Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 03:43

Mijn hond heeft al heel lang te kampen met voedsel allergie
afentoe ben ik toch wel ten einde raad wij hebben van alles al geprobeert
onze hond krijgt vaak ook een prikje om de jeuk te onderdrukken anders krabt ze zich open.
Het gaat om een bijna 5 jarige amerikaanse bulldog toen ik haar als pup had had ze nerges last van maar mijn dierenarts zei laatst ook al dat veel voerbedrijven de samenstellingen veranderen en dat is gewoon een dealbreaker voor mijn hond . Zelfs de dierenarts voedingen worden vaak verandert in samenstelling daarom kan ze ook niet meer tegen het speciale voer wat ze eerst vd dierenarts kreeg .

Wat wij kwa brokken hebben gehad

Royal canin
Dogchow
Dierenartsvoer
Eukanuba
Carocroc
VersVlees
en nog een paar die ik even niet kan herinneren

Wij hebben varienten vis geprobeert en sensitive
en in het verleden ook varienten lam of kip
maar ze blijft krabben afentoe denk ik eraan om haar is op vegetarisch te zetten kijken hoe dat gaat kijken of ze dan zonder prikje kan eten

Ik ga nu dit proberen http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... voer/23036
Er staat bij voor zeer gevoelige honden en ik mag die van mij ook zeer gevoelig beschouwen ;)

Ik zat ook aan dit voer te denken
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ild/175524
omdat er word gezegt dat vlees van WILD niet te vergelijken is met vlees van bv een kip varken of lam...

Ik probeer in elk geval alles te doen om te ontdekken of mijn hond ooit zonder de jeuk spuitjes van haar eten kan eten zonder te krabben

Cyrilletje

Re: Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:42

Ik denk dat veel mensen zullen zeggen: probeer eens vers vlees. :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:54

Cyrilletje schreef:
Ik denk dat veel mensen zullen zeggen: probeer eens vers vlees. :j

]
Op zijn minst is het zeer summier beschreven. Wat heb je geprobeerd qua vers vlees?

Daarnaast is het rijtje behoorlijk lang qua voedingen. Je moet eraan denken dat ze altijd een periode nodig hebben om eraan te wennen en als je begint met vers een periode van ontgiften hebben van de brok. Dus een periode dat het heviger wordt die uitslag voordat het af neemt.

Wat je het beste kan doen is bijv. eend gaan voeren. Eend geeft zeer zeer zelden de kans op allergieen. En als je nu alleen eend voert (gemalen van goed merk wat het compleet gemaakt heeft of barfen en dus zelf samen stellen) over minimaal 6 weken en dat gaat goed dan langzaam paard of geit of schaap (geen idee) toevoegen. Paard lijkt me het beste maar sommigen hebben daar wat op tegen hier (best logisch hoor). En zo heel langzaam uit breiden. Rund en kip geven sneller allergie problemen. Zeker runderpens!! Hier een licht allergie gevoelige hond en op runderpens krijgt hij enorm veel jeuk en van kip laat hij de hele dag inmens gore scheten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:40

heb je smuldier al geprobeerd?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:42

Ik vraag me dan af of het wel een voedselallergie is.
Weet je dat heel zeker?
Dan zou je ook moeten weten voor welke componenten je hond allergisch is.

Zou het bijvoorbeeld ook een contactallergie kunnen zijn?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:59

Mijn hond krijgt Eco stijl brok is puur natuurlijk voer dit kun je ook krijgen voor huid en haar het is te proberen ik heb er goede ervaren mee.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:10

The hills heeft ook zeer veel varianten voor gevoelige dieren

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:14

Probeer eens biologisch vers vlees!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:17

Paintlinger schreef:
Ik vraag me dan af of het wel een voedselallergie is.
Weet je dat heel zeker?
Dan zou je ook moeten weten voor welke componenten je hond allergisch is.

Zou het bijvoorbeeld ook een contactallergie kunnen zijn?

