Hoi Bokkers,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een heidewachtel teefje van bijna 2 jaar oud. Ze is vroeger in der eerste maanden gewend om met katten te zijn, en dat ging altijd goed. Vanaf dat ze een 1 jaar oud is, is ze niet meer in aanraking geweest met katten.
Nu ben ik verhuisd en heeft mijn huisgenootje 2 poesjes van 8 maanden oud.
De eerste keer lieten we ze in de kamer en mijn hond binnen aan de riem om te kunnen wennen een elkaar en dat ik me hond bij me kon houden. Uiteindelijk snuffelde ze aan elkaar, me hond wou gaan likken dus ik beloonde haar, en op dat moment hapte ze naar de kat. (Of het echt gemeen was dat weet ik niet.)
Vanaf dat moment zijn de katten dus erg bang, en mijn hond erg geintresseerd. We hebben het nog een keer geprobeerd de katten in de kamer en me hond in de mand. Het ging heel lang goed, totdat ik even niet op me hond lette en de hond op de kat af stormde en erachteraan ging. Gelukkig kreeg ze de kat niet te pakken.
Sindsdien houden we ze gescheiden, de katten in de slaapkamer en de hond in de woonkamer. (we hebben ook nog alles zo neergezet dat de katten de keus hadden om in de woonkamer te komen waar de hond zat, maar de hond niet naar de gang waar de katten zaten, maar de katten zijn zo bang dat die niet komen, dus dat hebben we ook niet meer gedaan)
Ik heb vandaag de hond weer vastgehouden en op een afstandje laten kijken naar de katten, maar ze trilt helemaal en is helemaal gefixeerd op die katten. Ik kan haar plat laten liggen of af laten gaan, maar ze blijft gefixeerd op de katten en helemaal trillen.
Heeft iemand misschien tips om het goed te laten verlopen zodat ze hopelijk over een tijd gewoon samen in 1 ruimte te kunnen?!