Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:37

Ik loop hier in een losloopgebied met mijn honden, we komen een hond tegen waarvan ik weet dat mijn honden er de pest aan hebben. Dus ik gebied de heren door te lopen, wat een van de twee ook doet. De andere wil even snuffelen,.geeft dat baasje hem een schop! Dus ik vraag of ze mijn honden niet wil schoppen, zegt ze dat hij beet. Nou, ik heb geen gil of piep gehoord, dus ik geloof er geen woord van. Volgens mij was het gewoon angst van haar, en dat mag best, maar ze heeft mijn hond niet te schoppen :(

Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid?

Ojajoh

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:38

haar schoppen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:40

Dat was idd mijn eerste impuls ja :')

Het kreng.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:40

Tja... Jij weet dat jouw hond niks doet. Maar als ik met m'n jonge hond loop en er komt iets aan wat mij niet aanstaat, dan schop ik ook. :) Tuurlijk had ze je ook even kunnen vragen om de hond bij je te houden. :j

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:41

Nouja zeg...is die vrouw wel helemaal goed bij d'r hoofd? :')
Ik zou niet weten wat je moet zeggen, maar ik kan mn mond dan niet meer houden tegen zo'n persoon. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:42

Mlies: Had gekund, maar dan nog, het is een losloopgebied hoor. Ik hoef hem niet bij me te houden, als je zo bang bent, wat doe je daar dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:45

Maar je zei al dat ze jouw honden kenden dus?
En ze hebben eerder al ruzie gehad?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:45

diegene die mijn hond schopt zonder dat daar aanleiding voor is die verlaat het losloopgebied met minstens een blauw oog!
Kom op zeg; van mijn dieren blijven ze af! als 1 vd 2 honden van me aan zou vallen of zou bijten en ze geeft dan een schop dan mag dat van mij maar als ze alleen staan te snuffelen toch niet; zeker niet in een losloopgebied waar je veel loslopende honden kunt verwachten.
daarnaast accepteert die bruine van me een dergelijke correctie niet en zal hem dat alleen maar opgefokter maken

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:47

ik zou haar schoppen en dan kijken hoe zij dat zou vinden! en daarna vrolijk doorlopen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:48

Die had ik een trap terug gegeven. Van me honden blijf je af! Moet ze maar niet in een losloopgebied lopen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:49

Yamcha schreef:
Mlies: Had gekund, maar dan nog, het is een losloopgebied hoor. Ik hoef hem niet bij me te houden, als je zo bang bent, wat doe je daar dan?

Hier ben ik het niet mee eens, ik loop elke dag met een groep honden in het bos waar ze officieel los mogen lopen maar ik ben er ook niet van gediend als iedereen zijn hond naar mijn honden laat rennen, dit is gewoon een stukje fatsoen, niemand hoeft last te hebben van mijn honden, die roep ik ten alle tijden bij me als ik mensen met of zonder hond tegen kom, ik verwacht dat ook van andere hondenbezitters!!!!!

Komt er toch een vreemde hond de groep in en die gedraagt zich niet dan kan deze van mij ook een schop verwachten, ik wacht niet totdat er gebeten wordt, er zijn al vele signaaltjes vooraf en daar grijp ik direct op in! ;)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:50

wat een 'Labitch'
Boos naar der toelopen, dicht op haar gaan staan en recht in haar gezicht zeggen:

'ALS JE GVD NOG 1 KEER MIJN HOND SCHOPT, SCHOP IK JOU HELEMAAL TOT (ja verder ben ik niet gekomen hahahahaha).
Bij mij in het park ook hoor,
Mijn hondje Joy word door iemand aangezien als 'TerrorJoy',
Want zei is een hardloper, en vind dat mijn hondje indeweg loopt, terweil het een park is en iedereen daar met hun hond los loopt,
Ze schoppen mijn hondje ook..
Krengen.

