Hoe kun je zien wanneer de pups komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Hoe kun je zien wanneer de pups komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:24

HoiHoi!!
Wij krijgen teckel pups *\o/* <3
Maar, ik wil wel eens weten waar je aan kunt merken dat het niet zo lang meer duurt voordat ze er zijn.
Dit viel af en toe op (vandaag = met een * er achter):
- Zwaar ademhalen *
- Steeds rondlopen
- Krabben in de werp kist*
- Piepen*

Ik denk dat de pups er morgen zullen zijn, vanaf de eerste dekking gerekend had het afgelopen maandag al zover moeten zijn.
Klopt het dat het niet zo lang meer duurt? Of is het slechts gezichtsbedrog? :o

Groetjes!

Nikki__

Re: Hoe kun je zien wanneer de pups komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:42

Ik neem aan dat je vannacht wel bij de teef blijft? Heb je haar getempratuurt tijdens de dracht?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:22

Nikki__ schreef:
Ik neem aan dat je vannacht wel bij de teef blijft? Heb je haar getempratuurt tijdens de dracht?

De ts is 11 jaar ;)

Ts: Ik kan je verder geen informatie geven, maar veel plezier met de aanstaande pups. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:30

Het zijn idd wel tekenen. Maar als ze al zo laat is zou ik eventjes de dierenarts bellen voor de zekerheid..! Aangezien er ook iets dwars kan zitten en dan moet hij een handje helpen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:45

En zijn de pups er al? Ben benieuwd.
Magrathea ts is nog iet zo oud, denk dat de ouders daar over gaan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:51

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:53

je moet temperatuur opnemen. Als de temperatuur hard zakt wil zeggen dat de pups gaat komen.
en ook kijken voor slijmprop (meestal eet de teef dat op)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:08

Jongens ts is nog maar 11 jaar.
Ouders zijn verantwoordelijk, en die zullen vast en zeker hun verantwoording ook hebben genomen.
Ts wil gewoon zelf graag weten hoe ze het kan zien.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:26

je kan het idd zelf zien als je de temp. meet en opletten als het veel te lang duurt! In dat geval is de DA benaderen echt neit verkeerd (te lang duren in de zin van, ze had al een week geleden moeten bevallen)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:28

vaak is de teef onrustig, de vulva zwelt op, en je kunt het ook zien aan de uier van de teef

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:52

Vandaag pakte ze steeds haar favo speeltje en ging daar steeds mee rondlopen. Ze wist ook niet wat ze moest of waarheen. Eten doet ze liever ook niet, maar een beetje geduld dan eet ze wel wat op. Trouwens, ik ben idd 11 jaar alleen ik vind het wel leuk om te weten hoe je dat kunt zien. Mijn moeder slaapt op de bank om alles in de gaten te houden, maar ons teefje springt soms uit de werpkist en ze slaapt ook weinig. De DA weet ervan dat ze onrustig is en misschien als de pups er Maandag nog niet zijn, dan willen we idd de DA om raad vragen. Misschien moeten we ook wel heen, ik weet het niet maar ik hoop van niet!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:59

dat nest gedrag (rondlopen met speelgoed etc) dat is ook een voorteken..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:59

wemkelover schreef:

Ja ts de da bellen of ouders, dat bedoelde ik :p

Ts, is het haar eerste nestje? Dat kan verklaren waarom ze zo onrustig is. Weet ww niet zo goed wat ze moet doen en is een beetje in de war.

Wel leuk :D

Kan jij trouwens niet wat mensen van jouw leeftijd (en vaak zelfs ouder) typlessen gaan geven? Je bent de eerste elfjarige die ik hier zie wiens geschreven dingen netjes correct NL zijn :) Hulde aan ts! *\o/*

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:40

Magrathea schreef:
wemkelover schreef:

Ja ts de da bellen of ouders, dat bedoelde ik :p

Ts, is het haar eerste nestje? Dat kan verklaren waarom ze zo onrustig is. Weet ww niet zo goed wat ze moet doen en is een beetje in de war.

Wel leuk :D

Kan jij trouwens niet wat mensen van jouw leeftijd (en vaak zelfs ouder) typlessen gaan geven? Je bent de eerste elfjarige die ik hier zie wiens geschreven dingen netjes correct NL zijn :) Hulde aan ts! *\o/*

Haha, bedankt voor je Typ-compliment! De pups zijn er nog niet, maar het is haar eerste nestje en wij denken dat er niet zo veel pups zijn. Dan duurt het altijd langer, een klein nestje. Het geeft op zich niet als er weinig pups zijn, het is voor de lol :p

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 13:49

Vandaag vonden we het toch maar eens tijd om met de DA te praten. Op advies van onze DA hebben we een rontgenfoto laten maken. Wat blijkt? 1 pup! Wel helemaal gezond, maar dat is dus de reden dat het lang duurt. Dan kan het wel tot 70 dagen duren. Voor de rontgenfoto even een PB sturen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:53

Ehh
Als jou hondje over tijd is zou ik die da eens flink aan zijn jas trekken
Het heeft ons bijna onze hond incl pup's gekost
Ze was 10 dagen over tijd, toen ze eindelijk met de keizersnede gehaald zijn waren de eerste placenta's al al helemaal groen

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:59

Wij houden bij een klein nest ook max 69 dagen aan.De pup groeit namelijk gewoon door en daardoor wordt de bevalling steeds zwaarder,zeker als het haar 1e nestje is.Wel fijn dat alles in orde is met deze pup,maar omdat ze toch al wat tekenen vertoont,zou ik niet te lang meer wachten..
succes!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:11

Idd
Ons ambertje had weeën zwakte dus die had de pup's nooit via de normale weg ter wereld kunnen zetten
Echo's gaven aan dat alles gezond was en amber gaf niks aan dat ze niet helemaal ok was
Op zondag ochtend had mijn moeder het niet meer en zijn ze weer heen gegaan en hebben ze geëist dat ze informatie gingen inwinnen, dus na het bellen met een andere da die veel werkte met buldog fokkers is ze met spoed onder het mes gegaan
De da had namelijk gezegd nu er uit halen anders is de teef er morgen ook niet meer, je hebt nu nog maar een kleine kans op dat er pup's zijn die het overleeft hebben

(al hebben ze het gelukkig wonder boven wonder alle 9 overleeft)

Dus ik druk je echt op het hart, zeker met een 1e nestje laat het niet langer dan een week over tijd rekken

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:54

Er zit maar 1 pup in en ze heeft tot vrijdag de tijd. Dan moeten ze er zijn anders gaan we weer heen. De DA heeft trouwens gezegd dat er maar 1 pup in zit, maar ervaren fokkers en een dierenarts (vriendin van mijn moeder) zeggen dat het er waarschijnlijk toch 2 zijn. Nogmaals, voor wie de echo\rontgenfoto wil zien stuur even een bericht dan stuur ik je hem en dan kun je het zelfs een bekijken. Wel wil ik absoluut dat je er niet verder mee gaat en dat het gewoon zo blijft! Desnoods bewerk ik hem met mijn gebruikersnaam er op. Ik wil gewoon écht niet dat er mee geprutst word! Maar ik denk dat als ik mijn gebruikersnaam er even op zet, dat het dan wel oké is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:55

Bij amber zouden er ook maar hooguit 5 in zitten, dierenarts zag er niet meer op de echo
(hij had er 4 gemist)

Dus de kans dat er meer inzitten is zeker mogelijk

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:57

rommulus schreef:
Bij amber zouden er ook maar hooguit 5 in zitten, dierenarts zag er niet meer op de echo
(hij had er 4 gemist)

Dus de kans dat er meer inzitten is zeker mogelijk

Laat ik jou de foto maar eens sturen, wij menen echt 2 te zien. Ik zal er wat bij zetten voor je.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:02

Je zou de foto naar me kunnen sturen maar helaas ben ik geen ster in echo's uitlezen :o
Wie je eventueel zou kunnen proberen te vragen is paintlinger hier op bokt, zij werkt bij een dierenarts
Verder zou ik zo zeggen wacht lekker af van hoeveel er in zitten
Het word vanzelf duidelijk ;)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 19:06

rommulus schreef:
Je zou de foto naar me kunnen sturen maar helaas ben ik geen ster in echo's uitlezen :o
Wie je eventueel zou kunnen proberen te vragen is paintlinger hier op bokt, zij werkt bij een dierenarts
Verder zou ik zo zeggen wacht lekker af van hoeveel er in zitten
Het word vanzelf duidelijk ;)

Ik kan ook niet downloaden helaas. Maar dat is niet erg toch? Ik wacht gewoon en kijk eens naar andere rontgen foto's misschien dat dat wel helpt om wat te bepalen.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:48

ik ben ook wel beneiuwd naar de foto,ben van beroep rontgenlaborante..
Maar een echo is vele malen onbetrouwbaarder dan een rontgenopname.OP een x-ray zou je toch exact het aantal pups moeten kunnen tellen,zeker bij een klein aantal

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 20:11

Jongens, ik heb enorm slecht nieuws.... de pup (teefje) is dood geboren. Bijna een uur zitten wrijven en al die andere dingen, maar niets hielp. Nu typ ik dit en voel ik me echt ellendig! Alles ging helemaal goed en zo. Zo,n mooi teefje, alles er op en er aan..................
Nou hopen we wel dat er een tweede pup is.......maar die kans is waarschijnlijk heel erg klein.. Ik heb me er zo op verheugd~!