een hok vol..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

een hok vol..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:10

Afbeelding

het waren eerst 1 , toen nog een paar. en nog een paar , en toen eergister de laatste 3. vandaag even gesexd en heb 4 heren en 6 dames.

de zwarte is een man , de staande is Tara zij is een vrouw. gele rechts is Lem hij is man , en de 2 gelen bij Tara , Moos is man en Ernie is vrouw.
de bonte is Bonnie ook een dame , de oorloze achter Lem is Capi een heuse heer. dan heb je Clyde een dame (verschuilt achter Lem) en 2 nieuwe witten(ook dame).

de mannen komen onder en de dames boven! de heren moeten blijven tot ze oud genoeg zijn voor castratie , de dames gaan al eerder naar het asiel.

Suuskipje

Re: een hok vol..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:29

Leukies :)

Maar mag ik vragen hoe je aan al die konijnen komt :+ en waarom naar het asiel?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:29

Hihi leuke nijntjes, maar eh, zijn de dames nu allemaal zwanger? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:31

ik snap niks van je topic?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:32

ze komen van een zorgboerderij , ik had geregeld dat de heren en een paar dames weggingen naar een asiel. toen bleek 1 dame een heer , en liep er nog een ram in de groep van 9. toen kwamen er 3 nesten , en ik vang ze op tot ze oud genoeg zijn om weg te kunnen. anders blijven ze daar , en wordt er vast weer gefokt etc en ben gewoon er klaar mee. kom er al 2 jaar en in die tijd is er zoveel afgefokt , al geven ze de clienten de schuld. van ja die zetten de rammen erbij etc , geloof er geen bal van.

nee ze zijn pas 10 weken haha nee gelukkig niet :')

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:33

Ah gelukkig hihi anders zit je hok straks echt vol :P
Goed dat je ze opvangt :) Is gewoon de verantwoordelijkheid van de zorgboerderij, beetje jammer dat ze hun cliënten de schuld geven. Als zij dat niet kunnen voorkomen moeten ze gewoon zorgen dat ze alleen maar gecastreerde rammen hebben oid...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:34

Zet je ze gratis op mp?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:36

Wat een schatjes, maar zou je ze niet al uit elkaar halen? eentje mist al een oor, komt dat niet juist door stress van te veel dieren in een te kleine kooi? dat ze aan elkaar gaan knagen door de stress? Dat hoeft niet bij jou gebeurd te zijn trouwens, het is geen beschuldiging oid. ik vind het juist tof van je dat je ze wil opvangen, maar als je ze zo bij elkaar houd, hou je de boel dan niet juist in stand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:39

Orchid schreef:
Ah gelukkig hihi anders zit je hok straks echt vol :P
Goed dat je ze opvangt :) Is gewoon de verantwoordelijkheid van de zorgboerderij, beetje jammer dat ze hun cliënten de schuld geven. Als zij dat niet kunnen voorkomen moeten ze gewoon zorgen dat ze alleen maar gecastreerde rammen hebben oid...

ze hebben geen zin om onzinnig geld aan te konijnen te besteden , dus ben blij dat de konijnen mij hebben.

@whysowhite : nee ze gaan naar een konijnenopvang , dan komen ze zeker goed tercht. de laatste club met rammen en dames , hebben het ook goed getroffen in de opvang.

@telpeva : nee die 1 oor is zo gevonden door mij , hij heeft er ook geen last van.
en de dames krijgen een panelenren aan het hok vast , dan kunnen ze overdag rondrennen en s'nachts binnen zitten. de mannen kunnen ivm 1 oor niet naar buiten , maar die komen boven en misschien het hele hok als ik een hok voor de dames kan regelen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:54

Super dat je er zo over nagedacht hebt, en dat je ze op deze manier kan helpen. Vind het echt tof van je +:)+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:59

kan je niet de vrouwen op de zorgboerderij laten en alle rammen weghalen?
dat 1oortje is wel leuk :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:40

alle rammen zijn er nu weg :P , en er zijn 9 vrouwen nu daar en dat is meer dan genoeg.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:45

ah zoiets bedoelde ik ook :D
Super! dan kunnen er al geen nesten meer van komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:56

idd , heeft wat voeten in de aarde gehad haha.

heb ondertussen een koppel van mezelf verhuisd , er is een hok met ren voor de baby dames vrij. moet hem morgen helemaal schoonmaken , mijn arme Dame is blijkbaar schijnzwanger geweest heb een nest gevonden. en ik maar denken waarom ze zo brommerig was (wist dat ze met hormonen kampte) , maar zij wordt geholpen einde van de maand!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:57

Super :D
Naar welke opvang gaan ze ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:59

ik heb nu contact met Aniek van het Hangorenparadijs via BB , zij heeft de vorige keer ook de konijnen opgevangen. denk dat zij er een paar naar Carl van Brutus brengt , dat was ook zo de vorige keer :P ze heeft ook weinig ruimte nu , vandaar dat ik ge wisseld hebt kwa hok :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:59

Ow zo oke :)
Ik weet neit of Aa en Hunze nog plek heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:10

is ook een flink eind (pa moet als taxi dienen , en ik me scheel betalen aan de benzine :P) , maar ze zijn pas 10 weken. genoeg tijd om alles over na te zien . wil eigenlijk verder met schoonmaken maar is zo koud en donker buiten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:56

Afbeelding

goed ze zijn verhokt de hoes om het nieuwe hok is eraf (vreselijke schimmels ) daar zitten de heren. in het witte hok de dames , drinken ze uit de fles dan mogen ze naar buiten. Dobby en Nynke zitten in het rennetje en Utopia en Kerst in hun eigen hok.

het past en ja er liggen bergen met mest , kan ze even niet kwijt haha. en de takken zijn voor de nieuwe ren deze week gebracht. ook heb ik vandaag het PVC voor de ren gehaald *\o/*

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:42

Wat een schatjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:53

dankje!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:56

Hey wat een lieve konijntjes zijn dat zeg! Alleen vergeet niet dat ze al met 3 maanden vruchtbaar kunnen zijn en een wipje is zo gebeurt!
Goed dat je ze opvangt.

Groetjes Buffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:05

ja , houdt ze ook scherp in de gaten , ze beginnen nu als persoonlijkheden te ontwikkelen :P

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:09

Oke! Veel plezier met ze en plaats nog 's een foto als je wat nieuwe heb! Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:04

zal ik doen :P , zowieso morgen misschien nog. hangt van de dames en het weer af , de dames moeten eerst uit de fles drinken dan mogen ze in een rennetje. en de heren hangt van het weer af , Capi mag geen regen op/in zijn oor :P