Suc6

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:50

Je had aan mij een goeie Bassenqua, als je mijn honden schpt, krijg je een schop tegen je knie"en terug!
Dan loop je daar voorlopig niet meer te schoppen iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:51

Iris82 schreef:
Maar je zei al dat ze jouw honden kenden dus?
En ze hebben eerder al ruzie gehad?

Iedereen kent elkaar. En ze hebben een keer eerder ruzie gehad, en sindsdien lijn ik ofwel mijn honden aan, of loop de andere kant op. Nu gingen zij ook een andere kant op, en mijn honden luisteren prima als ik zeg dat ze door moeten lopen, alleen Dimo vandaag dus niet. Maar ik vind snuffelen niet echt reden om te schoppen.

Ah, ik had haar ook wel een blauw oog willen slaan, maar heb niet zoveel zin in de politie op de stoep :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:52

Ik had der echt wel een schop terug gegeven.
Als je niet wil dat je hond bij andere honden in de buurt komt,ga dan niet naar een losloop gebied.
Net als honden die bijten,die horen niet in een losloop gebied,of ze moeten een muilkorf om hebben.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:53

Als ik zou weten dat mijn hond niet goed gaat met die andere hond zou ik hem bij mij roepen. Evt. even laten volgen tot we de hond zijn gepasseerd.

Tegen de schoppende eigenaar meld ik dat ik mijn hond prima zelf kan corrigeren en zij dat niet voor mij hoeft te doen. Zou wel moeite kosten om niet in de viswijvenstand te schieten en te melden dat ze met haar poten van mijn hond af moet blijven.

Yamcha schreef:

Misschien niet bij je te houden, maar je hoort een loslopende hond wel onder appèl te houden. Ook in een losloopgebied. En een hond die op eigen gelegenheid gaat buurten terwijl je hem doorlopen hebt gecommandeerd staat niet volledig onder appèl. Wat als hij wel een stap verder zou gaan en op die hond was geklapt? Dan was je te laat geweest. En losloopgebied of niet, dan ben je als baas wel verantwoordelijk én aansprakelijk.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:56

Leg mij eens even uit waarom je je hond naar jan en alleman laat toerennen in een losloopgebied? Betekent losloop gebied dat je andere mag lastig vallen? Gek hé dat er steeds meer gebieden worden afgesloten voor loslopende honden nadat er ladingen klachten komen omdat mensen die hun hond niet onder controle hebben andere mede gebruikers lastig worden gevallen door opspringende en blaffende en aggresieve honden. Ik begrijp niet dat je als hondenbezitter zo graag wil laten zien dat je je hond niet onder controle heb.

Billy ik vraag me af of het verstandig is om iemand te gaan schoppen die een stuk of twaalf honden bij zich heeft, zou je wel eens voor een ander probleem kunnen komen te staan, verwacht van mij dan ook niks meer! Als een hond zich niet gedraagt in mijn groep honden heb ik het recht om die te corrigeren, héél simpel anders moet je doodsimpel je hond bij je houden!

fanci_mike

Waar is fatsoen toch gebleven? Zou ook serieus mijn bek erin slaan, men heeft mijn hond niet te schoppen. Zou wel duidelijk maken dat ze, als ze niet wil dat mijn hond in haar buurt komt, dit gewoon even moet melden, maar schijnbaar is dat iets wat tegenwoordig erg moeilijk is. Ik heb zelf een jonge hond die overal op af wil vliegen, soms ontglipt hij me als ik net niet snel genoeg ben. Ik verontschuldig me dan altijd, en probeer uit te leggen dat hij het allemaal nog moet leren, en dat hij het niet verkeerd bedoeld. Ook dat wordt niet gewaardeerd, hij is hond dus moet het maar kunnen. Wat je ook doet met je hond, je doet het toch niet goed.