Moest ik ook meteen aan denken...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:20

dierenfan schreef:
Wat je het beste kan doen is bijv. eend gaan voeren. Eend geeft zeer zeer zelden de kans op allergieen. En als je nu alleen eend voert (gemalen van goed merk wat het compleet gemaakt heeft of barfen en dus zelf samen stellen) over minimaal 6 weken en dat gaat goed dan langzaam paard of geit of schaap (geen idee) toevoegen. Paard lijkt me het beste maar sommigen hebben daar wat op tegen hier (best logisch hoor). En zo heel langzaam uit breiden. Rund en kip geven sneller allergie problemen. Zeker runderpens!! Hier een licht allergie gevoelige hond en op runderpens krijgt hij enorm veel jeuk en van kip laat hij de hele dag inmens gore scheten.

Eend wordt vaak niet zo geadviseerd ivm met raakvlakken met kip. Wat wel wordt geadviseerd is geit of struisvogel. Als je kijkt naar de geitvariant is er een goede van Haaksbarf en er is er een van Naturis. Als je voor zelf samenstellen gaat is geit soms wel lastig te verkrijgen, maar volgens mij heeft Lupa het wel.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:30

Heb je farmfood al is geptobeerd;)
Kijk voor info maar op www.landendier.nl
Wij zijn namelijk dealet van dit voer en horen erg goeie reactie's. Ook van mensen die zich echt gern raad meer wisten en ook al paardenvlees en rijst hadden geprobeerd;)Pb me anders maar :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:37

natudog heeft geit kompeet,en ok een makreel kompleet.bij hun kun je bestellen en ze bezorgen voor 5,-extra/

ik zou beginnen met de vis of de geit kompleet en deze 2mnd voeren kijken wat gebeurt.de meeste brokken bevatten zoveel rommel engoedkope troep die een hond niet nodig heeft.natudog heeft geen rotzooi toegevoegd

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:40

Heb je een uitgebreide allergietest laten doen bij je hond?
Dit is best prijzig maar hier kwam bij onze hond toen alles naar voren.
Onze is bijv. allergies voor meelmijt, copramijt, melgenazevoet enz.
Dan kun je gericht gaan kijken waar je op moet letten.
Vooral de meelmijt heeft volgens mij met brokken te maken.
Toch ging het met vlees ook niet weg.
We hebben al vanalles geprobeerd.
Soms lijkt iets aan te slaan en dan weer niet.
Wij geven nu Atopica daar heeft hij het 2 jaar goed op gedaan, maar dat wordt ook al weer minder.
Daarbij is het peperduur.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:53

Eigenlijk is het heel simpel
1. een hond is een vleeseter (eiwitten)
2. een hond is geen planteneter (koolhydraten)

Dus wat geef je hem, juist vlees.

Kijk op de verpakking van het voer en je zult zien dat er overal granen in verwerkt zit het is een zeer goedkope grondstof, maar dat vind ik het heel raar dat b.v. Farmfood 100 % vlees daar nog ruim onder zit qua prijs.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:05

yarrah schreef:
Eigenlijk is het heel simpel
1. een hond is een vleeseter (eiwitten)
2. een hond is geen planteneter (koolhydraten)

Dus wat geef je hem, juist vlees.

Kijk op de verpakking van het voer en je zult zien dat er overal granen in verwerkt zit het is een zeer goedkope grondstof, maar dat vind ik het heel raar dat b.v. Farmfood 100 % vlees daar nog ruim onder zit qua prijs.

Dat is niet waar; een hond is een alleseter, een zogenaamde aaseter, net als bijv een hyena. Van oorsprong iig. Zij hebben wel degelijk ook nog andere voedingsstoffen nodig.

TS; als je andere soorten vlees zoekt, kun je ook Bozita Robur proberen van PetsXL, hier zit elandvlees in. Is wel wat aan de prijzige kant, maar je hoeft er niet heel veel van te voeren. Je hebt hierin ook weer heel veel variaties, je kunt voor advies ook eens bellen. Volgens mij kun je gewoon bestellen via hun website.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:10

Je zou ook kunnen kijken voor fish4dogs, geen granen en alleen vis als vlees. (voor de rest aardappelen en bietenpulp)

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:17

Allemaal goede ideeën natuurlijk maar ik denk dat het voor iemand die gewend is om brokken te voeren het iets te ingewikkeld is om allerlei (voor haar) vreemde vleessoorten te gaan voeren.
Je hebt ook "vers" vlees (diepvries) van bijvoorbeeld Smuldier en Rodi die over het algemeen ook gewoon verkrijgbaar zijn bij de supermarkt (c1000 en AH). Wij voeren alle meerdere hondengeneraties dit voer en onze honden (en onze honden daarvoor) doen het er prima op.

