ik heb momenteel 2 kippen die over heel mijn tuin lopen (400m²).
Aangezien ik jachthonden (spaanse windhonden) heb die momenteel op ocharme 100m² lopen, wil ik graag de kippen voorzien van een degelijk hok met een degelijke ren.
De vorige eigenaar van het huis heeft hen achtergelaten, maar ik wil ze wel bijhouden omdat hun eieren véél lekker zijn dan die in de winkel!
Momenteel zijn het 2 kippen, ik zou dit willen uitbreiden tot 4.
Hoe groot moet hun ren zijn, hoe groot moet hun hok zijn, of hebben jullie foto's van jullie kippenverblijf?
Wij hebben thuis ook 2 kippen zitten en 2 eenden. Normaal 3 kippen maar 1 is overleden. Bij ons zitten ze de hele breedte van de tuin vanachter en dan zo nog een paar meter breed hun ren waar ze dan met 4 lopen. Ik weet niet hoe breed onze tuin is maar heel klein is hij niet. We hadden ze uitgebreid de ren omdat ze dan tussen de boompjes lopen en ze houden het onkruid weg + de eieren zijn inderdaad veeeel lekkerder en ze eten je etensafval op. Ik zal eens vragen hoe breed onze tuin is.
Optimaal zou zijn voor 4 kippen: 27 m2 of meer. Minimaal is 11 m2 voor 4 kippen.
Binnenhok is niet zo belangrijk hoe groot het is. Normaal zitten kippen op een stok dus veel plaats nemen ze niet in beslag. Het is wel belangrijk dat het vocht en tochtvrij is.
Ik had gisteren een kippenkwekerij gecontacteerd en die raadde me slechts een 'paar m² aan' voor 4 kippen?
Ik had dus iets uitgerekend van een 10m², maar dan ga ik eerst nog eens kijken of ik het niet een pak groter kan maken dan.
Wij hebben nu 2 kippen en zouden er graag nog 2 bijnemen omdat de familie ook gek is van hun eitjes
Het zijn 'gewone' kippen van formaat, de standaard huis-tuin-keuken kip om het zo te zeggen.
Vanavond eens ten goede meten dan
Laptopmuis
Geplaatst: 11-01-12 19:21
Kippen willen graag wat rondscharrelen en opzoek gaan naar eten. Gras zou ook heel fijn zijn! Meeste mensen denken dat een kip maar een paar m3 nodig heeft.. wordt ook heel vaak zo gezegd in tijdschriften. Maar kippen zijn het liefste de hele dag bezig met eten zoeken en op een paar m2 zijn ze zo uitgezocht. Daarbij komt ook nog eens dat als ze op een kleine ruimte zitten met velen er veel gepoept word. Daarvan kan je ziektes krijgen.