Hoi bokkers!! Ik heb een kitten van ongeveer 4/5 maanden . Ze was een boerderij poesje, En nu is ze altijd binnen bij ons en komt ze niet buiten omdat we in een flat op 3 hoog wonen.
Nu is het probleem dat ze elke keer een heel vies neusje heeft. (sorry als het vies klinkt maar soort zwart spul dat hard word en in der neusgaten zitten).
Mijn vorige boerderij kat had dit ook, Is dit normaal bij boerderij katten ofzo? Of moet ik hiermee naar de dierenarts?
Niesziekte of kattenziekte. Heeft de kitten zijn basisinenting al gehad?
Suzanne F.
Geplaatst: 09-01-12 11:59
Klinkt als niesziekte.
Tessaar
Geplaatst: 09-01-12 12:03
Een van mijn kittens had dat ook. Echt zo'n donker aangekoekt randje bij zijn neus. En dan maakte ik de neus schoon, maar dat was gewoon t poeder dat van de brokjes afkwam omdat ie met zijn neus in de voerbak zat. De andere 2 maakten goed hun neus schoon, alleen 1 niet. Nu is hij 8 mnd en kan hij wel goed voor zijn eigen neus zorgen
princesmax
Geplaatst: 09-01-12 12:04
klinkt als niesziekte inderdaad, ademt hij ook zwaar? zijn de oogjes nog wel schoon? wat voor entingen heeft hij gehad?
Captain
Geplaatst: 09-01-12 12:04
Heeft ze nog ergens anders last van of alleen van een vies neusje?
Mijn ene volwassen kat heeft wel eens wat zwarte randjes omdat ze smerig eet (duwt met haar neus in het water en in het vlees) dus als er verder geen signalen zijn van ziekte zou ik me verder niet te veel zorgen maken over een volwassen kat. Jij hebt echter een kitten en die zijn toch een stuk vatbaarder dus dan zou ik toch kiezen om langs de DA te gaan voor controle.