Meestal lopen ze aan de lijn maar als ik vanuit mijn appartement kom en naar de auto loop (10 meter eigen parkeerterrein v.h. complex) lopen ze los mee. Ook na het uitlaten los vanuit de auto mee de flat in.
En 's-avonds laat (na 23.00 uur) een rondje door het parkje onaangelijnd. Ik kom geen kat tegen. Als ik een hond tegenkom gaan ze meteen aan de lijn en niet omdat ze wat zouden doen maar omdat die andere hond meestal ook aan de lijn zit.
Nu is een van haar katten onlangs blijkbaar aangevallen door een of meerdere honden en de DA-kosten waren 180 euro. Ik hoorde dit een paar weken geleden van mijn onderbuurman. Hij is nogal een kletsmajoor en een bemoeial. Hij heeft haar in ieder geval mijn voornaam en ik denk ook mijn huisnummer doorgespeeld want vanavond stonden er 2 personen te bellen op mijn intercom. Ik kon ze zien via de videocamera. Van de week om 22.00 zag ik al 2 mannen met lichtgevende vesten door het park lopen. Of het nou de hondenbrigade is of de politie maakt me niet eens zoveel uit.
In ieder geval was ik aan het telefoneren toen ze voor de benedendeur stonden, maakte mijn gesprek af en wilde reageren via de intercom maar ze waren al weg.
Weet er iemand of er een landelijke politieverordening is (AVP) m.b.t. aanlijngebod. Of is dit per gemeente vastgesteld. Via Google word ik niks wijzer.
.
Zoiets zullen ze echt zelf moeten constateren.