Bokkers met een eigen trimsalon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokkers met een eigen trimsalon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:07

Hallo lieve bokkers,

In de verre toekomst wil ik maar al te graag mijn eigen (honden)trimsalon opstarten. Hiervoor wil ik een opleiding via het HKI volgen zodat mijn diploma in ieder geval AHBH erkend is.

Omdat ik nog met veel vragen zit en het me bovendien gezellig lijkt om met andere trimmende bokkers te kletsen heb ik dit topic geopend. Ik ben ontzettend benieuwd! :j

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:29

ik ben nog bezig met de opleiding aan de trimschool nederland, maar ben wel al aan het trimmen in het pension waar ik werk.

Anoniem

Re: Bokkers met een eigen trimsalon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:43

Wat leuk! Waar precies doe je dat? En wil je straks, na je opleiding direct aan de slag met je eigen trimsalon? Kun je mij vertellen hoe groot de baangarantie is als je niet direct je eigen trimsalon wilt of kunt beginnen? :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:39

Ik doe de opleiding in Spijkenisse. Ik ga geen eigen trimsalon beginnen, ik ga op het pension trimmen waar ik werk.
Mijn baas zorgt dan voor alle materialen die ik nodig heb en ik krijg dan gewoon uurloon uitbetaald. Daarnaast blijf ik gewoon de dieren verzorgen want ik vind het trimmen wel leuk maar niet om fulltime te doen. Het is fysiek wel zwaar werk, vooral voor je rug en je handen. Volgens mij is de baangarantie niet zo groot als je geen eigen salon begint maar dat ligt natuurlijk ook aan waar je woont, ik woon in noord brabant en hier zie ik niet vaak vacature's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:14

Wat ontzettend fijn zeg, dat je daar gewoon aan het werk kan blijven!

Ik heb vandaag te horen gekregen van een trimster dat ik, mocht ik direct willen beginnen, ik korting kan krijgen op de opleiding! De verleiding wordt op deze manier wel erg groot om er direct mee te starten :=

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:53

Dat was mijn droom ook, heb ook een paar jaar stage gelopen in een trimsalon (voor opleiding dierverzorging)
Misschien voor ooit in de toekomst, lijkt me wel echt super leuk. Maar je moet wel heel veel honden trimmen om er van rond te komen meen ik
Mijn eigen hond heeft in een nieuw blad gestaan voor de VVTN? Vereniging Voor Trimmend Nederland, of zoiets

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:00

Wat leuk dat je hond in dat blad terecht is gekomen zeg!

Het is voor mij ook echt een droom (ik zie het zelfs al helemaal voor me :=). Ik denk dat je inkomsten zelf te bepalen zijn. Als je het goed doet is een normaal inkomen wel haalbaar. Zelf zou ik proberen om er, naast trimmen, iets anders bij te doen (gedragstherapie voor honden bijvoorbeeld)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:25

Ik heb zojuist een vacature geplaatst op de bokt markt omdat we op zoek zijn naar een hondentrimster!