Dierenarts Midden-Limburg voor grote dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Dierenarts Midden-Limburg voor grote dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:09

Hallo!

Wie weet er een goede dierenarts / praktijk in Midden-Limburg voor grotere dieren zoals geiten, schapen, herten, ...
De dierenarts die altijd kwam voor deze dieren is helaas vorig jaar overleden.

Voor de gezelschapsdieren hebben we al een dierenarts.

Wie weet iemand die een hart heeft voor dieren en snapt dat wij niet de volle mep kunnen betalen voor een consult.

Voor spoedgevallen gaan we nu naar 't Hoogveld, maar deze zijn vreselijk duur.... 30 euro consult en ook nog eens de voorrijkosten.

We hebben vorige week een dierenarts gebeld uit België, maar deze is tot twee keer toe niet komen opdagen en heeft niks meer van zich laten horen.

Groetjes!

tinkergirl89

Re: Dierenarts Midden-Limburg voor grote dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:27

hej hallow :)
Hier een middenlimburger die misschien wel iemand voor je weet!
Je hebt PB :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:31

Laptopmuis schreef:
Wie weet iemand die een hart heeft voor dieren en snapt dat wij niet de volle mep kunnen betalen voor een consult.

Briljant, vooruit waarschuwen dat je geen zin hebt "de volle mep" te betalen. Wat denk je waarom een da berekent wat hij berekent?
Hoeveel het kost een praktijk te hebben.
Niet de volle mep betalen betekent dat zo goed als al het geld naar de onkosten gaat en je er dus vanuit gaat dat je da bereid is voor niets/ een fooi te werken "omdat hij een hart voor dieren heeft"... :roll:

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 19:18

Kuggur schreef:
Laptopmuis schreef:

Briljant, vooruit waarschuwen dat je geen zin hebt "de volle mep" te betalen. Wat denk je waarom een da berekent wat hij berekent?
Hoeveel het kost een praktijk te hebben.
Niet de volle mep betalen betekent dat zo goed als al het geld naar de onkosten gaat en je er dus vanuit gaat dat je da bereid is voor niets/ een fooi te werken "omdat hij een hart voor dieren heeft"... :roll:

Ik snap je niet zo goed.
We zijn een kinderboerderij, we krijgen enkel subsidie en voor de rest hebben we geen inkomsten (behalve verkoop van jonge dieren). Entree vragen we niet, voerzakjes zijn gratis, speeltuin is gratis, activiteiten zijn gratis, ...

We zijn vorig jaar met een konijn naar de dierenarts gegaan omdat deze oorschurft had. We hadden dit gezien en wilde een medicijn ervoor halen omdat we wisten hoe we dit moesten behandelen.
Nee.. we moesten met het konijn naar de dierenarts want zonder een konijn te hebben gezien mochten ze ons niks meegeven.
Dus daar aangekomen moesten we alvast 30 euro consult betalen. Toen werd hij nagekeken en werden zijn oren nog schoongemaakt met een ontsmettingsmiddeltje ofzoiets.
Medicijnen meegekregen en weer terug gegaan naar de boerderij.
Weekje later kregen we een rekening van meer dan 100 euro.

Je snapt ook dat dat voor een kinderboerderij een groot bedrag is.

Dus we zoeken iemand die een beetje rekening met de situatie houd.

P.s. iedereen die een pb gestuurd heeft..... bedankt!

shilady

Re: Dierenarts Midden-Limburg voor grote dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:31

Dieren arts ell

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:34

Dat verandert de zaak inderdaad enigszins, je bent géén particuliere eigenaar.
Blijft natuurlijk wel zo dat je in principe een vrijwillige bijdrage aan je kinderboerderij vraagt van de betreffende dierenarts. En dat is niet zó vanzelfsprekend.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:12

Kuggur schreef:
Dat verandert de zaak inderdaad enigszins, je bent géén particuliere eigenaar.
Blijft natuurlijk wel zo dat je in principe een vrijwillige bijdrage aan je kinderboerderij vraagt van de betreffende dierenarts. En dat is niet zó vanzelfsprekend.

Ach kom waarom niet? Mijn DA heeft eigen praktijk en rekend 17,50 euro consult en neem je een ent dier mee dan rekend hij geen consult. Daarnaast kan ik mijn beide honden daar grote coctail enting, kennelhoest en rabies laten geven voor samen in totaal 96 euro (dus 48 euro per hond) veel dierenartsen vragen hier veel meer voor.

Vind het dus totaal niet gek dat je goed zoekt naar een goede dierenarts voordat je ergens geld in gaat leveren (zo voelt het bij sommige artsen)
Kan nog wel een voorbeeld geven. Moest door de week om half 8 in de avond met spoed met mijn pup van puppencursus naar dichtsbijzijnde dierenarts. Hij heeft pup onderzocht en pijnstilling gegeven. Had geen geld bij dus volg. dag ben ik gaan betalen. 48 euro!!!!! Hij was op de praktijk he.
Bij mijn eigen dierenarts. OP zondag mijn vorige hond in moeten laten slapen (boxer) met spoed en hij moest naar praktijk komen. Alles bij elkaar 60 euro. Weekend tarief, inslapen, bewaren (niet afvoeren!) en hij moest komen.