Esmeralda

losloop gebied of niet, honden hebben te luisteren, losloopgebeid is geen vrijbrief om dit soort dingen te veroorzaken. Al heb je uiteraad wel eerder dan wanneer ze aangelijnt zijn. Zeg ook eerlijk, wanneer een hond op mijn af komt en aan mij zit ( ruikt of wat dan ook) dan krijgt die toch ook wel een duw of schop van me. Ben daar totaal niet van gedient. Mensen moeten rekening houden dat niet iedereen zijn of haar hond leuk vind, omdat je er toevallig ook loopt met een hond ( of zonder)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:58

Terugschoppen ;)

Als ik nou heel bang zou zijn (en bewust dan ook in een losloopgebied gaan lopen :+ ) en er komt een loslopende hond op de mijne af, dan zou ik hem proberen weg te sturen of evt. even vastpakken bij nekvel/halsband om te zorgen dat er niks uit de hand gaat lopen maar bij gewoon een snuffelende hond zou ik hem echt geen schop verkopen hoor! Heb je dan je verstand wel?! Om zomaar lukraak honden te gaan schoppen??

Bij ons is het uitlaatgebied ook losloopgebied, dus dat betekend dat zowel loslopende als aangelijnde honden hier wel tegelijk moeten lopen.
Nu heb ik een border collie te logeren die gegarandeerd met reuen gaat vechten. Die loopt dus los en als ik een andere hond tegen kom roep ik hem naast me of ik lijn hem aan, meestal heeft de andere eigenaar dan ook wel door dat ik het niet voor niks doe. Vaak roep ik dan al even van een afstandje of het een reu of teef is. Bij teven is er niks aan de hand namelijk.

Vorige keer zag ik 2 honden op me afkomen, dus ik lijn de mijnes aan. Ene vrouw deed hetzelfde (ken haar hond ook en weet dat dat een reu is).
Andere vrouw deed niks, dus ik bleef al staan en wachten tot zij 'm aanlijnde... wat dus niet gebeurde en hondjelief (schipperke ofzo) kwam op ons af gerend. Ik werd steeds geirriteerder, je ziet toch dat ik mijn hond aanlijn en op veilige afstand ga wachten 8)7
Dus afijn, hondje komt naar me toe en ik roep 'is het een reu of een teef??'
Haar antwoord: een reu, maar hij doet niks hoor!! 8)7 |o

Dus ik roep: nee maar de mijne wel!! Waarom denk je dan dat ik de mijnes aanlijn en hier al even sta te wachten tot jij de jouwes ook eens bij je roept?! Als je nu ziet dat ik dat ik de mijnes aanlijn, waarom denk je dan dat ik er op zit te wachten dat jij de jouwes gewoon lekker laat doen? Ik sta hier niet voor m'n lol te wachten hoor.

Was best boos, maar kom op. Je ziet toch dat ik voorzorgsmaatregelen neem, en dan tòch jouw hond naar de mijne toe laten gaan... :x

Mocht dat schipperke nu wel neus aan neus hebben gestaan met de mijne, had ik hem wel geprobeerd weg te sturen/duwen en de eigenaar laten weten dat ze 'm terug moet roepen, maar ik zou 'm never nooit schoppen :n En als er al gevochten werd, zou de mijne een schop kunnen krijgen want hij begint altijd.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 09-01-12 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:59

Ze mag blij zijn dat ze mijn hond niet geschopt heeft..Die had direct zijn tanden in haar been gezet vrees ik... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:04

Bassenqua schreef:
Leg mij eens even uit waarom je je hond naar jan en alleman laat toerennen in een losloopgebied? Betekent losloop gebied dat je andere mag lastig vallen? Gek hé dat er steeds meer gebieden worden afgesloten voor loslopende honden nadat er ladingen klachten komen omdat mensen die hun hond niet onder controle hebben andere mede gebruikers lastig worden gevallen door opspringende en blaffende en aggresieve honden. Ik begrijp niet dat je als hondenbezitter zo graag wil laten zien dat je je hond niet onder controle heb.