Je hebt een variant die al compeet is (zodat je zelf niet lastig/moeilijk hoeft te doen met vitaminen en mineralen, wat natuurlijk wat lastig is aan vers vlees) en een variant zonder zeg maar. Wij mengen dat met een rijst/groentemix (van fokker) maar je kan ook gewoon zelf rijst koken met groentes er door (wel even uitkijken dat honden niet alles mogen hebben qua groentes). Als je een grotere portie kookt, hoef je dat niet iedere dag te doen.

Verder ben ik geen voorstander van het voeren van brokken. Als je alleen al uit gaat van het feit dat je iedere dag hetzelfde zou moeten eten, snap ik zelf niet dat iemand zijn hond brokken voor zet (en het schijnt ook qua procedé en ingrediënten niet goed te zijn), maar dat is een beetje off-topic natuurlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:19

welke hond heeft nu bietenpulp nodig,wat een rommel tovch in die brokken lekker goedkoop.ts wil je toch brok voeren,dan raad ikje aan met orijen in contakt te komen,dit is de beste brok die er op de markt is en geen rommel bevat maar wel een hoog percentage vis/of vlees.

nou hier boven word rodi en smuldier genoem,dit is dan toch ook vlees!!!!.alleen is rodi en smuldier niet geschikt voor hond met allergie,omdat honden met een allergie vaak reageren op rund en kip,en daarom word gezegt geit of makreel(vis) tenemen,en zo moeilijk is het niet je haalt/besteld het net als de rodi en smuldier en je voert het want is ook kompleet.rodi en smuldier zijn ook nog eens de mindere kvv en raad je dus niet aan ,aan een hond met allergie.kijk eens naar www.natudog.nl.erg goed voer zonder rommel.
even voor de duidelijkheid heb niks tegen rodi en smuldier.want rodi krijgen mijn honden als ze bij mijn moeder zijn,en de katten eten smuldier,thuis eten mijn honden natudog.
Mizora schreef:
Je zou ook kunnen kijken voor fish4dogs, geen granen en alleen vis als vlees. (voor de rest aardappelen en bietenpulp)
Laatst bijgewerkt door keona op 10-01-12 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:23

keona schreef:
welke hond heeft nu bietenpulp nodig,wat een rommel tovch in die brokken lekker goedkoop.ts wil je toch brok voeren,dan raad ikje aan met orijen in contakt te komen,dit is de beste brok die er op de markt is en geen rommel bevat maar wel een hoog percentage vis/of vlees
Mizora schreef:

Er zit meer in aan vlees (vis) in fish4dogs dan in Orijen procentueel gezien ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:25

orijen heeft wel geen bietenpulp en zo een rotzooi in het voer.
orijen bevat 80%vis/of vlees en 20%groenten/fruit

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:32

Er zit geloof ik maar een paar procent bietenpulp in en ook in Orijen zit vulling in de vorm van aardappelmeel. Op zich zijn het allebei goede brokken. Maar goed ik zou bij een hond met een voedingsallergie waarbij al van alles geprobeerd is, niet eens aan een brok beginnen. En ik zou ook zeker niet aan Smuldier beginnen zoals eerder in het topic door iemand anders is gesuggereerd. Zit rund in. De meeste honden zijn allergisch voor rund, kip en tegenwoordig ook vaak lam.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:34

je hebt ook gelijk heb ook vlees aanbevolen,maar of ts daar zin in heeft.ik wil zelf niks anders meer voor mijn dieren.maar veel mensen houden toch vast bij brok,helaas
Nikka schreef:
Er zit geloof ik maar een paar procent bietenpulp in en ook in Orijen zit vulling in de vorm van aardappelmeel. Op zich zijn het allebei goede brokken. Maar goed ik zou bij een hond met een voedingsallergie waarbij al van alles geprobeerd is, niet eens aan een brok beginnen. En ik zou ook zeker niet aan Smuldier beginnen zoals eerder in het topic door iemand anders is gesuggereerd. Zit rund in. De meeste honden zijn allergisch voor rund, kip en tegenwoordig ook vaak lam.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:53

