Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Yamcha schreef:Mlies: Had gekund, maar dan nog, het is een losloopgebied hoor. Ik hoef hem niet bij me te houden, als je zo bang bent, wat doe je daar dan?
Iris82 schreef:Maar je zei al dat ze jouw honden kenden dus?
En ze hebben eerder al ruzie gehad?
Yamcha schreef:Mlies: Had gekund, maar dan nog, het is een losloopgebied hoor. Ik hoef hem niet bij me te houden, als je zo bang bent, wat doe je daar dan?

) en er komt een loslopende hond op de mijne af, dan zou ik hem proberen weg te sturen of evt. even vastpakken bij nekvel/halsband om te zorgen dat er niks uit de hand gaat lopen maar bij gewoon een snuffelende hond zou ik hem echt geen schop verkopen hoor! Heb je dan je verstand wel?! Om zomaar lukraak honden te gaan schoppen??
En als er al gevochten werd, zou de mijne een schop kunnen krijgen want hij begint altijd. Bassenqua schreef:Leg mij eens even uit waarom je je hond naar jan en alleman laat toerennen in een losloopgebied? Betekent losloop gebied dat je andere mag lastig vallen? Gek hé dat er steeds meer gebieden worden afgesloten voor loslopende honden nadat er ladingen klachten komen omdat mensen die hun hond niet onder controle hebben andere mede gebruikers lastig worden gevallen door opspringende en blaffende en aggresieve honden. Ik begrijp niet dat je als hondenbezitter zo graag wil laten zien dat je je hond niet onder controle heb.
Billy ik vraag me af of het verstandig is om iemand te gaan schoppen die een stuk of twaalf honden bij zich heeft, zou je wel eens voor een ander probleem kunnen komen te staan, verwacht van mij dan ook niks meer! Als een hond zich niet gedraagt in mijn groep honden heb ik het recht om die te corrigeren, héél simpel anders moet je doodsimpel je hond bij je houden!
Aukelizzy schreef:Ze mag blij zijn dat ze mijn hond niet geschopt heeft..Die had direct zijn tanden in haar been gezet vrees ik...
Esmeralda schreef:losloop gebied of niet, honden hebben te luisteren, losloopgebeid is geen vrijbrief om dit soort dingen te veroorzaken. Al heb je uiteraad wel eerder dan wanneer ze aangelijnt zijn. Zeg ook eerlijk, wanneer een hond op mijn af komt en aan mij zit ( ruikt of wat dan ook) dan krijgt die toch ook wel een duw of schop van me. Ben daar totaal niet van gedient. Mensen moeten rekening houden dat niet iedereen zijn of haar hond leuk vind, omdat je er toevallig ook loopt met een hond ( of zonder)

Yamcha schreef:Ik loop hier in een losloopgebied met mijn honden, we komen een hond tegen waarvan ik weet dat mijn honden er de pest aan hebben. Dus ik gebied de heren door te lopen, wat een van de twee ook doet. De andere wil even snuffelen,.geeft dat baasje hem een schop! Dus ik vraag of ze mijn honden niet wil schoppen, zegt ze dat hij beet. Nou, ik heb geen gil of piep gehoord, dus ik geloof er geen woord van. Volgens mij was het gewoon angst van haar, en dat mag best, maar ze heeft mijn hond niet te schoppen![]()
Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid?
Bassenqua schreef:Leg mij eens even uit waarom je je hond naar jan en alleman laat toerennen in een losloopgebied? Betekent losloop gebied dat je andere mag lastig vallen? Gek hé dat er steeds meer gebieden worden afgesloten voor loslopende honden nadat er ladingen klachten komen omdat mensen die hun hond niet onder controle hebben andere mede gebruikers lastig worden gevallen door opspringende en blaffende en aggresieve honden. Ik begrijp niet dat je als hondenbezitter zo graag wil laten zien dat je je hond niet onder controle heb.
Billy ik vraag me af of het verstandig is om iemand te gaan schoppen die een stuk of twaalf honden bij zich heeft, zou je wel eens voor een ander probleem kunnen komen te staan, verwacht van mij dan ook niks meer! Als een hond zich niet gedraagt in mijn groep honden heb ik het recht om die te corrigeren, héél simpel anders moet je doodsimpel je hond bij je houden!