Kat loopt ineens op drie pootjes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Kat loopt ineens op drie pootjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:51

Hallo :)

Mijn kat loopt ineens op drie pootjes.... Ik had hem binnen gelaten, en helemaal niks door, had hem nog even geknuffeld, en ineens zie ik dat hij op een voetje niet wil staan..

Hij jammert niet, ik mag er alleen niet aankomen (eigenlijk alleen niet aan de tenen, en de voetkussentjes)
Hij tilt zn voetje een stukje op maar springt wel op de tafel e.d. Loopt en rent ook nog. Knuffelen, snorren en eten gaan ook prima.
Hij drinkt ook heel erg veel in een keer...

Ik wil morgen ochtend naar de dierenarts gaan, maar hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is het gebroken? of ontstoken? Het is wel een heel dik en warm voetje. Want als het ontstoken is, moet ik plas meenemen denk ik..

Arm ding... :(

Xyris

Re: Kat loopt ineens op drie pootjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:58

Een vriend van mij had een kat die hetzelfde reageerde, bleek uiteindelijk om een gekneusde poot te gaan. En anders gok ik dat er wat in zijn voetkussentje zit, een zaadje misschien? of een stukje glas? Ik denk zelf niet dat het gebroken is als ik het zo hoor :). Wel even bij de DA langs gaan hoor! En houd ons op de hoogte!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:33

Zijn een paar simpele dingen die je zelf kan checken.
Kan je asdruk geven tussen alle gewrichten (dus voetje-hiel, hiel-knie, knie-heup, bekken)? Even tussen de teentjes kijken voor wondjes en steentjes. Nageltjes even 'uitduwen' (dat de nageltjes uitklappen zegmaar). Een nageltje wat eruit is getrokken kan ook pijn doen.
Allemaal geen probleem? Dan kijken of het met een dag weer over is. Zo niet, alsnog naar de DA.
Wel een probleem ergens? Even langs de DA, niet wachten!