Ik heb al vers vlees geprobeert kip varken rund maak niet uit ze krabt
Heb nu al een tijdje voer waar enkelt vis in zit en dan de gebruikelijke samenstelling van brok ging een tijdje goed maar we ontdekte gister toch weer dat ze zichzelf te grazen heeft genomen. Ik zou zo graag willen dat geen spuitjes meer hoefde voor de jeuk en dat ze voer had waar ze wel tegen kom maar ik heb al zoveel merken gehad .

Ik ga zo even de dierenarts bellen om het een en ander te bespreken
tuurlijk is vegetarisch niet echt goed voor een hond maar als zij met alles haar huid open krabt is het ook zielig. Ik ga kijken of ze getest kan worden en ik hoop dat we dan eventueel op basis van die uitslag wat voer kunnen kopen en desnoods zelf maken :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:57

hermes schreef:
Allemaal goede ideeën natuurlijk maar ik denk dat het voor iemand die gewend is om brokken te voeren het iets te ingewikkeld is om allerlei (voor haar) vreemde vleessoorten te gaan voeren.
Je hebt ook "vers" vlees (diepvries) van bijvoorbeeld Smuldier en Rodi die over het algemeen ook gewoon verkrijgbaar zijn bij de supermarkt (c1000 en AH). Wij voeren alle meerdere hondengeneraties dit voer en onze honden (en onze honden daarvoor) doen het er prima op.

Je hebt een variant die al compeet is (zodat je zelf niet lastig/moeilijk hoeft te doen met vitaminen en mineralen, wat natuurlijk wat lastig is aan vers vlees) en een variant zonder zeg maar. Wij mengen dat met een rijst/groentemix (van fokker) maar je kan ook gewoon zelf rijst koken met groentes er door (wel even uitkijken dat honden niet alles mogen hebben qua groentes). Als je een grotere portie kookt, hoef je dat niet iedere dag te doen.

.

Mijn hond is in princiepe geen hond die moeilijk doet met eten ze is niet kieskeurig een appeltje of iets anders wat niet van vlees is gaat er ook gewoon in
vreemde soorten vlees sta ik zeker weten voor open en ik weet dat mijn hond dat ook zal eten
maar over wat voor soort vlees hebben we het dan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:59

shilady schreef:
Ik heb al vers vlees geprobeert kip varken rund maak niet uit ze krabt
Heb nu al een tijdje voer waar enkelt vis in zit en dan de gebruikelijke samenstelling van brok ging een tijdje goed maar we ontdekte gister toch weer dat ze zichzelf te grazen heeft genomen. Ik zou zo graag willen dat geen spuitjes meer hoefde voor de jeuk en dat ze voer had waar ze wel tegen kom maar ik heb al zoveel merken gehad .

Ik ga zo even de dierenarts bellen om het een en ander te bespreken
tuurlijk is vegetarisch niet echt goed voor een hond maar als zij met alles haar huid open krabt is het ook zielig. Ik ga kijken of ze getest kan worden en ik hoop dat we dan eventueel op basis van die uitslag wat voer kunnen kopen en desnoods zelf maken :j

Als je goed leest is rund, kip over het algemeen niet goed. Varken moet je sowieso niet geven, maar dat is een andere discussie. Het is van belang om te weten wat voor allergie het is, maar als het een voedselallergie is bestaat er geen test voor om te zien tegen welke soorten voer de hond wel/niet kan. Dat zal je moeten proberen. Bij de afdeling dermatologie van faculteit diergeneeskunde in Utrecht, adviseren ze voor de ernstige gevallen een eliminatiedieet. Daarbij start je met geitenspiervlees of struisvogel gekookt in combinatie met rijst of aardappelen. Persoonlijk ben ik niet zo gek op rijst, want ook daar is mijn hond allergisch voor.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 10-01-12 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt