ik ga er altijd even langs om te zien of er nog wat interesants tk is en hoe dieren erbij zitten
Ik zag bij die dierenwinkel 2 konijn zitten ze waren vrij klein dus ik vroeg aan die jongen hoe duur ze waren en hoe oud ze waren
die jongen zei dat ze 26 euro kosten en ze waren 6 weken oud
Toen zei ik tja vind 6 weken wat jong die moeten toch langer bij hun moeder blijven? En toen zei hij ja ze zijn al bijna 7 weken hoor en je kan ze trouwens ook met 5 weken al bij de moeder weg halen zo gauw ze helemaal zelfstandig eten
Hij was er ook van overtuigd dat je een konijn prima alleen kon houden en dat ze het gezelschap van een maatje niet missen omdat toch jou hebben
Heb hem even de vraag gesteld of hij er ook genoegen mee zou nemen om voor derest van zn leven bv met een hond samen te leven ipv een vrouw want tja van die hond heeft hij toch ook gezelschap en aandacht? Wist hij even niet wat hij erop moest zeggen maar het zetten hem wel een beetje aan het denken..
als ik voor konijnen of cavia's zou gaan zou ik er minimaal 2 kopen omdat ik gewoon niet kan geloven dat de mens een vervanger is voor een soortgenoot .
Maarja tis toch beter om bij een opvang een konijn te nemen
moet ook altijd even in de dierenwinkel kijken wat er zit en wil dan alles meenemen natuurlijk... Het klopt dat konijnen met 5 weken ook al eens worden weggehaald, na 7 a 8 weken is het redelijk zeker dat ze niet meer drinken bij de moeder namelijk. Ik heb bij mij een keer gehad dat ze met 7 weken nog duidelijk dronken en ook een keer dat ze met 4 weken al zo goed als zelfstandig waren, dus ik laat ze lekker zitten zolang mams het goed vind!
Hopen dat er meer mensen volgen