Billy ik vraag me af of het verstandig is om iemand te gaan schoppen die een stuk of twaalf honden bij zich heeft, zou je wel eens voor een ander probleem kunnen komen te staan, verwacht van mij dan ook niks meer! Als een hond zich niet gedraagt in mijn groep honden heb ik het recht om die te corrigeren, héél simpel anders moet je doodsimpel je hond bij je houden!

Waar lees jij dat ik mijn honden naar jan en alleman toe laat rennen? Dat is een invulling van jezelf, en daar reageer jij op, niet op mijn woorden. Misschien nog even echt lezen wat er staat en dan reageren? Alvast bedankt.
Aukelizzy schreef:
Ze mag blij zijn dat ze mijn hond niet geschopt heeft..Die had direct zijn tanden in haar been gezet vrees ik... :o

Daarom schopte ze ook Dimo, en niet Raphi, denk dat Raphi dat idd ook niet gepikt had.
Esmeralda schreef:
losloop gebied of niet, honden hebben te luisteren, losloopgebeid is geen vrijbrief om dit soort dingen te veroorzaken. Al heb je uiteraad wel eerder dan wanneer ze aangelijnt zijn. Zeg ook eerlijk, wanneer een hond op mijn af komt en aan mij zit ( ruikt of wat dan ook) dan krijgt die toch ook wel een duw of schop van me. Ben daar totaal niet van gedient. Mensen moeten rekening houden dat niet iedereen zijn of haar hond leuk vind, omdat je er toevallig ook loopt met een hond ( of zonder)

Ze passeerden mij nogal kort, en Dimo doet even zijn neus opzij om te snuffelen, 't is niet echt zo dat ze er in volle vaart op afvlogen ofzo :+

Nee, sorry, vind het zo achterlijk om iemands hond te schoppen...... als ze een probleem heeft met mij laat ze mij dan aanpakken, maar reageer het niet af op mijn honden zeg :(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:07

Yamcha schreef:
Ik loop hier in een losloopgebied met mijn honden, we komen een hond tegen waarvan ik weet dat mijn honden er de pest aan hebben. Dus ik gebied de heren door te lopen, wat een van de twee ook doet. De andere wil even snuffelen,.geeft dat baasje hem een schop! Dus ik vraag of ze mijn honden niet wil schoppen, zegt ze dat hij beet. Nou, ik heb geen gil of piep gehoord, dus ik geloof er geen woord van. Volgens mij was het gewoon angst van haar, en dat mag best, maar ze heeft mijn hond niet te schoppen :(

Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid?

Het is een beetje dubbel vind ik, omdat het om een losloopgebied is.
Maar ik zelf heb ruzie zoeker zeg maar ( ik loop niet in een losloop gebied ) en ik ga altijd anderen uit de weg, steek zelfs over enz, en dan heb je nog van die mensen die hun hond los laten lopen "onder het mom de mijne doet niks en hat zal wel allemaal mee vallen". Maar goed ik weet als de mijne een hond te pakken neemt hij dit serieus doet. En als het niet anders kan schop ik die andere hond ook weg, beter een schop van mij dan 2 knokkende honden met alle gevolgen van dien.

Je schrijft dat je honden altijd luisteren, nu dus niet, en om problemen te voorkomen ( eerder ruzie ) heeft ze misschien geschopt???

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:09

Bassenqua schreef:

Ik loop zelf met 8
Als jij met 12 honden loopt en ze niet onder controle hebt, stel ik voor dat jij er minder meeneemt. Uitlaatservice zeker? Daar heb ik nog niet anders dan ellende mee meegemaakt. Die ik tegen gekomen ben wilden snel rijk worden, en hadden dus teveel honden mee, en hadden absoluut geen inzicht in hondengedrag

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:11

Ach schei uit, even snuffelen is geen vrijbrief om een dier een schop te verkopen.

Dat is hetzelfde als een kind een dreun geven omdat hij belletje trek doet, volkomen buiten proportie dus.