gepoept. De hond kan dan de link gaan leggen tussen poepen en straf waarna hij dus maar besluit het 'bewijs' van de onzindelijkheid op te eten om straf te voorkomen. Nadien kan het poep eten ook een gewoonte worden.