Kat en poes likken contstant en welk voer is t beste

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Kat en poes likken contstant en welk voer is t beste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:57

Ik heb een gecastereerde kat en een poes van ruim een half jaar, ze zijn beide heel aanhankelijk en liggen t liefst dag en nacht bij me, en daarnaast likken ze me ook contstant de kater nog net iets meer (die duwt zijn kop en snuit tegen me aan) handen, armen en vooral gezicht.
Ik wil ze niet steeds wegduwen (heeft ook eigenlijk geen zin komen toch weer terug) maar dat gelik word ik soms wel een beetje gek van, waarom doen ze dit?..ze doen dit overgens niet bij andere mensen.

Daarnaast ben ik benieuwd welk voer jullie gebruiken en waarom.
Mijn kattevriendjes komen niet buiten en zijn niet van een bepaald ras.
Ik kreeg vanuit t nest gewoon brokjes van whiskas mee en die gebruik ik nog steeds, maar heb afgelopen week eens bij dierenwinkel navraag gedaan en zij adviseerde me eigenlijk een ander merk te nemen die van royal canin speciaal voor binnenkatten omdat daar minder granen inzitten en t beter verzadigd en dat er dus ook minder ontlasting zou komen wat minder stinkt.
Nou wilde ik nie gelijk overstappen maar eerst een wat ervaringen van andere horen.

Goof

Re: Kat en poes likken contstant en welk voer is t beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:02

Royal canin is een duur merk. Er zijn ook wel andere merken met minder kleurstoffen en granen.

Wat betreft het likken; gebruik je een bodylotion of handcreme ofzo? Wellicht dat ze dat lekker vinden en om die reden jou maar geen anderen likken.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:06

nee ik ben puur natuur haha gebruik eigenlijk helemaal geen lotions..en heb je een idee welke merken want heb t idee dat ze in een dierenwinkel vooral de duurste willen aanbevelen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:10

bij onze dierenwinkel werd Jarco aanbevolen. Schijnt qua kwaliteit hetzelfde te zijn als Royal Canin, maar een heel stuk goedkoper. Ik heb geen kat, maar een hond, maar voor beide hebben ze dat merk.
Voor de hond bevalt het goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:16

Ik voer Technical, dat wordt verkocht bij Dobey. Ik voer hiervan de speciale versie speciaal voor de urinewegen, maar er zijn van dit merken talloze versies. Voor mijn kat werkt dit even goed als Royal Canin, maar het kost maar 1/3 ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:44

Ik zou zelf voor orijen of acana gaan. Graanloos, goede kwaliteit vlees, geen chemische toevoegingen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:47

ik voer enkel brokken premiumvoer en bestel alles bij zooplus.
www.zooplus.nl

Favoriet is iid RC, en ProPlan.

2 van mijn katten likken ook, eentje vermoed ik dat ik niet haar haar ruik want als ik haar aai gaat ze zich gelijk wassen en daarna mijn hand

1 Kater is gewoon echt gestoord hij pakt ook ruw mijn hand beet, hij wil likken en dat wil ie dus NU, het is een teken van genegenheid

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:49

Mizora schreef:
Ik zou zelf voor orijen of acana gaan. Graanloos, goede kwaliteit vlees, geen chemische toevoegingen.

Orijen is erg goed en van dezelfde prijs als royal canin, met als verschil dat het écht goed en gezond is. Rc is dat niet.
80% vlees en geen granen.

[BB] Wat voer jij je kat / wat is goed voer?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 10-01-12 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:49

Wij voeren al jaren Royal Canin indoor 27 het is inderdaad wat duurder maar geen last van blaasgruis ed .
Wij bestellen het altijd bij Zooplus dat is veel goedkoper en het wordt nog thuis gebracht ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:55

Orijen wordt hier niet gegeten ik zit nog met een volle zak, Sanabelle heb ik maar liefst 4 zakken van redelijk goedkoop en toch premiumvoer.

ik wissel namelijk af met voer had al gelezen dat katten niet van veranderingen houden dat geldt dan niet voor de mijne die vinden verschillend voer juist leuk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:02

Waar woon je tita? Misschien kan iemand het overnemen? (als je m goed hebt afgesloten enzo)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:22

Nee heb hem gewoon helemaal open geknipt en een dat als vandaag staan er gewoon 4 bakjes met Orijen en als ze niet eten morgen ook :D die zak gaat hoe dan ook leeg

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:41

De kittens van ons hebben ons vanaf het begin dat we ze hebben, gelikt aan de handen. De eerste twee weken heel fanatiek, later minder vaak. Ze worden er rustig van en blijkbaar vinden ze het zout lekker.
Wij voeren ze Smuldier (alle varianten, behalve pens) en brokjes van Iams(kitten). Eerst kregen ze Alexis blikvoer (dat is ook vrij goed), maar ze verkopen in de winkel alleen nog de premium-variant. En daar krijgen ze diarree van ;(

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:16

dank jullie wel ik zie al wel dat er veel verschillende kwaliteit voer is kga me er maar eens in verdiepen, zooplus is overgens handig dat ze t thuis komen brengen.

@tita mijn kater doet dat ook, die moet idd likken duwt ook echt zijn neus tegen me kin mond of gezicht aan

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:22

Welk voer ook een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft is Carocat. Ik betaal nog geen 11euro voor een zak van 4kg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:25

marjonrebel schreef:
dank jullie wel ik zie al wel dat er veel verschillende kwaliteit voer is kga me er maar eens in verdiepen, zooplus is overgens handig dat ze t thuis komen brengen.

@tita mijn kater doet dat ook, die moet idd likken duwt ook echt zijn neus tegen me kin mond of gezicht aan

Gebruik je de jouwe ook nog eens 10 nageltjes als je je hand wel wilt trekken, en dan heb ik mijn hand terug zit ie naast me...doet net alsof ie iets anders doet en dan opeens........... VANG........... 2 poten om mijn handen heen gewikkeld die ie naar zijn mond trekt, en als ik terug trek gaan gewoon die nagels erin.

Vreselijk

Gezicht krijgt ie de kans niet toe, mep hem echt van mij af aangezien hij soort van ziek is en echt tandrot heeft.. zijn gebit moet worden gereinigd (onder narcose)

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 12:03

tita schreef:
marjonrebel schreef:

Gebruik je de jouwe ook nog eens 10 nageltjes als je je hand wel wilt trekken, en dan heb ik mijn hand terug zit ie naast me...doet net alsof ie iets anders doet en dan opeens........... VANG........... 2 poten om mijn handen heen gewikkeld die ie naar zijn mond trekt, en als ik terug trek gaan gewoon die nagels erin.

Vreselijk

Gezicht krijgt ie de kans niet toe, mep hem echt van mij af aangezien hij soort van ziek is en echt tandrot heeft.. zijn gebit moet worden gereinigd (onder narcose)

yep dat doet hij ook, met twee pootjes klempt of claimt ie eigelijk mijn hand of arm op om dan vervolgens weer af te likken hij tikt ook wel eens met zijn pootjes tegen me gezicht aan als ik op de bank lig en hij naast me ligt, gelukkig wel zonder nagels ik probeer t wel een beetje af te leren want hij wil t ook wel eens bij me kinderen doen en dat vind ik dan niet zo prettig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:58

Mizora schreef:

Of Taste Of The Wild, ook graanloos, dat voer ik. :)