Hond in co-own, wie ervaringen mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Hond in co-own, wie ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:05

Graag zou ik willen weten of er bokkers zijn die ervaringen hebben met een hond in co-own. Hoe is het bevallen en wat zijn de punten waar je tegenaan gelopen bent? Welke specifieke punten zijn er opgenomen in de koopovereenkomst? Hoe ging het met trainingen, wedstrijden, shows? Afspraken mbt tot dracht (bij een teef) en dekkingen (bij een reu)? enz. enz. enz.

Even een kleine situatie schets waarom ik bovenstaande graag wil weten: van mijn huidige nest is er 1 pup welke ik ook nog ontzettend graag zou willen aanhouden (naast de pup, teefje, welke ik al aanhoud). Hij is echt alles wat ik graag zie in een hondje: lijkt een grote will to please en jacht aanleg te tonen, heeft een naar mijn mening geweldige bouw, zeer prettig karakter en wellicht nog het aller belangrijkste, ik ben vanaf dag 1 al gewoon helemaal gek op het beessie. Er is echter een groot probleem: ik woon in een normale eengezinswoning met tuin en heb ook teefjes (die ik tzt niet gescheiden van een reu zou kunnen houden), waardoor ik dus niet in de mogelijkheid ben om een ongecastreerde reu aan te houden. Ik zou de mogelijkheid om hem in co-own te houden willen bekijken, echter heb ik geen ervaringen met een hondje in co-own, vandaar dat ik jullie om ''hulp'' vraag :)

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Anoniem

Re: Hond in co-own, wie ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:08

Ik heb er geen ervaring mee, ik kon eens een teef op fokkersvoorwaarden krijgen, maar heb nee gezegd, omdat Raphi van mij een open reu is en ik hem niet wil castreren. Dus nee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:12

En het is helemaal niet mogelijk om de teefjes als ze loops zijn eventjes ergens anders onder te brengen, of even een kamer vrij te maken waar ze apart kunnen zitten voor die paar weekjes?

De fokkers waar ik mijn pup wil halen die hebben enkele honden in co-eigenaarschap, maar dat is bij een goede vriendin van hun.. Wel weet ik dat zij zelf die honden een paar keer per jaar doen showen.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:17

Ik heb een teef in co-own, maar da's natuurlijk anders dan een reu.
Ik zou alleszins zoveel mogelijk op papier zetten zodat er achteraf zeker geen misverstanden kunnen verstaan.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:24

Jakary schreef:
Ik heb een teef in co-own, maar da's natuurlijk anders dan een reu.
Ik zou alleszins zoveel mogelijk op papier zetten zodat er achteraf zeker geen misverstanden kunnen verstaan.

Een teef is inderdaad anders dan een reu, maar ik heb wel heel brutaal een paar vragen aan je (reactie via pb als je dat fijner vindt is natuurlijk geen probleem :) ). Wat zijn bij jullie de afspraken mbt tot dracht? Wie doet er de trainingen, evt wedstrijden en shows? Heb jij een deel van de (normale) aanschafprijs moeten betalen? Eventuele specifieke afspraken?

Als ik slechts 1 teefje had gehad dan had ik inderdaad die 3 weekjes loopsheid best kunnen overbruggen. Echter ik heb er nu dus 3 (2 volwassen en 1 pup), dus dan vind ik het niet eerlijk tegenover de reu om hem dan (met een beetje pech) 6x per jaar uit huis te moeten plaatsen.

Neej

Re: Hond in co-own, wie ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:27

Ik heb een reu in semi-co-own. Op papier is ie wel volledig van mij trouwens :)

Fokker is een goeie kennis van ons, en zij hadden een prachtig nestje pups waar wij heeeeel graag een pup uit wilden, zij hadden een leuke reu in het nestje zitten welke ze eigenlijk graag aan zouden willen houden en toen hebben we een plus een gedaan, zo hebben we Ollie nu in huis. Hij is echt van mij, ik train 'm, loop de shows met 'm (toevalligerwijs ook omdat ik het leuk vind hoor, anders had z'n fokster het gedaan) en we zien elkaar gewoon heel regelmatig. We hebben wel afspraken over eventuele dekgelden als ie die nog eens gaat opleveren (hij staat sinds deze maand op de lijst) maar die ga ik allemaal niet echt online gooien haha :P Als je wilt kan ik je daar wel even over PBen :)