Vorige week was ik met mijn Amerikaanse Bulldog reu D-Jay van 8 maanden in het bos aan het wandelen vlak bij ons huis, daar kwamen we een rottweiler teefje en een gecastreerde jack russel reu tegen waar hij al een aantal keer mee heeft gespeeld. Vaak kwam het erop neer dat D-Jay speelde met de Jack en de Rottweiler wist nooit zo goed wat ie nou moest doen dus de ene keer speelde die wel mee en de andere keer liet ie ze links liggen.
Tot de laatste keer, D-Jay en de Jack waren lekker aan het spelen totdat de Rottweiler bedacht dat het afgelopen was en ze haar speelmaatje terug wilde waarop ze D-Jay aanvloog en de Jack vond dat hij zijn vriendinnetje moest helpen.
Toen vlogen ze hem dus met zijn tweeën in de haren. D-Jay deed niks.. Nadat ik een keer goed geschreeuwd had stonden ze verbaasd te kijken en hielden ze gelukkig op.
Daarna wilde D-Jay weer met ze spelen, en hij rende een keer vrolijk achter de Rottweiler aan, die reageerde toen alsof er niks aan de hand was. Toen ben ik weer verder gelopen.
En vanmiddag liepen mijn vriend en ik in een groot bos waar een enorm gedeelte is waar de honden los mogen lopen, daar kwamen we een ?cocker spaniel? tegen. Die kwam vrolijk op D-Jay af waarna ze lekker samen gingen rennen over de hei en met elkaar speelden.. Vaak gaat D-Jay als hij met kleinere hondjes aan het spelen is met zijn kop/voorpoten en borst op de grond liggen en met zijn kont de lucht in.. Toen hij dit vanmiddag deed bij het hondje bedacht deze zich geen moment en viel D-Jay gelijk aan.
Hij had hem vast aan zijn wangen en zijn keel, toen mijn vriend en ik schreeuwden bleven ze als een stel idioten in elkaar vast klemmen. Uiteindelijk had ik de spaniel eraf weten te trekken en toen sprong D-Jay er weer gelijk op en greep de spaniel. Daarna greep de spaniel D-Jay en gelukkig kon ik ze daarna uit elkaar houden.
D-Jay heeft nou een klein gaatje in zijn lip en een plekje op zijn neus.
De eigenaresse van de spaniel was ook erg geschrokken en heeft zich een aantal keer verontschuldigd, daarna zijn we verder gelopen.
Maar, wat moet ik nou doen?
D-Jay is immers wel een Amerikaanse Bulldog, en als hij bijv. wel een keer goed gebeten had bij die spaniel had het heel anders kunnen gaan..
Of stel dat hij hierdoor vals word naar andere honden?
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan en wat kan ik doen?
Sorry voor het lange verhaal
en geen contact toestaan 
jou hond heeft een heel dreigend uiterlijk zonder dat jij het ziet 
(niet dat ik het zou doen), maar heel veel mensen met honden zien niet dat de spaniel hier ook zeer fout zat maar zien alleen jou "o zo gevaarlijke AB"