Wij hebben een kat, die heeft mijn zus gekregen omdat ze die in een opwelling wou. Ik heb veel konijnen dus me moeder kon eigenlijk moeilijk nee zeggen. Mijn zus is het huis uit en wou de kat niet meer hebben. Nu is die nog steeds hier, ik heb niks met katten maar goed hij is er nu eenmaal en eigenlijk ben ik er best gek mee.
Mijn moeder is er ook heel gek mee alleen ze snapt niks van dat beest! Een aantal voorbeelden, we waren aan het eten en Rocky had ook wel zin in een stukje tonijn en komt met zijn koppie boven tafel. Mijn moeder geeft hem een tik over zijn koppie (niet heel hard hoor) en dat noemt zij een corigerende tik en daar heeft die volgens haar echt geen last van. Dan zeg ik dat ze dat niet moet doen en dat hij het prima begrijpt als je je stem gebruikt of met je vingers naar hem wijst of hem bijvoorbeeld weer terug op zijn plek zet. Goed ze zal het niet meer doen maar toch doet ze het weer. Of hij mauwt om eten (wel heel zeurderig
) dan roept ze boos dat ie zijn mond moest houden. Ze snapt er dus niks van. Beesie had 2 uur geleden al gekotst en had dus weer zijn hele maagje van slag. Dus toen ben ik hem de brokjes persoonlijk gaan voeren ivp dat hij zelf at want dat wou die niet. Ik denk dat me moeder het teveel als een hond ziet, hij zeurt niet omdat hij eten wou, hij zeurde om iets anders (vraag mij niet wat maar duidelijk iets met eten wat niet zeer doet aan zijn buikje denk ik)Rocky is ziek, wat dat weten we niet mijn moeder wil niet naar de DA ik citeer ''ik heb geen zin om 400 euro uit te geven terwijl ze toch niet zullen vinden wat het is!" Ze is er van overtuigd dat de DA niet zal vinden wat onze kat heeft en wil er niet heel veel geld aan spenderen.
Nu weet ik gewoon niet meer wat ik er mee moet, ik zie dat onze kat niet goed in zijn vel zit. Hij geeft veel over. Soms een smurie soms kant klare brok. Hij slikt soms 3 a 4keer achter elkaar wat er heel raar uit ziet. Soms kucht ie een keer op niest die. Hij krijgt royal canin sensetiv. We zijn 1 keer bij de DA geweest met de vraag wat dit kon zijn, de DA kon er niet veel over zeggen en heeft naar mijn mening er ook niet veel moeite voor gedaan, hij was mooi op gewicht en zag er glanzend uit. Misschien een keer ander voer had ze het over.
Mijn vraag aan jullie! Wat zouden jullie hiemee doen? Ik wil niet langer toekijken.
Wie kent er een evaren katten DA in overijssel/gelderland? Als ik me moeder zo ver krijg te gaan moeten we wel direcht een goeie hebben. Of als ik het overweeg zelf te betalen (al heb ik daar geen geld voor) al moet ik niet teveel hierover praten want ze wordt boos als ik zeg dat die naar de DA moet. Veder is ze er oprecht gek mee, hij zit vaak bij der op schoot.